بازدهی بورس در هفته چهارم آبان ۱۴۰۲

بررسی معاملات هفته چهارم آبان‌ماه حاکی از آن است که شاخص کل در این هفته با برخورد به یک مقاومت استاتیکی دیگر قادر به ادامه روند صعودی خود نبود و در نهایت ۰.۸۳ درصد طی این هفته کاهش ارتفاع داد.

به گزارش رصد روز، نگاهی به معاملات هفته چهارم آبان‌ماه نشان می‌دهد، شاخص کل از ابتدای هفته درگیر مقاومت دو میلیون و ۶۰ هزار واحدی بوده و همین موضوع سبب شد تا نماگر اصلی بازار به رشد خود پایان دهد. به این ترتیب طی پنج روز معاملاتی، شاخص کل از دو میلیون و ۵۴ هزار واحد با کاهش ۰.۸۳ درصدی به دو میلیون و ۳۸ هزار واحد رسید.

البته نماینده سهام شرکت‌های کوچک و متوسط بازار سرمایه در این هفته قدری رشد کرد. چرا که به طور کلی این سهم‌ها در هفته چهارم آبان‌ماه وضعیت بهتری را پشت سر گذاشتند. به این ترتیب شاخص هم‌وزن در این هفته حدود ۰.۴۴ درصد به ارتفاع خود افزود و خود را از تراز ۶۹۹ هزار واحد به ۷۰۲ هزار واحد رساند.

بی‌رمقی حرکات شاخص‌های بورسی را در این هفته می‌توان به پایین بودن ارزش معاملات خرد نسبت داد. چرا که بازار سرمایه در این هفته به طور میانگین، روزانه ۶ میلیارد و ۹۶۰ میلیون برگه سهم حجم خورد و ارزشی معادل چهار هزار و ۵۱ میلیارد تومان را رقم زد.

بورس هفته چهارم آبان در یک نگاه
بررسی معاملات این هفته بازار سرمایه نشان می‌دهد شاخص کل در روز ابتدایی هفته حدود ۰.۰۸ درصد پایین آمد و خبر از دشوار بودن مسیر بورس در هفته چهارم آبان داد. البته شاخص هم‌وزن در شنبه کاهش ارتفاع نداد و ۰.۰۵ درصد رشد کرد. در یکشنبه نیز همین روند ادامه یافت و شاخص کل ۰.۰۴ درصد کاهش و شاخص هم‌وزن ۰.۲۸ درصد افزایش داشتند. در دوشنبه، اما هر دو نماگر بورس صعودی بودند؛ به طوری که شاخص کل ۰.۱۱ درصد و شاخص هم‌وزن ۰.۶۶ درصد افزایش داشتند. در سه‌شنبه، اما ورق برگشت؛ به طوری که هر دو نماگر بورس نزولی شدند و شاخص کل ۰.۴۸ درصد و شاخص هم‌وزن ۰.۴۷ درصد پایین آمدند. در روز پایانی هفته نیز این رویه تکرار شد؛ به طوری که شاخص کل ۰.۳۵ درصد نزول کرد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار