با چند راهکار ساده علائم پیری را کاهش دهید

پیری روندی طبیعی در زندگی است که نمی‌توان آن را متوقف کرد، ولی می‌توان با راهکارهایی آن را به تأخیر انداخت.

به گزارش رصد روز، می دانید که نمی توانید پیری را متوقف کنید یا روند پیری را معکوس کنید ،حتی اگر ژن ها در روند پیری نقش داشته باشند، کارهایی وجود دارد که می توانید جوان تر به نظر برسید. از تغییرات در شیوه زندگی ، گرفته تا محصولات و رویه ها ، روش هایی وجود داردهر کسی انجام دهدجوان تر به نظر می رسد.

به حداقل رساندن چین و چروک

۱- محافظت از آفتاب
پوست خود رادر مقابل اشعه آفتاب محافظت کنید.البته صورت شما اولین چیزی است که افراد به شما توجه خواهند کرد و چین و چروک صورت یکی از علائم اصلی پیری است.اشعه ماوراء بنفش نور خورشید عامل اصلی پیری زودرس است.پرتوهای برنزه نیز به پوست شما آسیب می رساند ،مانند چین و چروک ، خاصیت ارتجاعی پوست از دست رفته ، تغییر در بافت و لکه های قهوه ای ظاهر می شود. به طور روزانه از یک کرم ضد آفتاب یا مرطوب کننده صورت با پوشش طیف گسترده اشعه ماوراء بنفش – SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید.

در روزهای آفتابی به ویژه اگر مدتی در خارج از خانه هستید ، از یک کلاه استفاده کنید.

هرگز ازبرنزه استفاده نکنید ، که پوست شما را با اشعه ماوراء بنفش تحریک می کند.

به دنبال ضد آفتاب حاوی روی یا اکسید تیتانیوم باشید.

اگر مایل به برنز سریع هستید ، لوسیونهای خود برنزه گزینه ای مطمئن برای برنزه هستند.

علاوه برپیری پوست ،قرار گرفتن در مقابل اشعه آفتاب محافظت نشده می تواند منجر به سرطان شود.

۲- استفاده ازداروهای طبیعی برای کاهش علائم پیری
داروهای طبیعی برای پوست را در خانه امتحان کنید. قبل از هزینه کردن درمورد محصولات گران قیمت ، که ممکن است پوست شما را تحریک کند ، سعی کنید به راحتی از داروهای طبیعی درخانه استفاده کنید. میوه و مواد غذایی هزاران سال به عنوان محصولات زیبایی ارگانیک مورد استفاده قرار می گرفته است. بسیاری از محصولات غذایی رایج حاوی ویتامین ها و آنتی اکسیدان هایی هستند که پوست را محافظت و تغذیه می کنند.

شب قبل از خواب روغن نارگیل یا یک قاشق چایخوری روغن زیتون را به پوست خود ماساژ دهید. اینها روغنهای مرطوب کننده ای غنی هستند که می توانند چین و چروک ها را تسکین دهند و پوست سست را محکم کنند.

یک ماسک صورت طبیعی از یک موز ، یک قاشق چایخوری آب پرتقال و یک قاشق چایخوری ماست ساده تهیه کنید. ماسک را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی صورت بمالید. موز پوست شما را آبرسانی می کند و ماست حاوی ویتامین هایی است که می توانند پوست شما را سبک کنند و به رشد و بازسازی سلول کمک کنند.

با یک عدد سفیده تخم مرغ ، یک قاشق چای خوری آب لیمو تازه و نصف قاشق چای خوری عسل ماسک صورت طبیعی درست کنید. ماسک خود را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی صورت بمالید. عسل و آب لیمو به عنوان لایه برداری کار می کنند در حالی که تخم مرغ پوست شما را آبرسانی می کند و منافذ شما را کوچک می کند.

پوستی که حساسیت دارد تخم مرغ استفاده نکنید. اگر پوست حساسی دارید ، ابتدا داروی خانگی رادر قسمتی از پوست دست استفاده کنید، تا مطمئن شوید که واکنشی ندارید.

۳- شستشوی روزانه صورت روشی برای به تاخیر انداختن علائم پیری

صورت خود را هر روز بشویید. محیط ما مملو از آلاینده هایی مانند دود ، ازن و دود بنزین است. اینها باعث پیری پوست شده و باعث ایجاد چین و چروک زودرس می شوند. هر شب صورت خود را با صابون ملایم بشویید تا آلاینده های روز از بین بروند.

۴- استفاده از مرطوب کننده هاگامی برای گاهش علائم پیری

صورت خود رامرطوب کنید. خشکی پوست می تواند پوستی پوسته پوسته باعث شودو باعث برجستگی چین و چروک شود. برای مرطوب نگه داشتن پوست ، یک مرطوب کننده مناسب صورت را در برنامه معمول خود قرار دهید. بعد از شستن صورت خود در شب و صبح قبل از شروع روز خوداستفاده کنید.

به یاد داشته باشید استفاده از مرطوب کننده با محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش یک جایزه اضافی برای پوست شما محسوب می شود.

۵- استفاده از محصولات حاوی رتینوئیدها و اسیدهای آلفا هیدروکسی
از محصولات صورت حاوی رتینوئیدها و اسیدهای آلفا هیدروکسی استفاده کنید. بسیاری از محصولات وجود دارد که ادعا می کنند علائم پیری را کاهش می دهند ، اما به دنبال آن دسته ازمحصولات بروید که حاوی رتینوئیدها و اسیدهای آلفا هیدروکسی باشندمحصولات با مواد تشکیل دهنده  اسیدهای آلفا-هیدروکسی و رتینوئیدها قابل اطمینان ترین مواد برای جوان تر شدن پوست هستند ، بنابراین به عنوان ماده اصلی به دنبال محصولاتی با یکی از این مواد باشید.

اسیدهای آلفا-هیدروکسی مانند اسیدهای لاکتیک ، گلیکولیک و سیتریک باعث بازسازی و تراش خوردن پوست شما می شوند و سلولهای مرده پوست را از بین می برند و به سرعت بدن شما سلولهای جدید و سالم تر پوست را تسریع می کنند.

رتینول نوعی ویتامین A است که در طبیعت یافت می شود و به افزایش ضخامت پوست و ایجاد خاصیت ارتجاعی آن کمک می کند و باعث به حداقل رساندن چین و چروک و خطوط ریز می شود. ترتینوئین (که بعضاً با نام Retin-A یا خفیف تر Renova شناخته می شود) نوعی قوی تر از رتینول است که فقط با نسخه در دسترس است.

استفاده ازویتامین C موضعی ممکن است تغییر رنگ و خطوط ناشی از آسیب خورشید را ترمیم کند. استفاده از ویتامین C بر روی پوست ، گاهی اوقات می تواند باعث خشکی یا پوسته پوسته شدن شود. اگر این اتفاق رخ داد ، حتما بعد از استفاده به خوبی مرطوب شوید یا به مصرف یک مکمل ویتامین C خوراکی بروید.

۶- محدود کردن محصولات آرایشی
تعداد محصولاتی را که استفاده می کنید محدود کنید. تحریک و التهاب پوست باعث می شود پوست کمتر سالم به نظر برسد و علائم پیری را آشکارتر کند. برخی از محصولات صورت بر روی پوست حساس باعث زبری و خشنی پوست می شوند و استفاده از محصولات زیادی روی صورت شما باعث تحریک پوست می شود. محصولات “ضد پیری” به ویژه ممکن است در هنگام ترکیب باعث تحریک شوند.

۷- استفاده از عینک آفتابی

عینک آفتابی بزنید. پوست اطراف چشم نازک و حساس و قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش بسیار مستعد است. ضخیم شدن پوست ، لکه دار شدن و یا نازک شدن پوست اطراف چشم می تواند چهره شما پیرتر به نظر برسد. هنگامی که می خواهید در معرض آفتاب باشید ، برای محافظت از این پوست حساس و محافظت از آن از سلامت پوست و جوان ترو کاهش روند پیری ، عینک آفتابی استفاده کنید.

۸- روی پشت خود بخوابید
روی پشت خود بخوابید. اگر مرتباً روی معده یا یک طرف خود می خوابید ، تمام شب پوست صورت خود را به بالش می فشارید. آن دسته از خطوطی که صبح ازبالش می گیرید ، خطوط خواب می توانند به چروک تبدیل شوند. برای جلوگیری از این فشارهای اضافی روی پوست صورت ، روی پشت خود بخوابید.

اگر به راحتی نمی توانید روی پشت خود بخوابید ، برای به حداقل رساندن خطوط خواب ، روی بالش های ساخته شده از ساتن بخوابید.

۹- مراجعه به پزشک
برای انجام مراحل زیبایی شناسی به پزشک مراجعه کنید. اگر میل و بودجه دارید ، می توانید روشهای پزشکی را با هدف ایجاد ظاهری جوان تر در صورت خود دنبال کنید. مانند هر روش پزشکی ، خطرات خاصی نیز وجود دارد. با پزشک خود صحبت کنید که آیا این روش ها مناسب شما هستند یا خیر. به طور کلی ، استفاده از داروهای طبیعی و شیوه زندگی سالم از روشهای شیمیایی ایمن تر است. برخی از روشهای زیبایی شناسی عبارتند از:

بوتاکس

پرکننده های چین و چروک

لایه برداری شیمیایی

میکرودرمابریژن

درمان با لیزر

۱۰- مراقبت از پوست بصورت روزمره
مراقبت ازپوست بصورت روزمره . بهترین روش درمانی برای پوست سالخورده پیشگیری است. روال سالم پوست را در سالهای جوانی یا زمانی که برای اولین بار متوجه علائم پیری می شوید شروع کنید. کارشناسان پیشنهاد می کنند که ۶ عنصر برتر یک روال جوانی پوست عبارتند از: ضد آفتاب ، یک پاک کننده ملایم ، یک تونر ، مرطوب کننده ، رتینوئیدها و آنتی اکسیدان ها برای مبارزه با رادیکال های آزاداست.

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

خبرفوری

مطالب مرتبط