بی تفاوتی بورس به بسته حمایتی دولت

امروز شاخص کل رشد کرد و شاخص هم وزن ریزش کرد. افت شاخص هم وزن در شرایطی رخ داد که پیش بینی می‌شد بسته ۱۰ بندی حمایت از بازار اثر مثبتی بر بازار داشته باشد اما تنها شاخص کل با رشد برخی نمادهای بزرگ بازار سبز شد. بی تفاوتی بورس به بسته حمای...

امروز شاخص کل رشد کرد و شاخص هم وزن ریزش کرد. افت شاخص هم وزن در شرایطی رخ داد که پیش بینی می‌شد بسته ۱۰ بندی حمایت از بازار اثر مثبتی بر بازار داشته باشد اما تنها شاخص کل با رشد برخی نمادهای بزرگ بازار سبز شد. بی تفاوتی بورس به بسته حمایتی دولت+اینفو

به گزارش رصد روز،در معاملات روز شنبه هفتم آبان ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل ۳ هزار و ۵۶۴ واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۲۴۴ هزار و ۶۳۲ واحد رسید.

شاخص هم وزن بورس با افت ۳ هزار و ۲۱۶ واحدی در سطح ۳۵۸ هزار و ۱۴۳ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۶۹ واحد پائین آمد و در سطح ۱۷ هزار و ۱۴۰ واحد قرار گرفت.

ریزش شاخص هم وزن در شرایطی رخ داد که پیش بینی می‌شد بسته ۱۰ بندی حمایت از بازار اثر مثبتی بر بازار داشته باشد اما تنها شاخص کل با رشد برخی نمادهای بزرگ بازار سبز شد.

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ها

امروز نمادهای «شبندر»، «فملی» و «فولاد» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «رمپنا»، «شبهرن» و «وبهمن» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «کگهر»، «غصینو» و «خدیزل» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «آریا»، «شراز» و «فرابورس» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس فولاد صدرنشین است و خودرو و شبندر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، کرمان و فرابورس پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

ارزش معاملات بازار

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۴ هزار و ۸۱۷ میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۸ هزار و ۹۳۵ میلیارد تومان بود که ۶۰ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش ۱.۲ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۲ هزار و ۸۳۱ میلیارد تومان رسید.

صف‌های بازار سهام

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار ۸۴ میلیون تومان بود و ارزش صف‌های خرید نیز در رقم ۹ میلیارد تومان ایستاد.

در پایان معاملات نمادوتعاون (شرکت بیمه تعاون) با صف‌ خرید ۶ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از خموتور، نمادهای ثغرب (شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب) و خموتور (شرکت موتورسازان تراکتورسازی ایران) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد غدشت تعلق داشت که ارزش آن ۱۱ میلیارد تومان بود. پس از غدشت، نمادهای مادیرا، غنوش، فمراد و ثفارس صف فروش داشتند.

بورس

مطالب مرتبط

آخرین اخبار