به رغم حاشیه سازی ها / بانک ایران زمین در مدار شفافیت باقی خواهد ماند

نظام بانکی کشور تنها چند عدد سبز و قرمز روی صورتهای مالی نیست بلکه ارتباطات و ظرفیتهایی در آن وجود دارد که در صورتهای مالی قابل ذکر نیست. بانک ایران زمین نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در بین بانکهایی که به لحاظ شرایط مالی در وضعیت مشابه...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، بانک ایران زمین طی سالهای گذشته اصرار زیادی به ایجاد بانکداری شیشه ای داشته و از این رو تلاش کرد تا با گرفتن نظر مساعد مدیران ذیربط به گسترش این موضوع در کشور کمک نماید. در این مسیر هرچند موانعی از سوی بانکهای دولتی وجود داشت اما در نهایت ایران زمین موفق شد بانکداری دیجیتال را به شکل واقعی آن راه اندازی کند. مدیران بانک ایران زمین معتقدند که در آینده ای نزدیک با تکمیل سایر پلن های بانکداری دیجیتال قدم مهمی در بانکداری نوین در کشور برداشته شود. این تلاش که در آن می توان کلیه تراکنش ها را به خوبی مورد رصد قرار داد و امکان سوءاستفاده از تبادلات مالی به حداقل ممکن می رسد نشان می دهد ایجاد شفافیت رکن اول فعالیت در نظام بانکی کشور در بانک ایران زمین است. اما در کنار این تلاشها مسائلی وجود دارند که مرور چندباره آنها می تواند به درک صحیح تر شرایط کمک کند.

در حال حاضر چندبانک در کشور به لحاظ زیان انباشته ، برگزاری مجامع ، کفایت سرمایه ، تسهیلات اعطایی و مطالبات غیرجاری وجود دارند که مرور آنها در رسانه های تخصصی نشان میدهد که تصمیم نظام اقتصادی کشور همراهی با سیستم بانکداری به خاطر خدمات ارائه شونده از سوی آنها در شرایط تحریمی است. در یکی از این موارد نه تنها که تصمیمی برای انحلال بانک و موضوعاتی از این دست گرفته نمی شود بلکه با در نظر گرفتن ظرفیتهای بانک و علیرغم اینکه بیشترین زیان انباشته متعلق به آن بانک در صورتهای مالی قابل مشاهده است بناست تا یک مؤسسه اعتباری در آن ادغام شود.

از این ماجرا می توان اینطور برداشت کرد که نظام بانکی کشور تنها چند عدد سبز و قرمز روی صورتهای مالی نیست بلکه ارتباطات و ظرفیتهایی در آن وجود دارد که در صورتهای مالی قابل ذکر نیست. بانک ایران زمین نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در بین بانکهایی که به لحاظ شرایط مالی در وضعیت مشابهی قرار دارند به مراتب وضعیت بهتری دارد و از مدار شفافیت خارج نخواهد شد.

 

 

 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار