به گزارش رصد روز،روند شاخص کل بورس در هفته اخیر پرنوسان بود. در اولین روز کاری هفته شاخص ریزش ۲۰ هزار و ۴۲۰ واحدی را پشت سر گذاشت اما روز یکشنبه صعود کرد و ۱۱ هزار و ۵۵۵ واحد بالا آمد. روز دو‌شنبه نیز شاخص ۴ هزار و ۴۳۱ واحد رشد کرد. روز سه‌شنبه شاخص منفی شد و ۹۳۹ واحد کاهش یافت. در روز چهارشنبه نیز بار دیگر شاخص تغییر جهت داد و ۲ هزار و ۵۳۳ واحد رشد کرد.

بازدهی هفته

شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم یک میلیون و ۴۱۰ هزار واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۳ هزار و ۳۸۵ واحد پائین‌‌‌تر ایستاد تا بازدهی هفته شاخص بورس منفی ۲۴ صدم درصد شد.

شاخص هم وزن در پایان هفته نسبت به هفته پیشین ۵ هزار و ۸۳۶ واحد بالا‌تر ایستاد و بازدهی مثبت ۱.۴۵ درصدی را ثبت کرد.

بورس

افت معاملات خرد سهام

در هفته اخیر میانگین ارزش معاملات کل هفته ۲۸ هزار و ۶۹۱ تومان بود که نسبت به رقم ۲۴ هزار و ۷۹۹ میلیاردی هفته پیشین، رشد ۱۶ درصدی داشته است.

در این هفته، میانگین ارزش معاملات خرد بورس ۳ هزار و ۴۳۶ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۳ هزار و ۶۸۶ میلیاردی هفته پیشین، کاهش ۷ درصدی داشته است.

افزایش میانگین هفتگی ارزش صف‌های فروش

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر ۲۲۶ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌ پیشین ۱۴ میلیارد تومان بیشتر بود و رشد ۷ درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته ۳۲۹ میلیارد تومان بود که در روز ‌شنبه ثبت شد و کمترین رقم ۸۸ میلیارد تومان بود که در روز چهارشنبه ثبت شد.

افت میانگین هفتگی ارزش صف‌های خرید

میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر ۱۷۷ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته ۳۲ میلیارد تومان کمتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های خرید ۱۵ درصد کاهش یافته است. بالاترین رقم هفته ۲۱۲ میلیارد تومان بود و در روز یکشنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز ‌شنبه برمی‌گردد که ۱۰۰ میلیارد تومان بود.

خروج سرمایه حقیقی

در هفته اخیر، روند ورود و خروج پول حقیقی پرنوسان بود. در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی بود. روز شنبه ۷۰۰ میلیارد تومان خارج شد، روز دوشنبه ۱۴۹ میلیارد تومان و روز چهارشنبه ۷۴ میلیارد تومان سرمایه حقیقی خارج شد.

روز یکشنبه شاهد ورود ۸۶ میلیارد تومان پول حقیقی بودیم و روز سه‌شنبه ۱۱۳ میلیارد تومان سرمایه حقیقی به بازار سهام وارد شد. اما در مجموع کل هفته ۷۲۴ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی ۱۴۵ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین ۵۲ درصد کاهش یافته است.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید