تدبیر بیمه پارسیان در بازار سرمایه

بررسی نماد بپاس (بیمه پارسیان) در بازار سرمایه از روند قابل قبولی حکایت دارد. در ریزش های اخیر بازار سرمایه شاهد مراقبت خوبی در این نماد بودیم که به برخی جنبه های آن پرداخته می شود. به گزارش اختصاصی رصد روز، نوسانات قابل توجه بازار سرمایه...

بررسی نماد بپاس (بیمه پارسیان) در بازار سرمایه از روند قابل قبولی حکایت دارد. در ریزش های اخیر بازار سرمایه شاهد مراقبت خوبی در این نماد بودیم که به برخی جنبه های آن پرداخته می شود.

به گزارش اختصاصی رصد روز، نوسانات قابل توجه بازار سرمایه لزوم توجه بیشتر به تحولات صورت گرفته در گروههای مختلف معاملاتی را اجتناب ناپذیر می کند. خروج گسترده پول حقیقی از بازار در چندماهه گذشته سبب عدم اعتماد معامله گران به بزرگترین بخش بازارهای مالی کشور شده و روند حل و فصل مسائل موجود در بازار سرمایه از شاهراه جلب اعتماد سرمایه گذاران و تغییر در سیاست بازیگران حقوقی می گذرد ضمن اینکه مسئله فروش اوراق در کنار بازدهی پرنوسان بازار سرمایه طی ماههای اخیر منجر به خروج برخی از حقوقی ها و تغییر قالب سرمایه گذاری آنان شده که جای پرداخت دارد. در عین حال بررسی برخی نمادها در بازار سرمایه از شرایط مطلوبی خبر می دهد که می تواند در ارزیابی های سهامداران مفید واقع شود.

سود سهام پرداختنی بیمه پارسیان در شش ماهه سال جاری با رشد ۳۳۸ درصدی نسبت به پایان سال قبل به ۶۷۹ میلیارد و ۹۳۸ میلیون ریال رسید. این شرکت بیمه ای که در پایان شش ماهه سال جاری موفق شده بود به ازای هر سهم سود خالص ۴۳۰ ریالی را محقق کند (EPS) به فاصله ۲ ماه از انتشار آخرین وضعیت مالی، سود خالص خود را به ۳۳۲ ریال رساند.

هرچند که گروه بیمه ای طی ماههای گذشته عملکرد نسبی خوبی داشته اما نباید فراموش کرد که سیاست همراه سازی سهامداران با اخذ تدبیر مناسب این روزها سخت ترین کار در بازار سرمایه است آن هم در شرایطی ک بیش از ۸۰ درصد نمادهای بازار کمتر از قیمت واقعی خود معامله می شوند.

مراقبتهای صورت گرفته در بیمه پارسیان باعث شد تا در ارزیابی بازدهی ۶۰ روزه این نماد با وجود شدیدترین نوسانات در این بازه زمانی شاهد ریزش سنگین نباشیم. این مسئله به جهت برآورد کلی بازار طی دو ماهه گذشته که انتقادات زیادی را به خود وارد می بیند قابل اهمیت است. حقوقی های بیمه پارسیان طی این مدت کارنامه قابل قبولی را رقم زدند به طوریکه ۱۰ سهامدار حقوقی این نماد از تیرماه تا آخرین روز معاملات هفته چهارم آبان ماه عملکرد خوبی را ارائه دادند که این مسئله به خودی خود باعث همراهی سهامداران حقیقی شد.

به نظر می رسد با در نظر گرفتن تغییرات مثبت در صورتهای مالی ۶ ماهه بیمه پارسیان و همچنین شرایط فعلی نماد بپاس سهامداران حقیقی این شرکت بیمه ای در ادامه رضایمندی بیشتری را کسب خواهند کرد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار