بلایی که پدرخش سر سهامدرانش آورد

به گزارش اختصاصی رصد روز ، نماد پدرخش متعلق به گروه تولیدی و صنعتی درخشان تهران است که گروه لاستیک و پلاستیک و در بازار دوم بورس فعالیت می کند. این شرکت که فعالیت اصلی آن تولید فیلـم و فوم پی وی سی سـاده و چـاپدار می باشد در حال حاضر حسن ...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، نماد پدرخش متعلق به گروه تولیدی و صنعتی درخشان تهران است که گروه لاستیک و پلاستیک و در بازار دوم بورس فعالیت می کند. این شرکت که فعالیت اصلی آن تولید فیلـم و فوم پی وی سی سـاده و چـاپدار می باشد در حال حاضر حسن نصیرالاسلامی ، حسن اکبری هادی ، حسن جهانگیرخان ، خلیل قلی پور خلیلی ، علیرضا نیلی احمد آبادی اعضای هیئت مدیره آن را تشکیل میدهند و سید ابوالقاسم عسگربیک نیز مدیریت آن را برعهده دارد.

بررسیها نشان میدهد که این نماد معاملاتی طی یکسال گذشته بیش از ۷۲ درصد زیان را روی دست سهامداران خود گذاشته اما نکته حائز اهمیت اینجاست که این مسئله زمینه ای را بر حمایت از سهم ایجاد نکرد.

در حال حاضر نماد پدرخش در بین ۹۶ نمادی که بیشترین زیان را در یکسال گذشته برای سهامداران ایجاد کرده اند در صدر دیده می شود. بازدهی منفی ۷۲ درصدی این نماد در شرایطی اتفاق می افتد که پرویز نائل و حسن اکبری هادی به ترتیب دارنده ۸.۵۱ و ۸.۰۶ درصد سهام شرکت را در اختیار دارند و سایر سهامداران حقیقی آن کمتر از ۵ درصد سهام آن را در اختیار دارند.

سود خالص هر سهم نماد پدرخش در پایان سال قبل ۲ هزار و ۶۰۰ ریال بود که در شش ماهه سال جاری به ۱۰۲ ریال کاهش پیدا کرده است. ریزشهای اخیر این شرکت باعث شده تا سود خالص آن نیز از ۳۹۷ میلیارد و ۷۳۴ میلیون ریال در پایان سال قبل به ۱۵ میلیارد و ۶۷۸ میلیون ریال کاهش پیدا کند.

با این رویه معلوم نیست که سهامداران این شرکت چقدر دیگر باید سرمایه شان بابت سرمایه گذاری در چنین سهمی آب برود و کم شود تا بلکه تصمیم گیرندگان کمی به خود بیایند و از زیان بیشتر سهامداران جلوگیری کنند؟

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط