بررسی تحولات منطقه در دیدار رئیس پارلمان عراق با امیر و ولی‌عهد کویت

دفتر ریاست پارلمان عراق اعلام کرد که رئیس پارلمان عراق در دیدار با امیر و ولی‌عهد کویت به بررسی تحولات منطقه و لزوم حمایت از عراق برای دستیابی به ثبات و امنیت پرداخت.

به گزارش رصد روز، رئیس پارلمان عراق روز دوشنبه با امیر و ولی‌عهد کویت در کویت دیدار و درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، در بیانیه دفتر رئیس پارلمان عراق آمده است که الاحمد الجابر الصباح ولی‌عهد کویت در دیدار با الحلبوسی بر هماهنگی و همکاری بیشتر برای کمک به عراق در زمینه بازسازی و سرمایه گذاری در این کشور تاکید کرد.

بر اساس این بیانیه، دو طرف همچنین ضمن بررسی اوضاع و تحولات در منطقه بر ضرورت هماهنگی مواضع برای مقابله با چالش‌ها تاکید کردند.

 

ولی‌عهد عراق همچنین ضمن ابراز همدردی با قربانیان دو انفجار اخیر در مرکز بغداد از جامعه بین المللی خواست در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی در کنار عراق باشد تا این کشور به کشوری امن مبدل شود که مردم آن، از ثبات و شکوفایی بهره مند شوند.

«نواف الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت نیز در دیدار با الحلبوسی دو انفجار اخیر بغداد و حملات تروریستی برای ایجاد ناامنی و بی ثباتی در این کشور را محکوم و تاکید کرد که برای مقابله با چالش‌هایی که عراق با آن روبروست و برای کمک به تحقق توسعه و ثبات در عراق در کنار این کشور است و از آن حمایت می‌کند.

 

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید  

 

 

 

 

فارس

مطالب مرتبط