بنیاد علوی در دو سال اخیر بیش از ۲۹ هزار شغل ایجاد کرد

بنیاد علوی با هدف رفع محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال پایدار، در دو سال اخیر 29 هزار و 901 شغل را با رشد نزدیک به 1.5 برابری و بالاترین عملکرد نسبت به مجموع سه سال قبل از آن محقق کرد.

به گزارش رصد روزبه نقل از مرکز روابط عمومی و رسانه بنیاد علوی؛ مجموع مشاغل پایدار سازی شده و اشتغالزایی جدید از سال ۹۸ تا پایان ۱۴۰۰، ۱۶ هزار و ۵۲۱ مورد است.

مشاغل ایجاد شده در سال های ۹۸، ۹۹، و ۱۴۰۰ به ترتیب ۵۵۷۴، ۲۲۶۷ و ۸۶۸۰ شغل است .

براساس این گزارش، مشاغل ایجاد شده در مناطق محروم ۳۱ استان کشور در ۶ ماه نخست سال جاری ۱۰ هزار و ۲۶۴ مورد است که بالاترین رشد را نسبت به مدت های مشابه در سال های اخیر را نشان می دهد .

در شش ماه نخست امسال استان خوزستان با ۸۷۲ شغل و اردبیل با ۴۲ مورد بالاترین و پایین ترین رتبه ها را به خود اختصاص داده اند.

همچنین مجموع مشاغل ایجاد شده توسط بنیاد علوی در سال گذشته، ۱۹ هزار و ۶۳۷ مورد است که استان کردستان با ۳ هزار و ۸۶۵ شغل بالاترین و استان البرز با ۹ شغل پایین ترین میزان اشتغالزایی را از آن خود کرده اند .

براساس این گزارش، از مجموع ۱۶ هزارو ۵۲۱ مورد مشاغل ایجاد شده در سال های ۹۸ تا ۱۴۰۰، بالاترین رقم مربوط به استان کردستان با ۵ هزار و ۳۷۶ مورد و کمترین به سیستان و بلوچستان با ۳۵ شغل اختصاص دارد.

یادآور می شود: در ۴.۵ سال گذشته ، استان های کردستان با ۹ هزار و ۶۴۹ شغل ، خوزستان ۲۳۸۱ و کرمانشاه ۲ هزار و ۱۲۴، شغل بالاترین رتبه ها را در ایجاد اشتغالزایی توسط بنیاد علوی داشتند .

www.alavi-bonyad.com/11037

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار