بیوگرافی مهسا امینی + جزئیات

به گزارش رصد روز، دختر ۲۲ ساله اهل سقز کردستان که در ساعت ۶ بعد از ظهر روز سه‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ در نزدیکی ایستگاه مترو شهید حقانی تهران توسط مأموران گشت ارشاد بازداشت شد. در ادامه بیوگرافی مهسا امینی را می خوانیم. بیوگرافی مهسا امینی &n...

به گزارش رصد روز، دختر ۲۲ ساله اهل سقز کردستان که در ساعت ۶ بعد از ظهر روز سه‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ در نزدیکی ایستگاه مترو شهید حقانی تهران توسط مأموران گشت ارشاد بازداشت شد. در ادامه بیوگرافی مهسا امینی را می خوانیم.

بیوگرافی مهسا امینی

 

مهسا امینی بعد از بازداشت توسط مأموران گشت ارشاد برای کلاسهای توجیهی به ساختمانی در خیابان وزارء هدایت می شود. در فاصله دو ساعتی که مهسا امینی در ساختمان پلیس امنیت اخلاقی تهران حضور داشته اتفاقاتی سبب سکته مغزی و قلبی او می شود و در نهایت او به کما می رود.

ژینا نام اصلی اوست. مهسا امینی متولد ۱۳۷۹ در شهرستان سقز کردستان است که به همراه برادر و دخترخاله اش به تهران سفر کرده بود. ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ ساعت حدود ۶ عصر بود که در نزدیکی مترو شهید حقانی تهران مهسا امینی که در کنار برادر بزرگش حضور داشت با برخورد گشت ارشاد مبنی بر وضعیت حجاب روبرو می شود.

برادرش کیارش با اعتراض به مأموران گشت ارشاد سعی می کند تا با مداخله فضا را عوض کند اما مأموران به به کیارش می گویند خواهرش برای حضور در کلاسهای توجیهی به سمت ساختمان پلیس امنیت اخلاقی تهران واقع در خیابان وزراء منتقل می شود و پس از مدتی آزاد خواهد شد.

اما دو ساعت بعد از بازداشت مهسا امینی به طرز عجیبی در دچار حمله قلبی شده و بیهوش می شود. تلاشها برای احیای قلبی با حضور اورژانس شروع می شود برادر مهسا امینی بعد از نشان دادن عکس خواهرش متوجه می شود فردی که به همراه آمبولانس به بیمارستان در حال انتقال خواهر اوست.

برادر مهسا امینی از حادثه چه می گوید؟

 

کیارش امینی می گوید هنگامی که پشت در ساختمان پلیس امنیت اخلاقی بودم صدای جبغ و داد شنیدم. در این لحظه همه افرادی که پشت در ایستاده بودیم سعی می کردیم از ماجرا با خبر شویم و در این گیر و دار یک آمبولانس از در ساختمان پلیس امنیت اخلاقی خارج شد. با سؤال و نشان دادن عکس مهسا متوجه شدم کسی که دچار حادثه شده خواهر من است و یک نفر گفت که برای مهسا در بغل خودش این اتفاق افتاده.

برادر مهسا امینی اضافه کرد: بعد از حضور در بیمارستان به گفتند که خواهرم در بخش مراقبتهای ویژه بستریست و در حال کما قرار دارد. پزشکان به کفتند که او دچار سکته قلبی و مغزی به صورت توأمان شده

اظهارات پلیس

پلیس گفت آنچه که در مورد مهسا امینی رخ داده یک درگیری فیزیکی نبوده و بلکه یک عارضه قلبی بوده که با هماهنگی خانواده فیلم لحظه این اتفاق به زودی منتشر می شود. در عین حال دایی مهسا امینی می گوید هرچقدر که از مأموران پرسیدیم که چه اتفاقی افتاده پاسخ ندادند و یکی از آنها گفت سپرده ایم به شما ناهار و شام بدهند. امروز نوبت دختر ما بود و فردا نوبت دختر دیگریست فقط صورت مسئله را پاک می کنید.

مرتضی حسنی کارشناس رسانه: پلیس در روایت درست پیشقدم باشد

 

۱. چنانچه آنطور که ضدانقلاب می‌گوید و این فرد در اثر شکنجه به کما رفته حتما باید با متخلفین و خاطیان برخورد شود و پلیس باید در این زمینه پاسخگو باشد. قطعا مجازات برخورد با بی‌حجابی ضرب و شتم نیست کما اینکه در سابقه پلیس نیز تاکنون گزارشی از برخورد فیزیکی با بدحجابان فقط به خاطر بدپوششی گزارش‌ نشده است.

۲. اما صرفنظر از ادعای ضدانقلاب که تجربه نشان داده معمولا با دروغ پردازی و سناریوسازی همراه است، عده‌ای تلاش می‌کنند با بهره برداری از این حادثه تلخ  هرگونه مقابله با بدپوششی را ناموجه جلوه دهند. باید انگیزه این افراد را شناخت و به مردم معرفی کرد. این تحلیل‌ها می‌تواند سرآغاز بی‌قانونی و هرج و مرج در جامعه شود چرا که در همه تخلفات کوچک و بزرگ دیگر هم ممکن است فردی با سابقه بیماری زمینه‌ای یا حتی غیر آن دچار موارد مشابه شود. اگر  قرار باشد پلیس صرفا به احتمال آنکه افراد ممکن است دچار حادثه‌ای از این جنس شوند اقدامی نکند و با این بهانه وظایفش را انجام ندهد، باب مقابله با قانون شکنی بسته می‌شود و عملا فلسفه وجودی پلیس و نیروی انتظامی بی‌معنا خواهد شد.

۳. روایت دقیق و کامل ماجرا حتی اگر اهمال یا تخلفی از سوی نیروهای پلیس انجام شده باشد می‌تواند مانع روایت‌سازی‌های دروغین و میدان داری ضدانقلاب شود و پلیس باید در این موارد با ارایه روایت درست، پیشقدم شود.

دستور ویژه رئیس جمهور برای پیگیری پرونده مهسا امینی

انتظامی وزارت کشور را مسئول رسیدگی به حادثه «مهسا امینی» کرد و خطاب به سید مجید میراحمدی تاکید کرد: با توجه به دستور رییس جمهوری در خصوص حادثه پدید آمده برای خانم مهسا امینی، علت حادثه را با فوریت و دقت به صورت ویژه بررسی و نتیجه را به اینجانب گزارش کنید.

مهسا امینی دختر جوان بیست و دو ساله‌ای بود که چهارشنبه هفته جاری از سوی نیروهای گشت ارشاد بازداشت و به دنبال آن اعلام شد نام برده همان روز دستگیری در بازداشتگاه وزرای تهران به  دچار سکته شده و به بیمارستان کسری منقل و در کما به سر می‌برد.

پلیس تهران نیز روز پنج شنبه سکته قلبی مهسا امینی پس از دستگیری توسط یکی از گشت‌های پلیس را تائید کرد و توضیح داد: «خانمی برای توجیه و آموزش به یکی از بخش‌های پلیس تهران بزرگ هدایت شده بود که ناگهان در جمع سایر افراد هدایت شده به طور ناگهانی دچارعارضه قلبی شد.»

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: آن‌چه در مورد مهسا امینی رخ داد، قابل اغماض نیست

فاطمه قاسمپور عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص حادثه رخ داده شده درباره مهساامینی گفت: درباره آن‌چه بر خانم مهسا امینی گذشته، بلافاصله با نیروی انتظامی صحبت کردم۔ مسئولان نیروی انتظامی توضیحاتی دادند. پزشکی قانونی و بازرسی هم در این زمینه ورود کرده‌اند. منتظر  گزارش مراجع قضایی هستیم.  مسئله آن است که آن‌چه رقم خورده، به هر علت، قابل اغماض نیست۔

وی با بیان این‌که «در ماه‌های اخیر مواردی از برخورد گشت ارشاد رسانه‌ای شده و هر بار نیز نیروی انتظامی توضیحاتی داده است»، افزود: این اتفاقات حتی اگر به خاطر اشتباه موردی رخ داده باشد، نشان‌دهنده ضرورت بازبینی فرآیندهاست. مساله حجاب و مصوبات ۴۲۷ و ۸۲۰ بر اهمیت فرهنگ‌سازی در این زمینه تأکید دارد که کمتر مورد توجه مجریان است.

وی خاطرنشان کرد: ما هم از اخباری که به صورت غیر رسمی منتشر شده متاثر هستیم و پیگیر  شفاف شدن دقیق مساله هستیم. وزارت کشور هم در زمینه شفاف شدن موضوع و پیگیری مساله با قاطعیت عمل کند.

جلال رشیدی کوچی: پرونده “مهسا امینی” را پیگیری کرده و به مردم گزارش می‌دهم/ اینگونه اتفاقات قابل هضم نیست

 

جلال رشیدی کوچی درباره گزارش نیروی انتظامی در خصوص مهسا امینی گفت: گزارشی که نیروی محترم انتظامی داده‌اند این بوده که ایشان به جلسه کلاس‌های توجیهی دعوت شده بوده است، این یک گام قابل پیشرفت و قابل تحسین بوده که بخواهند در کلاس‌های توجیهی این کار را انجام دهند ولی اتفاق رخ داده باید بررسی شود. اینکه ما به این راحتی یک دختر جوانی که می‌توانسته سال‌ها زندگی داشته باشد و خانواده‌اش را با این نوع رفتار آزار دهیم، قابل قبول نیست، حداقل برای من این موضوعات قابل هضم نیست. حتماً این موضوع را به صورت ویژه پیگیری خواهیم کرد و نتیجه‌اش را شفاف به مردم خواهم گفت.

وی با تاکید بر این‌که «نباید اجازه دهیم مردم را به نظام بدبین کنند و اگر در این مسئله قصوری یا تقصیری متوجه کسی باشد، باید به صورت شفاف به مردم گفته شود و از این پس طوری رفتار شود که شاهد چنین مسائلی نباشیم»، اظهار کرد :حتماً من این موضوع را از مجموعه وزارت بهداشت، مجموعه نیروی انتظامی و از ظرفیت مجلس پیگیری خواهم کرد و نتیجه را به صورت شفاف به مردم خواهم گفت؛ چرا که معتقدم شفافیت معجزه می‌کند و قصور و تقصیر چند شخص نباید باعث لطمه به کل انقلاب و نظام شود.

رشیدی کوچی با بیان این‌که «من منتظر گزارشات تکمیلی از دستگاه‌های مرتبط هستم تا سناریوهای مطرح شده در این ماجرا را ارزیابی کنم»، ادامه داد : نباید قبل از تکمیل گزارش‌ها قضاوت کرد ولی این اتفاق از دو حالت خارج نیست؛ برخی در فضای مجازی می‌گویند شبهاتی وجود دارد که یا برخورد فیزیکی اتفاق افتاده است. اگر این ادعا اثبات شود هیچ جای قانون ما این اجازه نداده که یک فرد را برای تذکر حجاب یا تنبیه مورد ضرب و شتم قرار دهند. برخی هم می‌گویند در حین تذکر حجاب به قدری به او استرس وارد شده که قلبش کشش این همه استرس را نداشته است. اگر هم این ادعا صحت داشته باشد چرا باید چنین اتفاقی بیفتد و چه نسبتی بین این حوادث و رفتار بزرگان انقلاب وجود دارد؟

وی در این ارتباط افزود:یک متهمی را پیش شهید لاجوردی آوردند. آن متهم به امام خمینی توهین کرده بود. وقتی لاجوردی درباره نحوه برخورد از او سؤال پرسید، گفت: «مأمور شما به من سیلی زده است.» شهید لاجوردی از متهم خواست یک سیلی به مأمور بزند و وقتی آن سیلی زده شد، به متهم گفت: «الان من به توهینی که تو به امام کردی رسیدگی می‌کنم. آن مأمور ما حق نداشته تو را بزند.»ما هم به عنوان یک مسئول مدعی انقلاب باید از خودمان ب‌پرسیم که آن رفتار آقای لاجوردی براساس اصول و مبانی انقلاب و اسلام بوده یا رفتاری که امروز انجام شده است؟ متأسفانه این رفتارها به پای کل نظام نوشته می‌شود.

این نماینده مجلس در پایان تاکید کرد: قطعاً و یقیناً من با جدیت تمام همان‌طور که عرض کردم در چارچوب قانون، شرع و اصول انقلاب حتماً پیگیری خواهم کرد و از این به بعد هر موضوعی که به وجود بیاید و بخواهد به اعتماد مردم نسبت به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ضربه بزند، هر موضوعی که باشد، بدون اینکه ملاحظه‌ای داشته باشم در این چارچوب قدم برخواهم داشت.

رحیمی جهان آبادی: مجلس به دقت پرونده مهسا امینی را بررسی می کند

«موضوع ⁧‫مهسا امینی‬⁩ و حادثه رخ داده را باید ⁧‫مجلس‬⁩ به دقت مورد بررسی و هرگونه تخلف،قصور یا جنایت احتمالی را با قاطعیت پیگیری نماید.اگر حقوق مردم از سوی نمایندگان ملت مورد حمایت قرار نگیرد،چه کسی باید پیگیر این حادثه تلخ باشد!؟ امنیت جانی مردم؛مقدم بر هر ارشادی است.»

او در این توییت از دو هشتگ «گشت ارشاد‬⁩» و «کو ملت‬⁩» استفاده کرد.

امروز درپی انتشار اخباری درباره به کما رفتن زنی جوان پس از انتقال به یک مقر انتظامی، مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت توضیحاتی را در این خصوص ارائه و کرد: «خانمی برای توجیه و آموزش به یکی از بخش‌های پلیس تهران بزرگ هدایت شده بود که ناگهان در جمع سایر افراد هدایت شده به طور ناگهانی دچارعارضه قلبی شد. بلافاصله این خانم با همکاری پلیس و اورژانس به  بیمارستان منتقل شده و تحت درمان و مداوا قرار دارد.»

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران بزرگ ضمن «رد برخی اخبار و ادعاهای رسانه‌های معاند درباره این حادثه»، اعلام کرد: «مستندات مربوطه در این خصوص در اختیار پلیس بوده و اخبار تکمیلی در این خصوص متعاقبا اعلام خواهد شد.»

رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه دانشگاه آزاد تهران مرکزی:قبل از اینکه دیر شود درباره “مهسا امینی” شفاف‌سازی کنید!

روز سه‌شنبه به کما رفتن یک شهروند به نام “مهسا امینی” که توسط پلیس امنیت اخلاقی بازداشت شده بود، خبرساز شد و حواشی مربوط به این اتفاق هنوز ادامه دارد. افزایش حواشی حول این ماجرا درحالی است که علی‌رغم همه گمانه‌زنی‌های فضای مجازی پیرو این موضوع، فراجا هنوز در رابطه با علت این حادثه شفاف‌سازی نکرده است.

در خصوص تأخیر در اعلام علت حادثه توسط نهاد مسئول، دکتر اکبر نصراللهی، رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در صفحه خود در فضای مجازی نوشت:

کافی‌نیست؛ تزول! تأخیر و نقص در روایت به‌ویژه در نیروهای‌ امنیتی و انتظامی پدیده جدیدی نیست و این‌بار درباره خانمی به نام “مهسا امینی” در حال تکرار است.

فراجا از زمان اعلام دستگیری وی در سه‌شنبه در تهران و عارضه قلبی‌ برای مهسا ، حین کلاس‌ توجیهی و انتقال وی به بیمارستان با تأخیر حدود ۴۸ ساعته، امروز (روز پنج‌شنبه) اطلاعیه و وعده داده است که اطلاعات تکمیلی متعاقباً اعلام می‌شود. رسانه‌های رسمی به‌ویژه صدا و سیما هم هیچ خبری در این خصوص منتشر نکرده‌اند.

دوستان عزیز! در شبکه‌های اجتماعی در این خصوص غوغا است، غیر از شخصیت‌های سیاسی و سلبریتی‌های فرصت‌طلب، بی‌بی‌سی هم امروز گزارش و مصاحبه مفصلی پخش کرد، فضای‌احساسی و شایعات در حال فوران است، دیر روایت کنید حتی اگر دقیق و جامع باشد، اثر لازم را نخواهد داشت. مستندات‌تون را زودتر منتشر کنید؛ زود دیر می‌شود مثل گذشته.”

رسانه , حوادث , پلیس | ناجا | نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ,

معاون وزیر کشور مسئول رسیدگی به حادثه رخ‌داده برای «مهسا امینی» شد

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، دکتر احمد وحیدی خطاب به سید مجید میراحمدی تاکید کرد: با توجه به دستور رییس جمهوری در خصوص حادثه پدید آمده برای خانم مهسا امینی، علت حادثه را با فوریت و دقت به صورت ویژه بررسی و نتیجه را به اینجانب گزارش کنید.

عباس تدین:باید بازنگری جدی در عملکرد پلیس امنیت اخلاقی صورت گیرد

در خصوص این موضوع سه نکته حائز اهمیت است. نکته اول این است که بر اساس اصول ۲۰ ، ۲۱ و ۲۲ قانون اساسی، همه افراد ملت اعم از زن و مرد در حمایت قانون قرار دارند و دولت موظف است که حقوق زنان را در تمام جهات با رعایت موازین اسلامی تامین و تضمین کند و حیثیت و جان اشخاص را از تعرض مصون بدارد. این اصول، بخشی از اصول ۱۷۷ گانه ای است که مردم ایران برای استقرار و تحقق آن انقلاب کردند و هیچ کس نمی تواند با اقدام و رفتار خود به این اصول قانون اساسی و باورها و اعتقادات مردم خدشه وارد کند.

وی افزود: جلب اعتماد عمومی و احترام به شهروندان در هر جامعه، رمز بقا و استقرار حکومت‌ها و دولت‌هاست و سلب این اعتماد و همراهی عامه مردم، سرآغاز وقوع حوادث ناخوشایندی خواهد بود. تردیدی وجود ندارد که در جامعه اسلامی، امر به معروف و نهی از منکر جزو بالاترین ارزش‌هاست که حتی گفته‌اند نزول رحمت و برکت الهی را در بر دارد اما قطعا این موضوع دارای مراتب و شرایطی است که عدم رعایت آن‌ها آثار بسیار منفی و مخربی خواهد داشت.

این وکیل دادگستری تصریح کرد: در هر جامعه‌ای شهروندان به عملکرد مسئولین و نحوه تعامل آن‌ها با مردم حساس هستند و هر گاه آنان را همراه و غمخوار خودشان ببینند به آن‌ها اعتماد پیدا می‌کنند اما هرگاه بین گفتار و رفتار آن‌ها تعارض باشد اعتماد خود را از دست خواهند داد. اگر قرار است یک جامعه ای را تربیت و اصلاح کنیم باید ابتدا مسئولینش را اصلاح و تربیت کنیم، اینجاست که گفتند” الناس علی دین ملوکهم”، اگر امر به معروف و نهی از منکر در بالاترین ارکان یک حکومت اعمال و اجرا شود، قطعاً در لایه های زیرین و در بین افراد اجتماع هم نهادینه خواهد شد.

این حقوقدان افزود: نکته دوم این است که تا فرهنگ یک جامعه اصلاح و درمان نشود و براساس یک برنامه ریزی دقیق و کارآمد ارتقا پیدا نکند، تمرکز بر یک بخشی از جامعه و ایجاد یکسری گشت‌های امنیت اخلاقی نه تنها راه حل نیست بلکه برعکس یک پاسخ معکوس به دنبال دارد.

تدین ادامه داد: نکته سوم این است که متاسفانه در سال‌های اخیر گاهی با تصویب و اجرای قوانین و مقررات هیجانی و نامتعارف و ناکارآمد، رابطه بین مردم و مسوولان با فراز و فرود بسیار مواجه شده که همین امر، امنیت ذهنی و روانی شهروندان را در شرایط سخت اقتصادی کنونی به شدت تحت تأثیر قرار داده که استمرار آن قطعاً تبعات غیر قابل جبران و غیرقابل پیش بینی به دنبال خواهد داشت. بازتاب حوادث اخیر زندان اوین یا وقایع بازداشتگاه ها و مراکز امنیتی ما در رسانه های اجتماعی که از بعد داخلی و بین المللی بسیار مورد توجه بوده و عدم شفافیت در پاسخ به این وقایع و عدم انعکاس نتایج پیگیری این موضوعات به افکار عمومی و پیگیری مجدانه برای پیشگیری و عدم تکرار این حوادث، باعث شد که خوش بینی چندانی بر افکار عمومی در پیگیری موضوع و پاسخگویی مناسب به ان به ویژه در همین حادثه اخیر اصلا وجود نداشته باشد.

وی در پایان گفت: امید این است که اولا بازنگری جدی در عملکرد پلیس امنیت اخلاقی و بهبود و اصلاح ساختار آن را شاهد باشیم و ثانیاً بررسی واقعی و جدی حادثه اخیر و شناسایی متخلفان و مجازات آنها و پاسخ دهی به افکار عمومی را شاهد باشیم که اعتماد عمومی مردم به عملکرد مجریان عدالت و دادگستری اعتلا و ارتقاء پیدا کند.

واکنش احمد زیدآبادی به ماجرای مهسا امینی و اطلاعیه پلیس تهران؛ این بساط قرار است کی پایان یابد؟

احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی، در یادداشتی در کانال تلگرامی‌اش نوشت: پلیس به جای آنکه در کوچه و خیابان مراقب مردم در برابر هجوم زورگیران باشد، در پی بازداشت دختران آنها به دلیل نوع پوشش آنهاست!

مرگ مغزی ژینا امینی، دختر خانمِ جوان سنندجی، پس از بازداشت توسط گشت ارشاد در تهران، ادامه روندِ بی‌نهایت آسیب‌زایی است که کارشناسان امور اجتماعی بارها نسبت به آن هشدار داده‌اند، اما کمترین اثری بر سیاست لج‌بازانه نهادهای تصمیم‌گیر نداشته است.

پلیس تهران گفته است که خانم امینی به قصد «هدایت» دستگیر شده، اما به طور ناگهانی دچار عارضه قلبی شده است. اگر این روایت را صد در صد هم معتبر بدانیم آیا پلیس نمی‌داند که صِرف دستگیری یک دختر مسافر شهرستانی در حضور خانواده‌اش چه شوک روانی به او وارد می‌کند؟

این بساط قرار است کی پایان یابد؟ دستگیری دختران جوان مردم و انتقال تحقیرآمیز آنها به مقر گشت ارشاد، چگونه به «هدایت» آنها کمک می‌کند که پلیس تهران مدعی آن شده است؟

تشکیل کارگره ویژه برای رسیدگی به پرونده مهسا امینی

«کارگروهی ویژه از پزشکی قانونی تشکیل شده تا شرایط جسمی مهسا امینی را از نظر پزشکی مورد معاینه و بررسی های دقیق تخصصی و کارشناسی قرار دهند.

این کارگروه با دعوت از کادر درمان مهسا امینی و با حضور کارشناسان  و متخصصان مجرب پزشکی قانونی فعالیت خود را آغاز و آخرین وضعیت جسمی وی را نیز مورد بررسی قرار داده‌اند.

دادستان تهران تاکید نموده مشخص شود انتقال این خانم به مرکز پلیس از لحاظ پزشکی، چقدر در وقوع این حادثه موثر بوده است. همچنین از طرف دادستان تهران بازپرس ویژه و تیم مجربی برای بررسی ابعاد این پرونده تعیین گردیده است.»

سخنگوی فراکسیون زنان خبر داد: ورود بازرسی فراجا و دستگاه قضایی به حادثه رخ داده برای «مهسا امینی»

سارا فلاحی در واکنش به حادثه رخ داده شده برای مهسا امینی گفت: فراکسیون زنان و خانواده برای بررسی جوانب این ماجرای تلخ تماس‌هایی با نهادهای ذی‌ربط همچون نیروی انتظامی و پزشک قانونی گرفته است.

وی ادامه داد: بازرسی فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران (فراجا) و دستگاه قضا به این مساله ورود جدی داشته و اعلام کرده که فیلم ماجرا موجود است و در صورت لزوم منتشر می شود. با این حال هنوز اطلاعات دقیقی از چرایی و چگونگی ماجرا به شکل متقن و قابل استناد دریافت نکردیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: فارغ از این که این جمع بندی‌ها به کجا ختم می‌شود، این حادثه تلخ قابل اغماض نیست و هر نهاد و هر فرد مقصر که قصوری داشته، باید پاسخگو بوده و مجلس هم به دقت این مهم را پیگیری می کند.

وی تاکید کرد: قطعا باید عواملی که باعث جریحه دار شدن افکار عمومی، ایجاد هزینه برای نظام جمهوری اسلامی و تحت الشعاع قرار دادن زحمات نیروی انتظامی می شوند، پاسخگو باشند. فراکسیون زنان نیز به دقت و با حساسیت خاص موضوع مذکور را پیگیری می‌کند.

فلاحی ادامه داد: باید شیوه‌های مواجهه با ناهنجاری‌های فرهنگی بدون آموزش و توجه به تبعات آن تصحیح شود. افرادی که مسئول چنین برنامه‌ای هستند نیز باید آموزش‌های لازم را دیده که برای مقابله با یک منکر، خودشان منکرهای بزرگ‌تری مرتکب نشوند. قطعا چه در اسلام و چه در گفتمان انقلاب اسلامی اوجب واجبات حفظ جان انسان ها و آبروی آن‌هاست که در هر شرایطی و با هر مرام و مسلکی باید از آن‌ها حفاظت کرد.

وی در پایان گفت: نکته بعدی این است که ما متاسفانه  اولویت را به فرهنگ سازی نداده‌ و نتوانسته‌ایم سیاست‌های بالادستی را به درستی نتوانسته‌ اجرا کنیم. امیدواریم دیگر شاهد چنین حوادث تلخ و نگران کننده‌ای نباشیم.

عزیزی: کمیسیون امنیت ملی حادثه رخ داده برای «مهسا امینی» را بررسی می‌کند

ابراهیم عزیزی در واکنش به حادثه رخ داده برای مهسا امینی گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی همه مسائل را با حساسیت نگاه و رصد می‌کند، هرجا حقوق حقه مردم تضییع شود ما آن را مورد پیگیری و بررسی قرار می‌دهیم. این حق مردم است که موضوعاتشان را از طریق نمایندگان خود مورد پیگیری و اقدام قانونی قرار دهند.

وی اضافه کرد: در همین راستا کمیسیون امنیت ملی حتما  موضوع حادثه رخ داده برای مهسا امینی را مورد بررسی قرار خواهد داد، ولی نباید این اتفاق باعث شود که زحمات جامعه خدوم و زحمت‌کش نیروی انتظامی را نادیده بگیریم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: انجام اقدامات و رفتارهایی که باعث نگرانی مردم شود، سزاوار نیست، ولی از آن طرف هم نیروی زحمت‌کش فراجا باعث تامین امنیت هستند کما این‌که درهمین ایام آنها در مرزها حضور پررنگی دارند نباید زحمات نیروهای زحمتکش انتظامی تحت‌الشعاع برخورد غلط یک فرد و یا افرادی قرار گیرد.

واکنش «خزعلی» به حادثه رخ داده برای «مهسا امینی»

انسیه خزعلی در حساب توییتر خود با اشاره به فعالیت معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در راستای پیگیری حقوق و امور زنان، نوشت:« در مرحله نخست در شوراهای قانونگذاری تمامی بایسته‌ها و اقتضائات انذاری جهت هرگونه مواجهه اجتماعی را مبسوط شرح داده‌ایم! سپس در جلسه رو در رو و نخبگانی نکاتمان را به سردار اشتری منتقل نموده‌ایم!»

وی در توییت دیگری با بیان اینکه این معاونت دائما پیگیر لایحه حفظ کرامت زنان از مجلس است، افزود:« در واقعه ناگوار حاضر نیز با ارسال نامه رسمی به وزارت کشور بدنبال توضیح بیشتر ماجرای حادث شده‌ایم، واقعه‌ای که ما را هم عمیقا متاثر کرده‌است. این ماجرا بیش از گذشته تذکر می‌دهد که اجرای قوانین نیازمند فرهنگ‌سازی تاثیرگذار است.”

واکنش «خزعلی» به حادثه رخ داده برای «مهسا امینی»

سیدحسن خمینی:نیروی انتظامی باید پاسخگو باشد

یادگار امام نوشت در صفحه اینستاگرام خود نوشت: در آستانه اربعین سید مظلومان اباعبدالله الحسین(ع) خبر به کما رفتن خانم مهسا(ژینا) امینی پس از حضور در مجموعه نیروی انتظامی ،احساسات جامعه ما را جریحه دار و اذهان را مشوش کرده است.

بدون شک مسئولان نیروی انتظامی باید به صورت شفاف و دقیق نسبت به آنچه که به نام «توجیه و آموزش» بر این دختر ۲۲ ساله رفته است، پاسخگو باشند.

قوه قضاییه نیز با توجه به مسئولیت ذاتی خود، و نیز رویکرد دوره جدید که مبتنی بر پیگیری حقوق عامه و پاسخگویی به افکار عمومی عنوان شده است، با مقصران این حادثه تلخ برخورد فوری و قاطع کند.

عدم برخورد بهنگام و قانونی، و عدم توقف روندهای معیوبی که هر از چندی موجب بروز حادثه می‌شود، بیم تکرار این قبیل فجایع را بالا می‌برد.

هم چنین لازم است عاجزانه دعا کنیم تا خدای متعال به این خواهر گرامی سلامت عطا کند.

مهسا امینی دختر جوان بیست و دو ساله‌ای بود که چهارشنبه هفته جاری از سوی نیروهای گشت ارشاد بازداشت و به دنبال آن اعلام شد نام برده همان روز دستگیری در بازداشتگاه وزرای تهران به  دچار سکته شده و به بیمارستان کسری منقل و در کما به سر می‌برد.

پلیس تهران نیز روز پنج شنبه سکته قلبی مهسا امینی پس از دستگیری توسط یکی از گشت‌های پلیس را تائید کرد و توضیح داد: «خانمی برای توجیه و آموزش به یکی از بخش‌های پلیس تهران بزرگ هدایت شده بود که ناگهان در جمع سایر افراد هدایت شده به طور ناگهانی دچارعارضه قلبی شد.»

واکنش محسن مهدیان فعال رسانه به ماجرای مهسا امینی

محسن مهدیان فعال رسانه ای در استوری اینستاگرامش در مورد ماجرای مهسا امینی نوشت:

مقصر ماجرای مهسا امینی کیست؟

مسلم معین ، رییس سازمان فضای مجازی بسیج نوشت :

اگر سری به خیابانهای تهران بزنید میبینید که بی حجابی بیداد می کند و خبری از کنترل هم نیست. هوچی گری اصلاحطلب ها و علینژادها بعد از اتفاقاتی مثل #مهسا امینی که سر یک کلاس پیش آمده هم محکم کاری برای تئوریزه کردن بی حجابی با دخیل بستن به #گشت ارشادی است که دیگر وجود ندارد.

 

 

واکنش رئیس سازمان فضای مجازی بسیج به ماجرای مهسا امینی

دایی مهسا امینی: مهسا کاملاً سالم بود؛ بیماری قلبی مادرزادی او دروغ مطلق است

 

وضعیت دردناک دختری که بعد از بازداشت از سوی گشت ارشاد دچار حادثه شده و در کماست عاطفه اجتماعی را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.  مهسا (ژینا) امینی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است و دایی او می‌گوید دیگر امیدی به زنده ماندن مهسا نیست. او در گفت‌و‌گویی اختصاصی با اعتمادآنلاین درباره روز واقعه و آنچه بر مهسا گذشت و رفتاری که با خانواده این دختر سنندجی شده است، صحبت کرد. دایی مهسا بخشی از اخبار و اطلاعاتی را که پیش از این گفته شده بود، رد می‌کند و جزییات را توضیح می‌دهد.

عائلی، دایی مهسا، درباره آنچه که برای مهسا اتفاق افتاد و پوشش این دختر در روز حادثه به اعتمادآنلاین گفت: درباره خانواده ما تحقیق کنید و ببینید خانواده ما در کردستان و سایر شهرهای ایران ترویج اسلام و پاکی کرده و شایسته خانواده ما نیست که بی‌حجاب باشد و بیشتر از مسئولان بلدیم که حجاب را رعایت کنیم. یک استعلام محلی بگیرید و ببینید که مهسا چطور بوده است، اما متاسفانه روالی که باید طی شود اصلاً [درست] نیست. من به همه گفته‌ام اصلاً نمی‌خواهیم یک کلمه بیشتر از آنچه اتفاق افتاده روایت کنند.

او در پاسخ به این سوال که روز واقعه چه اتفاقی افتاد، گفت: ما اصلاً خبر نداریم چه اتفاقی افتاده است؛ اما واقعیت این است که داریم صورت مساله را پاک می‌کنیم. یک جماعتی آمده‌اند و به حجاب گیر می‌دهند. اگر [این کار] به صورت مدبرانه‌ای انجام می‌شد مردم اعتراضی نداشتند اما اینکه […..] به جان مردم افتادند اسلامی‌ نیست. اسلام چنین دستوری نداده است. می‌خواهیم بدانیم چرا باید چنین بی‌تدبرانه این کار را انجام دهند. این [حادثه برای مهسا] اولی نبود و آخرین بار هم نخواهد بود. صداوسیما گفته تلاش برای کسب خبر از مهسا در حال انجام است… مگر تلاش می‌خواهد؟ ما انتظار داشتیم یک نفر بیاید فیلم بگیرد و بگویند اشتباه کردیم؛ این کلاه گذاشتن و اغفال کردن اصلاً درست نیست.

دایی مهسا امینی درباره اینکه آیا از آنها عذرخواهی شده یا خیر به اعتمادآنلاین گفت: اصلاً از ما عذرخواهی نشده و جای تاسف است که مسئولان ما آن‌قدر نمی‌توانند تدبیر کنند؛ یعنی مبارزه با بی‌حجابی این روش را دارد؟ اگر بخواهیم به کسی بگوییم حجاب داشته باش این روش را باید به کار ببریم؟ این لطمه به خود نظام نمی‌زند؟ آیا اینها دلسوز همین نظام هستند؟ این بی‌کفایتی کسانی است که چنین کاری را انجام می‌دهند.

عائلی در ادامه گفت: ما زمانی رسیدیم بالای سر مهسا یا در واقع جسد مهسا که اینها می‌توانستند آثار هر چیزی را با یک آمپول درست کنند. ما اصلاً نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده است. مگر کار سختی است آثار را از بین بردن! مساله این است که وقتی یک نامحرمی ‌دست می‌برد و یک دختری را از پیش چشم مادر و پدر به زور می‌برد! چه روایتی از اسلام است؟ البته برادر مهسا آنجا بوده و وقتی خواسته مقاومت کند و اجازه ندهد گاز اشک‌آور زده و پراکنده کرده‌اند. این ارعاب و وحشت برای چیست؟ می‌گویند کاری نکرده‌ایم پس قرار بود دیگر چه کار کنید؟

او ادامه داد: خواهش می‌کنم این را از زبان ما بگویید. ما نه بی‌تربیت هستیم، نه لاابالی و نه بی‌خانواده و نه سر ضدیت با کسی داریم ولی این روشش نیست. این به نظر من [از سر] بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی است. ما هواپیما از دست دادیم. نخبگان را از دست دادیم و هنوز هم از دست می‌دهیم؛ اینها بر اثر بی‌لیاقتی و بی‌کفایتی است یا نه؟ ما کشورمان زیر سوال رفته، مردمان ما زیر سوال رفته، اگر مردم لیاقت دارند چرا حکومت باید چنین کند؟ مگر این حکومت از دل این مردم نیست؟ ما چرا باید چنین کارهایی بکنیم. خواهش می‌کنم به جای اینکه موردی بررسی کنید اصل موضوع را بررسی کنید.

او درباره اینکه گفته می‌شود مهسا دچار بیماری قلبی مادرزادی بوده، توضیح داد: دروغ مطلق است. ما از مهسا پرونده پزشکی داریم و می‌توانیم ارائه دهیم که مهسا کاملاً سالم بوده است. اصلاً تصور بر این باشد که او بیماری داشته آیا نباید رعایت حال چنین فردی را کرد؟ این که بدتر است. آن‌قدر بی‌کفایت هستند که می‌افتند به جان مردم.

او به نقل از یک شاهد عینی گفت: یک خانمی ‌می‌گفت ما را که آنجا بردند خانمی‌ حامله بود. او گفته که باردار است و به زن گفته‌اند بچه داشته باشی، به درک! ما با چنین روالی سر و کله می‌زنیم. من خواهش دارم به این مسائل اعتراض شود. من به آقایانی که آمده بودند گفتم صورت مساله را پاک می‌کنید و لاپوشانی می‌کنید، ما به چای و نان و جای خواب شما محتاج نیستیم، ما با سفره پر خود اینجا هستیم. مردم به حقیقت نیاز دارند به ارزشمندی نیاز دارند که ارزش‌شان را زیر سوال برده‌اید. من اگر داعیه‌خواهی دارم فقط برای مهسا نیست، ما باید دست به دست هم بدهیم که این مساله کلاً برداشته شود. من ابایی از گفتن ندارم و با نهایت صراحت گفته‌ام. به نظر من کسی اگر شعورش برسد می‌فهمد که من دلسوز مملکت هستم نه کسانی که چنین می‌کنند.

دایی مهسا درباره شرایط زندگی این دختر به اعتمادآنلاین گفت: او به تازگی در دانشگاه ارومیه قبول شده بود و می‌خواست به دانشگاه برود. کیمیا، اشکان، مهسا (ژینا) و عظیم چهار خواهر و برادر هستند. مهسا که در خانه او را ژینا صدا می‌زدند فرزند بزرگ خانواده است.

او ادامه داد: صداوسیما گفته ما در حال تلاش هستیم که بخواهیم حالی از ژینا بدانند، مگر کسی جلوی آنها را گرفته چرا نمی‌آیند ببینند؟ چرا شما دلسوز ما نیستید به جای رسانه‌های خارج از کشور؟

او درباره اینکه آیا شکایتی انجام گرفته یا خیر گفت: بله، شکایت شده پدر و مادر مهسا شکایت کرده‌اند، به هر جا [که] شده شکایت کرده‌اند و پیگیر مساله هستند.

نماینده سقز: در کنار خانواده «مهسا امینی» هستیم/ تا ساعات آینده ابعاد قضیه روشن‌تر می‌شود

بهزاد رحیمی با اشاره به حادثه رخ داده برای «مهسا امینی» گفت: بعد از این حادثه در نامه‌ای به وزیر کشور خواستم که با توجه به سواستفاده رسانه‌ها و جریان های معاند، باید هر چه سریعتر ابعاد این قضیه روشن شده و به صورت کامل شفاف‌سازی و اطلاعات رسانی شود.

وی ادامه داد: همچنین در این نامه تاکید کردم که اگر کسی در این زمینه خطایی انجام داده یا کوتاهی داشته، معرفی شده تا برخوردهای قانونی صورت گیرد. همچنین اطلاع رسانی کامل انجام شود.

این عضو مجمع نمایندگان استان کردستان در ارزیابی از واکنش به سکوت فراجا به این حادثه گفت: فراجا سکوت نکرده بلکه منتظر اعلام نظر پزشکی قانونی است و اینکه بعد از بازبینی فیلم ابعاد قضیه را مشخص و اعلام کنند.

رحیمی با اشاره به اینکه «مهسا امینی» اهل سقز بود، گفت: ما در حال انجام پیگیری ها درباره این حادثه هستیم و در کنار خانواده ایشان هستیم. دادستانی هم دستور بررسی حادثه را داده است. ان‌شالله ابعاد قضیه تا ساعات آینده روشن‌تر می‌شود

نامه نماینده سقز به وزیر کشور؛برخوردهای جدی و قانونی با مسببان حادثه ناگوار «مهسا امینی» صورت گیرد

متن نامه بهزاد رحیمی نماینده سقز و بانه در مجلس به وزیر کشور در واکنش به حادثه تلخ «مهسا امینی» به شرح زیر است:

« جناب آقای وحیدی، وزیر محترم کشور

با سلام و تحیات

‎احتراما نظر به بازتاب وسیع بازداشت مهسا امینی(ژینا) از موکلین بنده توسط گشت ارشاد در تهران، در فضای  رسانه‌ای و نزد افکار عمومی کشور ، مقتضی است دستور فرمایید جهت جلوگیری از هرگونه سواستفاده احتمالی رسانه‌های معاند و جریان‌های غیرهمسو، تمامی ابعاد و جزیٔیات حادثه بصورت ویژه مورد بررسی قرار گیرد و جهت تنویر افکار عمومی از آخرین وضعیت پرونده اطلاع رسانی لازم صورت گیرد.

‎ضمنا در صورت بروز هرگونه تخلف یا قصور مراتب از طریق مراجع قضایی پیگیری و برخوردهای جدی و  قانونی لازم با مسببان این حادثه ناگوار صورت گیرد.»

روز گذشته درپی انتشار اخباری درباره به کما رفتن زنی جوان پس از انتقال به یک مقر انتظامی، مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت ضمن ارائه توضیحاتی اعلام کرد: «خانمی برای توجیه و آموزش به یکی از بخش‌های پلیس تهران بزرگ هدایت شده بود که ناگهان در جمع سایر افراد هدایت شده به طور ناگهانی دچارعارضه قلبی شد. بلافاصله این خانم با همکاری پلیس و اورژانس به  بیمارستان منتقل شده و تحت درمان و مداوا قرار دارد.»

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران بزرگ ضمن «رد برخی اخبار و ادعاهای رسانه‌های معاند درباره این حادثه»، اعلام کرد: «مستندات مربوطه در این خصوص در اختیار پلیس بوده و اخبار تکمیلی در این خصوص متعاقبا اعلام خواهد شد.»

همچنین امروز رئیس جمهور که برای شرکت در اجلاس سران شانگهای در ازبکستان به سر می برد به وزیر کشور برای بررسی حادثه تلخ پیش آمده برای “مهسا امینی” دستور پیگیری و بررسی صادر کرد.

علت فوت “مهسا امینی” به مخص مشخص شدن علت به اطلاع مردم خواهد رسید

ساعتی پس از اعلام خبر فوت “مهسا امینی” احمد وحیدی وزیر کشور که پیش از ظهر امروز از سوی رییس جمهور مسوول بررسی علت حادثه رخ داده برای این شهروند شد، در گفت‌وگو با شبکه خبر با تاکید بر عزم زیر مجموعه متبوعش برای بررسی علت فوت این شهروند بخش زیادی از علت روشن شدن مساله را در گرو بررسی علایم پزشکی منتهی به این مرگ دانست.

وی با تاکید بر رعایت دقت در اظهار نظرها پیرامون علت وقوع این حادثه، گفت: ممکن است مسایل در این شرایط مبهم و غیر صحیح مطرح شود که درست نیست، باید دقت لازم صورت گیرد، کار بررسی علت این حادثه دنبال می‌شود و ما در این زمینه حتی از استانداری تهران به جهت اینکه حادثه در استان تهران اتفاق افتاده خواسته‌ایم همکاری کنند و همه دستگاه‌ها دنبال این هستند علت فوت مشخص شود که به محض مشخص شدن به اطلاع مردم خواهد رسید .

مهسا امینی دختر ۲۲ساله‌ای بود که چهارشنبه هفته جاری از سوی نیروهای گشت ارشاد بازداشت شد. به دنبال آن اعلام شد وی همان روز دستگیری در بازداشتگاه وزرای تهران سکته کرده وی که در حالت کما در بیمارستان کسری بستری بود بعد از ظهر امروز (جمعه) درگذشت.

پلیس تهران نیز روز پنج شنبه سکته قلبی مهسا امینی پس از دستگیری توسط یکی از گشت‌های پلیس را تائید کرد و توضیح داد: «خانمی برای توجیه و آموزش به یکی از بخش‌های پلیس تهران بزرگ هدایت شده بود که ناگهان در جمع سایر افراد هدایت شده به طور ناگهانی دچارعارضه قلبی شد.»

رئیس جمهور که برای شرکت در اجلاس سران شانگهای در ازبکستان به سر می برد به وزیر کشور برای بررسی حادثه تلخ پیش آمده برای “مهسا امینی” دستور پی گیری و بررسی صادر کرد.

فیلم دوربین های مداربسته از لحظه سکته مهسا امینی

اطلاعیه پلیس: هیچگونه برخورد فیزیکی با مهسا امینی انجام نشده است

اطلاعیه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ درخصوص «مهسا امینی» به شرح ذیل است: «در اجرای دستور فرمانده کل انتظامی کشور مبنی بر رسیدگی دقیق به این موضوع به فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، در همان ساعات اولیه حادثه فوق بلافاصله رسیدگی به آن بدون هیچگونه ملاحظه‌ای در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت. بر اساس نتایج به‌دست‌آمده و بازبینی دوربین‌های مداربسته نامبرده روز سه‌شنبه مورخ ۲۲ شهریورماه جاری به همراه تعدادی از افراد به‌ دلیل پوشش نامناسب توسط ماموران پلیس امنیت اخلاقی تهران بزرگ و به منظور اخذ تعهد و توجیه به یکی از مقرهای پلیس هدایت شدند که وی در جمع سایر مراجعه‌کنندگان در سالن اجتماعات به طور ناگهانی بیهوش شده و بلافاصله با همکاری پلیس و اورژانس به نزدیک‌ترین بیمارستان جهت مداوا منتقل شده که متاسفانه اقدامات درمانی مثمر ثمر واقع نشد.

لازم به ذکر است تصاویر ضبط‌شده دوربین‌های مداربسته از لحظه ورود وی به مقر انتظامی تا انتقال توسط اورژانس به رویت خانواده وی رسیده است.

توضیح اینکه بر اساس رسیدگی دقیق به‌عمل‌آمده از زمان انتقال وی به خودرو و همچنین در مکان مزبور هیچگونه برخورد فیزیکی با ایشان انجام نشده است.»

ورود قالیباف به حادثه رخ داده برای «مهسا امینی»

رییس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور ماموریت داد تا همه ابعاد حادثه رخ داده برای «مهسا امینی» را با قید فوریت و دقت بررسی کرده و گزارش آن را به مجلس ارائه کند.

متن پیام محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای ‌اسلامی به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

اتفاق تلخ اخیر برای یکی از بانوان در یکی از بخش های پلیس تهران، سبب جریحه‌دار شدن افکار عمومی و تاسف شدید اینجانب شد.

در این زمینه ضمن تاکید بر اینکه فصل الخطاب همه برای موضوعات مختلف از جمله مسایل اجتماعی و فرهنگی باید عمل به قانون و رفتار قانون‌مندانه باشد، به کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ماموریت می‌دهم همه ابعاد این موضوع را با قید فوریت و  دقت بررسی کرده و گزارش آن را به مجلس ارایه کند. در صورتی که در گزارش کوتاهی و تقصیری مشاهده شد، در گزارش ارائه شده،  الزامات  لازم برای جلوگیری از تکرار این قبیل موارد مورد توجه قرار گیرد.»

روز گذشته درپی انتشار اخباری درباره به کما رفتن زنی جوان پس از انتقال به یک مقر انتظامی، مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت ضمن ارائه توضیحاتی اعلام کرد: «خانمی برای توجیه و آموزش به یکی از بخش‌های پلیس تهران بزرگ هدایت شده بود که ناگهان در جمع سایر افراد هدایت شده به طور ناگهانی دچارعارضه قلبی شد. بلافاصله این خانم با همکاری پلیس و اورژانس به  بیمارستان منتقل شده و تحت درمان و مداوا قرار دارد.»

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران بزرگ ضمن «رد برخی اخبار و ادعاهای رسانه‌های معاند درباره این حادثه»، اعلام کرد: «مستندات مربوطه در این خصوص در اختیار پلیس بوده و اخبار تکمیلی در این خصوص متعاقبا اعلام خواهد شد.»

همچنین امروز رئیس جمهور که برای شرکت در اجلاس سران شانگهای در ازبکستان به سر می برد به وزیر کشور برای بررسی حادثه تلخ پیش آمده برای “مهسا امینی” دستور پیگیری و بررسی صادر کرد.

کمیسیون امور داخلی و شوراها با قید فوریت حادثه رخ‌داده برای مهسا امینی را بررسی می‌کند

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: کمیسیون با قید فوریت ابعاد حادثه رخ‌داده برای مهسا امینی را با حضور میدانی در صحنه دنبال کرده و گزارش آن به‌زودی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

محمدصالح جوکار بیان کرد: ضمن ابراز تاسف بابت اتفاق رخ‌داده برای خانم مهسا امینی به دنبال دستور رئیس مجلس شورای اسلامی این موضوع با قید فوریت در دستور کار کمیسیون امور داخلی کشور قرار گرفت. یک گروه ویژه ابعاد این حادثه را با حضور میدانی دنبال خواهند کرد.

او در ادامه اظهار کرد: قطعا فرمانده نیروی انتظامی نیز باید در جلسه کمیسیون حضور یافته و علت وقوع این حادثه را شرح دهد. کمیسیون امور داخلی کشور این موضوع را با جدیت دنبال خواهد کرد و پس از کامل‌شدن گزارش نهایی ابعاد حادثه به صحن مجلس و مردم ارائه خواهد شد. قطعا باید افراد خاطی شناسایی و برخورد لازم نیز صورت گیرد.

کشف حجاب شبنم فرشادجو بخاطر مهسا امینی

شبنم فرشادجو در واکنش به فوت مهسا امینی کشف حجاب کرد این بازیگر در یک استوری گفت به خاطر این اتفاق ناراحتم و تصمیم گرفتم که بدون حجاب استوری بگذارم

واکنش اهالی فوتبال به فوت مهسا امینی

مهسا امینی,واکنش اهالی فوتبال به درگذشت مهسا امینی
مهسا امینی,واکنش اهالی فوتبال به درگذشت مهسا امینی
مهسا امینی,واکنش اهالی فوتبال به درگذشت مهسا امینی
مهسا امینی,واکنش اهالی فوتبال به درگذشت مهسا امینی
مهسا امینی,واکنش اهالی فوتبال به درگذشت مهسا امینی
مهسا امینی,واکنش اهالی فوتبال به درگذشت مهسا امینی
مهسا امینی,واکنش اهالی فوتبال به درگذشت مهسا امینی

واکنش اصغر فرهادی به فوت مهسا امینی

اصغر فرهادی در واکنش به ماجرای مهسا امینی نوشت: ما خودمان را به خواب زده ایم در برابر این ظلم بی پایان، شریک این جنایتیم.

 

اصغر فرهادی,واکنش تلخ اصغر فرهادی به ماجرای مهسا امینی

کالبدشکافی مهسا امینی

مهدی فروزش مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفتگوی شبکه خبر درباره پیگیری پرونده مهسا امینی بیان کرد:با اعمال دقت مضاعف در معاینه و بررسی تمام معیارها و شاخص‌های تعیین علت فوت، نمونه‌های لازم از بافت‌های بدن برداشته شد و نسبت به ارسال نمونه‌ها به آزمایشگاه‌های تخصصی اقدام کردیم. بنابراین به محض وصول نتایج با در نظر گرفتن نتیجه معاینه و کالبد شکافی، سوابق پزشکی نامبرده و اخذ نظریه تخصصی رشته‌های مورد نظر؛ علت فوت متعاقباً به مقام محترم قضائی ارسال خواهد شد.

نتیجه کالبدشکافی مهسا امینی

مهسا امینی به دنبال ایست قلبی توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شد و پس از احیا در فاصله ۲ ساعت، ۲ مرتبه دیگر نیز ایست قلبی کرده که دوباره احیا شده است.

در سی‌تی‌اسکن مغزی علایمی مبنی بر هیدروسفال بودن (عارضه قبلی) گزارش شده. او در ۵ سالگی هم تومور مغزی عمل کرده و مبتلا به بیماری صرع و دیابت نوع یک بوده است.

مهسا امینی دوباره بعدازظهر جمعه ایست قلبی می‌کند و درنهایت پس از ۴۵ دقیقه عملیات احیا، به علت ایست قلبی – ریوی فوت می‌کند.

واکنش تعدادی از نمایندگان به حادثه فوت “مهسا امینی”

زهره الهیان نماینده مردم تهران

«خبر درگذشت ⁧مهسا امینی⁩ بسیار ناراحت کننده است.

‏ضمن تسلیت به خانواده محترم ایشان از نیروی انتظامی پیگیری صورت گرفته که مشخص شد، به دستور فرماندهی نیروی انتظامی فورا تیم بازرسی تشکیل شده تا اگر تخلفی صورت گرفته باشد با خاطی برخورد جدی و درخور صورت گیرد.

از آنجا که خاطر مردم عزیز از این اتفاق تأثر بار جریحه دار شده تیم بازرسی و قوه قضاییه در اعلام نتیجه پرونده به افکار عمومی تسریع کنند.

‏کمیسیون امنیت مجلس بر این پرونده تا پایان نظارت خواهد داشت.

ضمنا پزشکی قانونی اعلام کرده هیچگونه آثار برخورد فیزیکی و ضرب و جرح مشاهده نشده و همچنین در سوابق پزشکی ⁧ مهسا امینی⁩ زمینه بیماری قلبی و صرع از کودکی وجود داشته است.»

اقبال شاکری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی

«فوت خانم ‎«مهسا امینی هموطن اهل سقز اتفاق تلخی بود. ضمن ابراز همدردی با خانواده محترمشان، وظیفه دیدم علت فوت را از مسؤولین مربوطه جویا شوم. مجلس، دادستانی و فراجا درحال تحقیق و تفحصند و اطمینان دادند درصورت قصور، با خاطی برخورد خواهدشد. مطالبه نمایندگان اطلاع رسانی شفاف و سریع است.»

مهسا امینی دختر ۲۲ ساله‌ای بود که چهارشنبه هفته گذشته از سوی نیروهای گشت ارشاد بازداشت شد. به دنبال آن اعلام شد وی همان روز دستگیری در بازداشتگاه وزرای تهران سکته کرده است، وی که در حالت کما در بیمارستان کسری بستری بود بعد از ظهر روز جمعه ۲۵ شهریور درگذشت.

فرماندهی انتظامی تهران بزرگ نیز روز گذشته و بعد از فوت مهسا امینی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «در اجرای دستور فرمانده کل انتظامی کشور مبنی بر رسیدگی دقیق به این موضوع به فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، در همان ساعات اولیه حادثه فوق بلافاصله رسیدگی به آن بدون هیچگونه ملاحظه‌ای در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت. بر اساس نتایج به‌دست‌آمده و بازبینی دوربین‌های مداربسته نامبرده روز سه‌شنبه مورخ ۲۲ شهریورماه جاری به همراه تعدادی از افراد به‌ دلیل پوشش نامناسب توسط ماموران پلیس امنیت اخلاقی تهران بزرگ و به منظور اخذ تعهد و توجیه به یکی از مقرهای پلیس هدایت شدند که وی در جمع سایر مراجعه‌کنندگان در سالن اجتماعات به طور ناگهانی بیهوش شده و بلافاصله با همکاری پلیس و اورژانس به نزدیک‌ترین بیمارستان جهت مداوا منتقل شده که متاسفانه اقدامات درمانی مثمر ثمر واقع نشد.

لازم به ذکر است تصاویر ضبط‌شده دوربین‌های مداربسته از لحظه ورود وی به مقر انتظامی تا انتقال توسط اورژانس به رویت خانواده وی رسیده است.

توضیح اینکه بر اساس رسیدگی دقیق به‌عمل‌آمده از زمان انتقال وی به خودرو و همچنین در مکان مزبور هیچگونه برخورد فیزیکی با ایشان انجام نشده است.

واکنش سخنگوی دولت به مرگ مهسا امینی: تلخی برخی اتفاق‌ها به راحتی فراموش نمی‌شود

در یادداشت توئیتری بهادری جهرمی آمده است: درگذشت غم‌انگیز خانم مهسا امینی را به خانواده آن مرحومه، به‌ویژه پدر و مادر داغدارش، تسلیت عرض می‌کنم. تلخی برخی اتفاق‌ها به راحتی فراموش نمی‌شود …

مهسا امینی دختر ۲۲ساله‌ای بود که چهارشنبه هفته گذشته از سوی نیروهای گشت ارشاد بازداشت و به دنبال آن اعلام شد وی همان روز دستگیری در بازداشتگاه وزرای تهران سکته کرده، مهسا امینی که در حالت کما در بیمارستان کسری بستری بود بعد از ظهر جمعه درگذشت.

پلیس تهران نیز روز پنج شنبه سکته قلبی مهسا امینی پس از دستگیری توسط یکی از گشت‌های پلیس را تائید کرد و توضیح داد: «خانمی برای توجیه و آموزش به یکی از بخش‌های پلیس تهران بزرگ هدایت شده بود که ناگهان در جمع سایر افراد هدایت شده به طور ناگهانی دچارعارضه قلبی شد.»

رئیس جمهور که برای شرکت در اجلاس سران شانگهای در ازبکستان به سر می برد به وزیر کشور برای بررسی حادثه تلخ پیش آمده برای “مهسا امینی” دستور پی گیری و بررسی صادر کرد.

پیکر مهسا امینی امروز در سقز به خاک سپرده شد. در آیین تشییع پیکر و خاکسپاری وی، علاوه بر خانواده و بستگان مرحومه، جمع زیادی از مردم و تعدادی از مسئولان شهرستان سقز نیز حضور داشتند.

نماینده تهران: اطلاع از چرایی و چگونگی فوت مهسا امینی حق مردم است

محسن پیرهادی نماینده‌ مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در یادداشتی نوشت:

« انا لله و انا الیه راجعون

فوت غیرمنتظره مهسا امینی، مردم ایران را سوگوار کرده است؛ هنوز ابعاد ماجرا و چرایی بروز آن بصورت مستند اعلام نشده است. به همین دلیل رفع ابهام از چرایی بروز آن امری ضروری‌ست و باید علل و عوامل بروز اتفاق، بدون فوت وقت روشن شود. به عنوان وکیل مردم برای پاسداری از حقوق مردم و اجرای قانون اساسی و دفاع از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی، پیگیر چرایی و چگونگی بروز این اتفاق تلخ خواهم بود

تأکید می‌کنم اعمال قانون، شناسایی و  برخورد با بستر بروز چنین اتفاقات پر دامنه و هزینه‌ساز، امری ضروری و غیرقابل اغماض است. پیگیری این ضایعه نباید محدود و معطوف به آخرین حلقه زنجیره یعنی نیروی انتظامی باشد بلکه باید ریشه‌ها و ارکان این مسئله موشکافی و مورد بررسی قرار گیرد.

به همین واسطه، خود را به‌عنوان نماینده مردم در خانه ملت، مکلف و موظف به پیگیری این اتفاق می‌دانم و باور دارم اطلاع از چرایی و چگونگی بروز این خسران، حق مردم است. خسرانی که بارها و بارها زمینه بروز آن مستقیم ‌و غیرمستقیم از سوی دلسوزان نظام و خادمان مردم به مسئولان امر هشدار داده شده بود.

پیش تر در نامه‌ای به سردار حسین اشتری، فرمانده محترم کل نیروی انتظامی یادآوری کردم و نوشتم: قانون نباید به روندی برای تخریب یا تعرض به جایگاه شماری از زنان کشور بدل شود و یا مستمسکی برای بهانه‌جویی معاندان نظام و مدافعان دروغین حقوق زنان در خارج از مرزها قرار گیرد همچنین توجه به این نکته نیز ضروری است که بنا به فسلفه ذاتی تشکیل نیروی انتظامی، این نهاد باید مأمن مردم باشد، چرا که پناه مردم در انواع آسیب‌ها و بزه‌هایی که در شهر بروز می‌یابد نیروی انتظامی است و اگر این نگاه از مردم سلب شود و آرامش و آسایش مطلوب که در ذات نیروی انتظامی تجلی یافته را نیابند به کجا باید پناه ببرند و از که باید مدد بگیرند؟در این نامه متذکر شدم اگر حسامنیت اجتماعی و اعتماد عمومی مردم به این سازمان خدشه‌دار شود جبران آن امری دشوار و پر خسران خواهد بود.»

فوت مهسا امینی

در نهایت تلاش پزشکان برای برگرداندن مهسا امینی جواب نداد او در بعد از جمعه ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ در بیمارستان کسرا کسری تهران جان به آفرین تسلیم کرد.

تصاویر مهسا امینی

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

11 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

سیدمحسن هل اتائی

پاسخ دادن

۲۵ شهریور ۱۴۰۱


در تصاویری که از شبکه خبر و بیست و سی پخش شد مرحومه مهسا امینی دچار سکته قلبی و بیهوشی ناشی از سکته شده.خداوند آن مرحومه را رحمت کند.انشاءالله

سیدمجتبی

پاسخ دادن

۲۵ شهریور ۱۴۰۱


ایکاش اقای قالیباف و رییس قوه قضا نسبت به مرگ یک نفر که اینقدر سریع عکس العمل نشان می دهند در مورد برخورد با اشاعه فحشا و فساد هم به تن خودشون تکانی می دادند و با شجاعت وارد عرصه می شدند تا با بی تفاوتی خود خون شهدا را لگدمال نکنند همان شهدایی که تمامی آنان در وصیت نامه هایشان خواهران خود را در کل کشور به رعایت حجاب توصیه نمودند. الان این جنب و جوش نه بخاطر اینکه پلیس مقصر بوده یا نه بلکه بخاطر اینه که یک آبرویی از شخص خودشان زیر پای دیگران از بین نرود یعنی آبروی خودشان حفظ بشود اما حرمت شهیدان را ولش کن چرا ؟ چون عقیده اینها بر این است که شهدا الان بیلبورد تبلیغی نظام است تاریخشان گذشته اگر حرمت برای خون شهدا قائل بودند حرمت واجبات در دین خدا در سطح کشور را پاسدار بودند نه اینکه لکه ننگ بر پیشانی خود بزنند. اف

    بی نام

    پاسخ دادن

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۱


    کاش شهدای عزیزمان در وصیت نامه های خودشان تاکید فراوان می داشتند به سخن امام پیرامون اینکه نگذارید این انقلاب به دست نااهلان بیفتد کاش دغدغه انقلابی های با ایمان و مخلص اوایل انقلاب بیشتر از فساد اخلاقی به فساد اقتصادی مسئولین توجه می کردند پذیرش قلبی حجاب با برگزاری دو ساعت کلاس میسر نمیشود حرکت عظیم و انقلابی لازم هست البته ابتدا باید پاکسازی را بالا دستی ها شروع کرد

      امیر رامیانی

      پاسخ دادن

      ۳۱ شهریور ۱۴۰۱


      آقای بی نام، باید همه جانبه کرد، زیرا دیر بجنبی فساد شهوانی جامعه را نابود می کند. پول را از درد اقتصادی می توان پس گرفت، ولی فساد شهوانی قابل جبران نیست. بله باید روشها صحیح باشد.

اعظم

پاسخ دادن

۲۶ شهریور ۱۴۰۱


بچه های خودشان خارجی کشور آزاد هستند اما ما تو کشور خودمان آزاد نیستندیم 😭😔🥺

اعظم

پاسخ دادن

۲۶ شهریور ۱۴۰۱


بچه های خودشان خارجی کشور آزاد هستند اما ما تو کشور خودمان آزاد نیستندیم 😭🥺

سیدمحسن هل اتائی

پاسخ دادن

۲۶ شهریور ۱۴۰۱


خانم اعظم منظورت از آزادی چیست؟فرهنگ منحط برهنگی و بردگی جنسی غرب و غربزده ها و مسیح علی نژادها و مجریان عریان شبکه بهائی من وتو و دهها شبکه فارسی زبان دیگراست ویا آزادی از قید و بند شیاطین و شیطان صفتان زمانه است که مروج تن فروشی و برهنگی و پورن و صدها رذالت و گناه و دیاثت و بی غیرتی اند.در تصاویر پخش شده از شبکه خبر و بیست و سی به وضوح مشخص است که مرحومه مهسا امینی دچار سکته و بی هوشی شده واکنون واداده های غرب گر و مواجب بگیران جشنواره صهیونیستی کن همچون اصغر فرهادی و اصلاح طلبان ورشکسته که هشت سال منافع ملت مسلمان را قربانی فرجام و اجرای سند۲۰۳۰ و امضای سند استعماریFATFکردند و حتی از واردات واکسن کرونا هم عاجز بودند حالا به فکر عقده گشائی و تصفیه حساب فرقه ای و ایدئولوژیکی و جناحی افتاده و از مرگ طبیعی مرحومه مهسا امینی به دنبال انتقام از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند وبه تابوت این دختر جوان ۲۲ ساله دخیل بسته تا شاید پیراهن خونین دیگری را بهانه جنگ جمل دیگری کرده و شتر سرخ موی فتنه ای دیگر را سوار شده واز شهدا و امام شهدا انتقام بگیرند.ننگ و نفرین بر شما باد که در وطن فروشی و دیاثت روی جباران تاریخ را سفید کرده اند.!!!!!!

    وطنخواه

    پاسخ دادن

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۱


    تا چون تویی و تفکرت در ایران عزیزم باقی باشد، هیچ آب خوشی از گلوی ایرانی‌ها پایین نخواهد رفت، ذره‌ای فکر نمی‌کنید، این همه بلا که بر این مملکت فرود می‌آید، چوب بی‌صدای خداست که از دین‌معاشی شما و امثالهم به تنگ آمده است؟ آیا این بلاهای پی در پی که از سقوط کشتی و هواپیما، تا از ریل خارج شدن قطار و ریزش ساختمان و مرگ آدم‌های مختلف در گوشه و کنار ایران، رخ می‌دهد، مصداق حدیث امام صادق علیه‌السلام نیست که می‌فرمایند هر گاه حاکمان بی‌عدالت بر ملکی حکومت کنند، بلای بسیاری بر آن ملک نازل می‌شود!؟ آن‌جا که باید خونت به جوش بیاید و رگ گردنت بترکد، سخنان حق اصلاح‌طلب‌ها و مرگ یک شهروند به دلیل اهمال ناماموران نیست، بلکه آن‌جا باید باشد که مملکتی با بهترین معادن و صنایع دچار رکود و ورشکستگی‌ست. ان‌جاست که بالاترین نرخ بانکی جهان را داریم و می‌گویید ربا نیست، آن‌جاست که بالاترین نرخ مالیات و قبوض مختلف و بیمه و قیمت کالاها رو داریم و می‌گویید تحریم فلان کرده. ان‌جاست که اغلب مختلسین اصولگرایند و اغلب حضرات فرزندانی در ینگه دنیا دارن . اما مرگ بر آمریکا می‌گویید، غیرتت را به رخ آن‌ها بکش که باعث تن‌فروشی دختران شیعه از فقر حاصل از مدیریت‌شان شده است، یک‌ریز اسم ردیف می‌کنی که این‌ها عامل بدبختی ایرانند، در حالی که تو و امثال تو این مملکت را به خاک سیاه نشانده‌اید. بادا که حضرت ولی‌عصر زودتری بیاید، تا سیه‌روی شود هر که در او غش باشد.... به حق مولانا علی‌بن ابی‌طالب

آرش دستانی

پاسخ دادن

۲۷ شهریور ۱۴۰۱


حجاب صرفا یک توصیه است به زنان پیامبر و زنان مومنین. حتی فریضه هم نیست. در زمان پیامبر در مدینه بدلیل گرمای هوا بسیاری از زنان عریان رفت و آمد می‌کردند و آیه حجاب برای شناسایی زنان مسلمان مومن از غیر مسلمانان و کنیزان نازل شده است. یک آیه درباره توصیه به حجاب داریم و ده ها بار در قرآن آمده که وای بر کسانی که مطلبی را به دروغ به خدا نسبت میدهند. وای بر مقتسمین. وای بر مدعیان دروغین دین

علی

پاسخ دادن

۰۳ بهمن ۱۴۰۱


در خبر بیست و سی که دیدی حاظری قسم بخوری که مهسا امینی شک بهش وارد نکردن اگه حتی کتک نخورده باشه قبل از سکته آدم وقتی سکته مغزی یا قلبی کنه قبلش استرس فشار خون و... تاثیر داره شما فشارت ن بره بالا نتونی کنترلش کنی مطمعنا میزنه یه جای از سیستم بدن خب شما آخوندها اول برید کتاب هاتون درست بخونید بعد بیاین بالا ممبر افتاد

ناشناس

پاسخ دادن

۲۹ بهمن ۱۴۰۱


نه تنها حجاب واجب نیست!! بلکه فحشا وفساد ورقص واواز وهمجنسگرایی وبقیه مظاهر فساد توصیه هم شده !!!! لابد این تفسیر جدید قرآنه از طرف روشنفکر غربزده !!!! فیلم های این همه ترویج فساد رو در شبکه های مجازی قطعا دیده اید ولابد به اسم ازادی تائیدش هم می کنن یه عده.اینا همه نشانه رسوخ شیطان در تمام ابعاد زندگی انسانهاست تا زودتر هلاک بشن

آخرین اخبار