بورس سبز پوش شد

امروز شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل ۴۵ هزار و ۷۳ واحد رشد کرد به گزارش رصد روز،در معاملات روز دوشنبه شانزدهم آبان ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل ۴۵ هزار و ۷۳ واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۳۸۹ هزار و ۷۴۹ واحد ...

امروز شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل ۴۵ هزار و ۷۳ واحد رشد کرد

به گزارش رصد روز،در معاملات روز دوشنبه شانزدهم آبان ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل ۴۵ هزار و ۷۳ واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۳۸۹ هزار و ۷۴۹ واحد رسید.

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد ۱۳ هزار و ۲۴۷ واحدی در سطح ۳۹۳ هزار و ۱۰۹ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۳۹۵ واحد بالا آمد و در سطح ۱۸ هزار و ۲۳۱ واحد قرار گرفت.

ورود پول حقیقی به بورس

در مجموع معاملات دوشنبه، ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و ۵۹۹ میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد که بیشترین رقم در ۱۴ ماه اخیر از شهریور سال گذشته تاکنون است.

بیشترین ورود پول حقیقی به سهام شتران (شرکت فولاد مبارکه) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن ۴۶ میلیارد تومان بود. پس از شتران، نمادهای شپنا (شرکت پالایش نفت بندرعباس) و وبملت (بانک ملت) بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

بورس

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ها

 

امروز نمادهای «فملی»، «فولاد» و «فارس» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل  بورس  داشتند و در مقابل نمادهای «زپارس»، «تنوین» و «بالبر» معدود قرمزهای بازار بودند که بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «بپاس» و «صبا» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «مارون»، «حآفرین» و «حخزر» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شپنا صدرنشین است و شبندر و شستا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، ثرود و فزر پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

ارزش معاملات بازار

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۴۳ هزار و ۹۱۲ میلیارد تومان افزایش یافت.  ارزش معاملات  اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۳۵ هزار و ۴۰۸ میلیارد تومان بود که ۹۴ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش ۴۹ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۵ هزار و ۷۶۹ میلیارد تومان رسید.

صف‌های خرید و فروش بازار سهام

در معاملات دوشنبه ۳۳۰ نماد صف خرید داشتند و ۱۹ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۱۹۰ درصدی به ۸۰۳ میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش ۴۵ درصد کاهش یافت و ۴۲ میلیارد تومان بود. در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید در رقم ۶۶۱ میلیارد تومان ایستاد.

در پایان معاملات نماد خگستر (شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو) با صف‌ خرید ۵۰ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از خگستر، نمادهای شتران (شرکت پالایش نفت تهران) و خودرو (شرکت ایران خودرو) بیشترین صف خرید را داشتند.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط