باید به فولاد مبارکه برای تولید تختال‌های ویژه تبریک گفت

رئیس پیشین هیئت عامل ایمیدرو در خصوص نقش شرکت‌های فولادی در توسعه و اقتصاد کشور گفت: شرکت فولاد مبارکه توانسته با تولید ورق‌های خاص همچون API که در صنعت نفت و گاز مورداستفاده قرار می‌گیرد در این مسیر گام‌های مثبتی بردارد؛ لذا باید به این ...

به گزارش رصد روز، مهدی کرباسیان گفت: شرکتی مانند شرکت فولاد مبارکه که انواع ورق را تولید می‌کند و به سمت تولید ورق‌های خاص همچون API به‌عنوان یکی از محصولات فولادی خاص و مورداستفاده در صنعت نفت حرکت کرده، می‌تواند به توسعه صنعت و اقتصاد کشور کمک کند. البته در کنار این نوع از محصولات فولادی، تولید محصولاتی با ارزش افزوده بالا، همچون کاتد مس در صنایع معدنی نیز در ارزآوری برای کشور مؤثر است.

در حال حاضر ایران در تولید ورق به مرز خودکفایی نزدیک شده و تقریبا تمامی نیاز صنایع کشور به ورق‌های مختلف در داخل تأمین می‌شود که در این بخش فولاد مبارکه نقش بسیار پررنگ و مهمی داشته است. کرباسیان در این باره گفت: ورق‌های خاص فولادی جایگاه خاص و مؤثری در اقتصاد دنیا دارند. برای مثال در صنعت نفت و گاز باید ورق‌هایی تولید شود که قابلیت و استانداردهای لازم جابه‌جایی گازترش را داشته باشد. هم‌اکنون نیز می‌بینیم که برای انتقال نفت گوره به جاسک از ورق‌های تولیدشده توسط شرکت فولاد مبارکه استفاده شده است و باید به فولاد مبارکه بابت تولید این محصول تبریک گفت؛ چراکه توانسته با تولید ورق خاص امکان جابه‌جایی نفت را در این مسیر فراهم کند.

وی ادامه داد: البته باید اشاره شود که چند سال روی تولید این محصول کار شده و اکنون ثمره آن در صنعت نفت کشور مورداستفاده قرار گرفته است. این موضوع برای کشور هم صرفه‌جویی ارزی بالایی به همراه دارد و هم اینکه ایران را به تکنولوژی‌های روز دنیا مجهز می‌کند.

رئیس پیشین هیئت عامل ایمیدرو افزود: قطعا صنایع معدنی ازجمله فولاد می‌توانند به اقتصاد کشور کمک کنند، زیرا طی چند سال گذشته، صادرات فولاد ثابت کرده می‌تواند حدود ۴ تا ۵ میلیارد دلار وارد سبد ارزی کشور کند و کل صنایع معدنی و معدن نیز می‌تواند بیش از ۱۰میلیارد دلار برای کشور ارزآوری داشته باشد. البته اگر مقررات و بخشنامه‌های دولتی مانعی برای صادرات نباشند، این عدد می‌تواند بزرگ‌تر از این رقم باشد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

ایراسین

مطالب مرتبط