بیت کوین به کانال ۳۴ هزار دلاری برگشت

بیت‌کوین پس از سقوط به کانال ۲۸هزار دلاری در روز گذشته، امروز مجددا وارد کانال ۳۴هزار دلاری شد که برخی از کارشناسان بر این باورند این افزایش قیمت نیز موقتی خواهد بود.

به گزارش رصد روز، بر اساس گزارش کوین‌دسک، قیمت بیت‌کوین پس از صعود به قیمت ۳۴هزار و ۳۷۲دلار در طول ۲۴ساعت گذشته، اکنون با قیمت ۳۴.۰۴۶دلار در حال معامله است، در حالی که در همین مدت به قیمت ۲۸هزار و ۸۱۴دلار نیز سقوط کرده بود.

پس از صعود ارزش دلار آمریکا در برابر سایر ارزهای عمده جهانی، قیمت بیت‌کوین امروز حدود ۳.۵۰درصد رشد کرد. به گفته کارشناسان ارزی، از آنجا که اقدامات سختگیرانه چین همچنان روند نزولی بازار را افزایش می‌دهد، این رشد قیمت بیت‌کوین موقتی است. با این حال، آنها معتقدند که اگر قیمت بیت‌کوین در بالاترین سطح سال ۲۰۱۷ یعنی ۱۹هزار و ۷۸۳دلار باقی بماند، تغییر روند امکان‌پذیر است.

یکی از کارشناسان اظهار کرد: “به این دلیل که انتظار می‌رود اقدامات سختگیرانه چین برای تنظیم بازار رمزارزها پابرجا باشد، روند کلی قیمت بیت‌کوین نزولی است. از آنجا که به دلیل رشد ارزش دلار در برابر سایر ارزهای عمده، بیت‌کوین شاهد افزایش قیمت خواهد بود، افرادی که این رمزارز را در اختیار دارند، باید از موضع خود خارج شوند. افرادی که مایل به خرید بیت‌کوین هستند باید منتظر افت قیمت بیشتر باشند و در محدوده ۲۲هزار تا ۲۶هزار دلار آن را خریداری کنند.”

آویناش شخار، مدیرعامل شرکت ZebPay، با انتظار برای تغییر روند قیمت بیت‌کوین اذعان داشت: “بازار رمزارزها به طور کلی طی ۶ تا ۹ماه گذشته با وجود افت قیمت اخیر، دستاورد قابل توجهی داشته است. اما این بازار همچنان جلوتر از بالاترین سطح آن در سال ۲۰۱۷ است. ما چشم‌انتظار آپدیت‌های جدید در شبکه‌های مختلف بلاک‌چین هستیم و ممکن است در این فضا شاهد قدرت اساسی‌تری باشیم که منجر به رشد پایدارتر در آینده می‌شود.”

آنوج گوپتا، از کارگزاری IIFL در خصوص سقوط قیمت بیت‌کوین گفت: “در پی اقدامات سختگیرانه‌تر چین برای تنظیم بازار رمزارزها، قیمت بیت‌کوین روز سه‌شنبه به پایین‌ترین سطح خود از تاریخ ۲۸ژانویه سقوط کرد.”

روز دوشنبه بانک مرکزی چین اعلام کرد که برخی از بانک‌های بزرگ و شرکت‌های پرداختی، از جمله Alipay را فرا خوانده و از آنها خواسته که حساب‌های مشتریان برای معاملات رمزارزها را بررسی کنند و کانال‌های پرداختی خود را کاهش دهند.

در نمودار ارائه شده، تغییر یک روزه قیمت بیت‌کوین را مشاهده می‌کنید؛

40d94035-db0c-4704-a7be-647deb103fa5

اقتصاد آنلاین

مطالب مرتبط

آخرین اخبار