تبدیل منطقه آزاد ماکو به یکی از کانون‌های صنعتی و معدنی کشور

با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، عملیات اکتشاف معدن اورانیوم در شمال استان آذربایجان غربی آغاز می‌شود.

به گزارش رصد روز،  محمد اسلامی در بدو ورود به فرودگاه بین المللی منطقه آزاد ماکو با اشاره به هدف از این سفر و حضور در منطقه آزاد ماکو گفت: در نقطه آغاز یک سرمایه گذاری صنعتی و معدنی قرار گرفتیم تا بتوانیم در ظرفیت‌های فرایند اکتشافی بدست آمده در این منطقه، یک جریان صنعتی معدنی ایجاد کنیم.

اسلامی با بیان اینکه در این پروژه معدنی تا هم تامین نیاز‌های سازمان انرژی اتمی تامین می‌شود و هم با استحصال عناصر دیگر گرانبهای دیگر که تاثیرات مهمی در فراینده زنجیره ارزش معدن دارد با کمک منطقه آزاد و استانداری یک اتفاق خوب اقتصادی رخ خواهد داد.

وی اضافه کرد: با بهره برداری از این پروژه، منطقه به یکی از کانون‌های مهم صنعتی و معدنی تبدیل و به تبع آن رشد اقتصادی منطقه را شاهد خواهیم بود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، همجواری این ظرفیت با کشور دیگر که قطب بزرگ ترانزیتی را شکل داده است حائز اهمیت خواند و اظهار داشت: این ظرفیت می‌تواند برای روابط تجاری با کشور‌های دیگر و توسعه صادرات پشتوانه‌ای قوی باشد.

شایان ذکر است: محل این پروژه در روستای دلک وردی بخش آواجیق عملیات اکتشاف این پروژه با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء اجرا می‌شود و با بهره برداری از این معدن عناصر اورانیوم، طلا، مس و .. استحصال خواهد شد.

منبع: فرینا

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

1 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

علی موسوی

پاسخ دادن

۰۲ آبان ۱۴۰۲


ممنون از مطب مفیدتون

آخرین اخبار