بررسی بورس در هفته گذشته / ثبت رکورد تاریخی نزول

بررسی بورس در هفته گذشته پر از نگرانیهایی بود که بررسی آمار و ارقام آن را ثابت می کند. هت تریک هر سه متغیر مهم به واسطه عددهای قرمز رنگ و در نتیجه ثبت رکورد مأیوس کننده نشان می دهد که حالا سهامداران حقیقی هم دیگر امیدی به وضعیت بورس ندارن...

به گزارش رصد روز ، بررسی بورس در هفته گذشته پر از نگرانیهایی بود که بررسی آمار و ارقام آن را ثابت می کند. هت تریک هر سه متغیر مهم به واسطه عددهای قرمز رنگ و در نتیجه ثبت رکورد مأیوس کننده نشان می دهد که حالا سهامداران حقیقی هم دیگر امیدی به وضعیت بورس ندارند و باید این مسئله را واکاوی کرد. هرچند که تعمدات عده ای در وضعیت فعلی بازار سرمایه کاملا مشخص است اما باید گفت در نهایت بازار سرمایه در هفته ای که گذشت یک رکورد تاریخی را ثبت کرد تا ادامه روند فعلی بسیار نگران کننده تر از همیشه باشد.

 

بررسی بورس در هفته گذشته

 

بازار سرمایه برخلاف فروردین سال گذشته که که بی مهابا در پی کشف شاخص های صعودی بود، روندی نزولی دارد و می توان گفت نه تنها هر سه شاخص بازار(شاخص کل بورس، شاخص کل با معیار هم وزن و شاخص فرابورس) هر روز بیشتر از روز گذشته کاهش می یابند، بلکه در هفته جاری شاهد پایین ترین ارزش معاملات خرد نیز بودیم.

بازار سرمایه هفته جاری را با چراق قرمز آغاز کرد و با چراق قرمز نیز به پایان برد. شاخص کل بورس در روز شنبه با ۹۱۵۱ واحد نزول، تا رقم یک میلیون و ۲۴۰ هزار واحد کاهش یافت. شاخص کل با معیار هم وزن هم با ۹۳۹ واحد کاهش در رقم ۴۳۶ هزار و ۱۷۴ واحد ایستاد و شاخص کل فرابورس هم با ۷۲ واحد کاهش رقم ۱۷ هزار و ۸۵۲ واحد را ثبت کرد.

در روز یکشنبه که رکورد پایین ترین ارزش معاملات خرد با رقم ۱۲۳۴ میلیارد تومان شکسته شد، شاخص کل بورس با ۹۷۷۵ واحد کاهش رقم یک میلیون  و ۲۳۰ هزار واح را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن با ۸۳۳ واحد کاهش به رقم ۴۳۵ هزار و ۳۵۷ واحد رسید و شاخص کل فرابورس نیز با ۷۹ واحد کاهش در رقم ۱۷ هزار و ۷۷۲ واحد ایستاد.

در روز دوشنبه شاخص کل بورس با ۴۸۵۷ واحد نزول تا رقم یک میلیون و ۲۲۶ هزار واحد کاهش یافت. شاخص کل با معیار هم وزن هم با ۶۷۳ واحد کاهش رقم ۴۳۴ هزار و ۶۹۷ واحد را ثبت کرد. این درحالی است که شاخص کل فرابورس در این روز صعودی بود و با ۲۴ واحد افزایش در رقم ۱۷ هزار و ۷۹۶ واحد ایستاد.

ادامه گزارش بررسی بورس در هفته گذشته ؛ در روز سه شنبه بازار سرمایه سبزپوش شد. هرچند که عمر این چراغ سبز فقط یک روز بود و دوباره روز چهارشنبه روند بورس نزولی شد. در روز سه شنبه، شاخص کل بورس با ۱۸ هزار و ۴۵۷ واحد افزایش تا رقم یک میلیون و ۲۴۴ هزار واحد صعود کرد. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۵۰۹ واحد افزایش یافت و رقم ۴۳۵ هزار و ۲۳۱ واحد را ثبت کرد. شاخص کل فرابورس هم در این روز با ۱۴۳ واحد افزایش در رقم ۱۷ هزار و ۹۴۰ واحد ایستاد.

روز چهارشنبه شاخص کل بورس حرکتی پرنوسان داشت اما در نهایت در مدار کاهش باقی ماند و با ۱۳۲۰ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۲۴۳ هزار واحد رسید. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۸۰۵ واحد کاهش یافت و رقم ۴۳۴ هزار و ۴۳۹ واحد را ثبت کرد.   البته حرکت فرابورس در این روز صعودی ماند و شاخص کل فرابورس با ۱۱ واحد افزایش تا رقم ۱۷ هزار و ۹۵۱ واحد صعود کرد.

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار