تحلیل عملکرد مثبت بورس ۷ اردیبهشت / در بازار سهام بمانیم یا نمانیم؟

یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است: روندهای صعودی در بازار سرمایه مقطعی و کوتاه‌مدت است و به نظر می‌رسد افزایش قیمت کامودیتی‌ها به سهامداران این سیگنال را مخابره می‌کند که شاید زمان بدی نباشد که از این سهم‌ها خارج شوند.

به گزارش رصد روز، بازار امروز مثبت و متعادل شروع به کار کرد و بسیاری از شاخص‌سازان از صف‌های فروش قفل شده فاصله گرفتند. امروز با روند صعودی و مثبت شاخص هم وزن نیز مواجه شدیم و این شاخص در مدار ۴۲۷ هزار واحد قرار گرفت. اما باید دید که این روند ادامه‌دار خواهد بود؟

مریم محبی، کارشناس بازار سرمایه گفت:با وجود آنکه شاخص امروز مثبت شروع به کار کرد و نمادهای موثر بر شاخص متعادل  هستند و روند صعودی را دارند اما این وضعیت ادامه‌دار نخواهد بود.

این کارشناس بازار در این باره افزود:بازار سرمایه به دلیل درگیر بودن با مسائل بنیادی مثل دامنه نوسان نامتقارن و عملکرد ضعیف حقوقی‌ها روند مثبت کوتاه‌مدت خواهد داشت و افزایش قیمت‌های مس و سنگ آهن به نظر می‌رسد  این سیگنال را به سرمایه‌گذاران مخابره می‌کند که شاید بهتر باشد از این سهم‌ها خارج شوند.

محبی درباره نبود وجود نقدینگی در بازار سرمایه گفت: بازار در حال حاضر نیاز به نقدینگی دارد. این نقدینگی باید از طرف سهامداران حقیقی به بازار تزریق شود.

این کارشناس بازار در تشریح این موضوع افزود: عملکرد غلط حقوقی‌ها به کاهش کارآیی و خروج نقدینگی سهامداران حقیقی در بازار منجر شده است.

وی همچنین افزود: حقوقی‌ها به دنبال سود غیر واقعی هستند و سیستم اصلی بازار که مبتنی بر عرضه و تقاضا است را بر هم زده‌اند. در نتیجه اعتماد سهامداران خرد به بازار کم شده است و چیزی جز خروج نقدینگی را از بازار به دنبال ندارد.

 

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید  

 

 

 

 

 

تجارت نیوز

مطالب مرتبط