با این خوراکی های خوشمزه چربی های پهلو را آب کنید

چربی های پهلو از بدترین چربی های بدن می باشند که اگر تصمیم به آب کردن آنها دارید، علاوه بر ورزش می توانید از خوراکی ها و نوشیدنی های مناسب استفاده کنید.

به گزارش رصد روز، یکی از بدترین قسمت های چاقی بدن، چاقی شکم و پهلوست که به کل تناسب اندام بدن را بهم میزند برای همین اکثر ما به دنبال راهی هستیم تا از شر این چربی های مزاحم خلاص شویم، در این قسمت قصد داریم به شما بگوییم که با خوردن چه مواد غذایی میتوانید چربی های پهلو را آب کرده و از چاق شدن این قسمت از بدن جلوگیری کنید.

جو دوسر

اگر نمی دانید چگونه چربی های شکم و پهلوها را آب کنید کافیست روز خود را با بلغور جو دوسر شروع کنید تمام کاری که باید انجام دهید این است که صبحانه سالم در برنامه غذایی خود داشته باشید. هرفنجان جو دوسر ۸ گرم فیبر و ۱۲ گرم پروتئین دارد و تهیه شده از بهترین مواد افزودنی برای جو دوسر مثل شیر کم چرب و دارچین است.

سیب زمینی های شیرین

کربوهیدرات های موجود در سیب زمینی به آرامی هضم می شوند و احساس سیری و انرژی بیشتری ایجاد می کنند. سیب زمینی شیرین باید یک ماده اصلی در رژیم غذایی باشد زیرا علاوه بر این حاوی کاروتنوئیدها، آنتی اکسیدان هایی است که سطح قند خون را تثبیت کرده و مقاومت به انسولین را کاهش می دهند، از تبدیل کالری به چربی جلوگیری می کند و ویتامین موجود در آنها (از جمله آ، ث و ب۶) انرژی بیشتری را هنگام سوخت و ساز به بدن می دهد.

گندم خرد شده

برای آب کردن چربی های پهلو و شکم باید غلات با بیشترین فیبر و کمترین شکر را مصرف کنید به همین دلیل مصرف گندم خرد شده برای لاغریتوصیه می شود.

برنج سیاه

برنج سیاه منبع غنی از آنتی اکسیدان، فیبر، ویتامین E است و قند کمی دارد. آنتی اکسیدان زیاد این برنج موجب کاهش التهاب و در نتیجه ذخیره چربی کمتر در ناحیه شکم و پهلو می شود.

چای سفید

چای سفید به سه روش به آب کردن چربی شکمکمک می کند. مطالعات نشان می دهد که چای سفید می تواند به طور همزمان لیپولیز (تجزیه چربی) را افزایش دهد و جلوی چربی زایی (تشکیل سلول های چربی) را بگیرد.

گروه دیگری از محققان دریافتند که چای همچنین یک منبع غنی از آنتی اکسیدان است که باعث آزاد شدن چربی از سلول ها می شود و به سرعت کبد در تبدیل چربی به انرژی کمک می کند.

کنگر فرنگی

مطالعات نشان داد افرادی که نوعی فیبر نامحلول به نام اولیگوفروکتوز داشتند، علاوه بر کاهش وزندر ناحیه شکم و پهلو، گرسنگی کمتری را نیز نسبت به افرادی که دارو مصرف می کردند، گزارش کردند. محققان دریافتند افراد با مصرف فیبر، سطح بالاتری از گرلین (هورمونی که گرسنگی را کنترل می کند) ترشح می کنند.

نخود فرنگی منجمد

به دنبال یک میان وعده سرد و ترد هستید؟ نخود فرنگی را در فریزر نگه دارید و مقداری را در یک فنجان بریزید و روی میز قرار دهید تا با اشتیاق میل کنید. یک فنجان نخود فرنگی دارای ۷ گرم پروتئین و ۶ گرم فیبر است و به لاغری شکم و پهلو کمک می کند.

تمشک

میوه های قرمز همیشه در هر رژیم غذایی مورد استقبال قرار می گیرند ،تمشک به عنوان بهترین منبع فیبر نامحلول دارای ۸ گرم فیبر است. فیبر نامحلول به تغذیه باکتری های سالم روده کمک می کند، تولید اسید چرب که باعث کاهش التهاب چربی در بدن می شودرا کاهش می دهد.محققان کشف کردند افرادی که رژیم غذایی آنها با فیبر نامحلول همراه است، غلظت بیشتری از گرلین دارند هورمونی که گرسنگی را کنترل می کند.

شکلات تلخ

مطالعه اخیر نشان داد که آنتی اکسیدان های موجود در کاکائو از اضافه وزن موش های آزمایشگاهی جلوگیری کرده و در واقع سطح قند خون آنها را کاهش می دهد و بررسی های دیگری نشان داد که میکروبهای روده شکلات را به ترکیبات ضد التهابی سالم در قلب تبدیل می کنند که ژن های مرتبط مقاومت به انسولین و التهاب را می بندد.

برای افزایش اثرات، سعی کنید شکلات خود را با چند برش سیب میل کنید زیرا میوه روند تخمیر را تسریع می کند و منجر به کاهش التهاب و وزن می شود.

آب معدنی

بعد از ورزش یا هر فعالیت جسمی دیگری آب را با تکه های خرد شده لیمو ، پرتقال یا گریپ فروتبنوشید این نوشیدنی جایگزینی عالی برای تقریبا هر چیز دیگری است. پوست مرکبات، آنتی اکسیدان قوی دارد که آنزیم های کبد را تحریک می کند و به بدن برای از بین بردن سموم و چربی بدن کمک می کند.

بادام

بادام به دلیل داشتن ویتامین E ،چربی های اشباع نشده و فیبر در از بین بردن چربی های شکم و پهلو موثر است.

کینوا

کینوا به عنوان پروتئینی کامل شناخته می شود، به این معنی که حاوی زنجیره کاملی از اسیدهای آمینه و برای عضله سازی و از دست دادن چربی لازم است. محققان دریافتند بیمارانی که مقادیر بیشتری پروتئین گیاهی مصرف کرده اند بسیار کمتر در معرض سندرم متابولیک هستند (ترکیبی از کلسترول و قند خون بالا و چاقی).

کینوا سرشار از اسید آمینه لیزین است که به شما در چربی سوزی و حفظ سلامت استخوان ها و پوست کمک می کند. کینوا دارای بالاترین سطح بتائین، ماده شیمیایی که سوخت و ساز بدن شما را تحریک می کند.

گریپ فروت

مصرف نصف گریپ فروت قبل از غذا می تواند چربی سوزی بدن خصوصاً در ناحیه شکم و پهلو را افزایش دهد ، مطالعه منتشر شده نشان داد که می تواند به شما کمک تا فقط در عرض شش هفته شکم و پهلو را آب کند! این میوه می تواند با برخی از داروها تداخل داشته باشد ، بنابراین قبل از وعده غذایی صبحانه نیمی از یک گریپ فروت بخورید.

گردو

چربی های اشباع نشده مانند چربی های موجود در گردو ژن هایی را فعال می کند که ذخیره چربی را کاهش می دهند و متابولیسم انسولین را بهبود می بخشند. مطالعه نشان داد که یک رژیم غذایی غنی از گردو و روغن گردو ممکن است به بدن در پاسخ بهتر به استرس کمک کند و همچنین می تواند سطح فشار خون دیاستولیک را پایین نگه دارد.

ماهی تن

ماهی کنسرو شده به عنوان منبع اولیه اسید دوکوزاهگزانوئیک (DHA)، یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین ماهی ها برای کاهش وزن، به خصوص در ناحیه کمر و شکم است. مطالعات نشان داد که مکمل اسیدهای چرب امگا ۳توانایی عمیقی در خاموش کردن ژن های چربی دارد.

قهوه

نوشیدن یک یا دو فنجان قهوه در روز علاوه بر محافظت از کبد در برابر بیماری های متعدد به سلامت بدن و همچنین به کنترل وزن کمک می کند. قهوه اکسیداسیون چربی های بدن را بهبود می بخشد و اگر رژیم غذایی سالم همراه با قهوه دارید، این امر به کاهش وزن کمک می کند. مصرف متعادل و منظم کافئین سرعت متابولیسم را افزایش داده و با ترشح آدرنالین باعث چربی سوزی می شود.

سرکه

اگر قصد کاهش وزن دارید، سرکه سیب را انتخاب کنید، اگرچه بالزامیک طعم بهتری دارد اما حاوی کالری بیشتری است برای همین سرکه سیب انتخاب بهتری است. افزودن سرکه سیب به رژیم های غذایی باعث از بین رفتن چربی شکم می شود، همچنین سطح کلسترول بد خون یا LDL را کاهش می دهد، به انسداد رگ ها کمک و از سیستم لنفاوی مراقبت می کند.

فلفل چیلی

کلید کاهش وزن داشتن یک رژیم غذایی متعادل و تحرک است.کپسایسین یک ترکیب شیمیایی موجود در فلفل است که متابولیسم را سرعت می بخشد و اشتها را نیز کاهش می دهد و به شما در جلوگیری از چاقی پهلو کمک می کند.

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

نمناک

مطالب مرتبط

آخرین اخبار