برنامه‌ریزی برای تولید روزانه ۳ میلیون ماسک در البرز

رئیس سازمان صمت البرز گفت: قیمت ماسک‌های صنعتی یعنی ماسک‌هایی که در کارخانه تهیه شده ۱۳۰۰ تومان و قیمت ماسک‌های صنفی یعنی ماسک‌هایی که در کارگاه‌ها تولید می‌شود ۱۵۰۰ تومان است.

به گزارش رصد روز ، رامین ربیعی روز شنبه ۱۱ مرداد در جمع خبرنگاران با اشاره به تلاش برای افزایش ظرفیت تولید ماسک در استان اظهار کرد: در هفته‌های اول همه گیری کرونا ظرفیت تولید ماسک در استان بین ۳۰ تا ۴۰  هزار عدد در روز بود ولی کم کم تعداد واحدهای تولیدی افزایش یافته و حالا در بخش صنفی به ۱۳۰ هزار عدد و در بخش صنعتی نیز به یک میلیون و ۲۵۰ هزار عدد رسیده است.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم طی هفته‌های آینده میزان تولید ماسک در استان را به روزی سه میلیون عدد برسانیم تا از این طریق هم بتوانیم نیاز حوزه بهداشت و درمان را به طور کامل مرتفع کنیم و هم پاسخگوی نیاز مردم باشیم.

وی افزود: با توجه به حساسیت کار کادر بهداشت و درمان اولویت سازمان صمت در توزیع ماسک های تولید شده بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بوده ولی با افزایش ظرفیت تولید به نظر می رسد نیاز آنها تامین شده است.

این مسئول تاکید کرد: با این اوصاف می توانیم کم کم مازاد تولیدی کارخانه‌ها و واحدهای صنفی را به داروخانه ها، سوپرمارکت ها و سایر مراکز فروش عرضه کنیم.

ربیعی با اشاره به قیمت مصوب ماسک‌های تولیدی افزود: قیمت ماسک‌های صنعتی یعنی ماسک‌هایی که در کارخانه تهیه شده ۱۳۰۰ تومان و قیمت ماسک‌های صنفی یعنی ماسک‌هایی که در کارگاه‌ها تولید می‌شود ۱۵۰۰ تومان است.

وی توضیح داد: اگر واحد عرضه‌ای ماسک‌ها را بیش از این قیمت ها به فروش برساند تخلف کرده و مردم می‌توانند این تخلف را به ۱۲۴ گزارش دهند تا برخورد قانونی مقتضی صورت بگیرد.

رئیس سازمان صمت البرز اضافه کرد: هنوز توزیع ماسک با قیمت مصوب در داروخانه‌ها شروع نشده به همین دلیل شاهد کمبود ماسک در این مراکز هستیم.

ربیعی گفت: از این هفته توزیع ماسک در داروخانه ها شروع می شود و پیش بینی می شود تا اوایل هفته بعد مشکل کمبود ماسک در داروخانه ها حل شود.

وی ادامه داد: در ماه های اول شیوع کرونا در خصوص ژل ضد عفونی کننده ماسک و الکل هم با کمبود مواجه بودیم ولی با افزایش ظرفیت تولید، حالا به هر داروخانه ای که مراجعه کنیم به راحتی می توانیم به اندازه مورد نیاز خود این اقلام را خریداری کنیم.

این مسئول تاکید کرد: از مردم درخواست می شود با توزیع ماسک در داروخانه به اندازه نیاز خریداری کنند و به این فکر خرید و احتکار آن در خانه نباشند تا همه شهروندان بتوانند به راحتی به ماسک دسترسی داشته باشند.

 

 

 

ایسنا

مطالب مرتبط

آخرین اخبار