نگاه ویژه بیمه پارسیان به بخش درمان / جایگاه بیمه های درمانی در بیمه پارسیان

بیمه پارسیان که در سه رشته انفرادی و گروهی و بیمه مسافرین خارج از کشور بیمه های درمان صادر می کند در حال حاضر با بیش از ۹۹۱ مرکز درمانی طرف قراردادست که انواع مسائل پزشکی و حوزه سلامت را تحت پوشش دارد. به گزارش اختصاصی رصد روز، مشکلات اقت...

بیمه پارسیان که در سه رشته انفرادی و گروهی و بیمه مسافرین خارج از کشور بیمه های درمان صادر می کند در حال حاضر با بیش از ۹۹۱ مرکز درمانی طرف قراردادست که انواع مسائل پزشکی و حوزه سلامت را تحت پوشش دارد.

به گزارش اختصاصی رصد روز، مشکلات اقتصادی و افزایش هزینه های درمان سبب شده تا خانواده ها نسبت به این موضوع گلایه های جدی داشته باشند و از سوی شرکت های بیمه ای هنوز برنامه مشخصی برای ریشه کن کردن این معضل در جامعه دیده نمی شود. هرچند که بنا به فرهنگ استفاده از بیمه ضریب نفوذ آن در کشور نیاز به بهبود جدی دارد اما در عین حال نباید فراموش کرد که نبود راهکار روشن در جهت افزایش استفاده مردم از رشته های درمانی شرکتهای بیمه ای پاشنه آشیل بزرگ صنعت بیمه کشور است.

در بهمن ماه سال گذشته محمد مهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور اعلام کرد ۶ تا ۹ میلیون نفر در کشور فاقد بیمه درمانی هستند. این آمار به خوبی حکایت از آن دارد که در کشور نیازمند توجه بیشتری به ساز و کار صدور بیمه های درمانی هستیم. از طرفی مهدی رضایی معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت در فروردین سال جاری ضمن انتقاد از نظام سلامت کشور گفت: ۶۰ درصد هزینه های درمانی از جیب مردم پرداخت می شود.

آمارهای قابل توجه حوزه درمان در کنار افزایش هزینه های جاری بسیج شرکتهای بیمه ای را در ایجاد بستری جهت تحت پوشش قرار دادن همه افراد جامعه از بیمه های درمان را می طلبد.

طبق آخرین برآوردها ضریب خسارت صنعت بیمه در سال ۹۹ ،۸۲.۳ درصد بود که البته پرداخت خسارت در رشته های درمانی در کنار رشته هایی مانند بیمه نامه شخص ثالث و بدنه جای پرداخت بیشتری دارد. بیمه پارسیان در پایان ۶ ماهه سال جاری بیش از ۱۷ هزار و ۷۴۶ میلیارد ریال خسارت پرداخت کرد که از این میزان ۳۷ درصد آن سهم بیمه های درمانی این شرکت بیمه ای بود.

بیمه پارسیان که در سه رشته انفرادی و گروهی و بیمه مسافرین خارج از کشور بیمه های درمان صادر می کند در حال حاضر با بیش از ۹۹۱ مرکز درمانی طرف قراردادست که انواع مسائل پزشکی و حوزه سلامت را تحت پوشش دارد.

این شرکت بیمه ای در پایان سال ۱۴۰۰ بیش از ۸ هزار و ۸۱۴ میلیارد ریال بیمه درمان صادر کرد و در شش ماهه سال جاری نیز ۵ هزار و ۶۲۵ میلیارد ریال از انواع بیمه های درمانی در آن صادر شد که نسبت به رقم ۲ هزار و ۷۲۹ میلیارد ریالی در شش ماهه ۱۴۰۰ رشد ۱۰۶ درصدی ثبت کرد. میزان خسارت پرداختی رشته های درمانی نیز در این شرکت بیمه ای در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به ۶ ماهه سال ۱۴۰۰ رشد ۱۰۹ درصدی را ثبت کرد.

گفتنیست که در یکماهه منتهی به شهریور بیمه پارسیان حدود ۹۵۴ میلیارد ریال بیمه درمان صادر کرد که این رقم ۱۶ درصد حق بیمه تولیدی آن را شامل می شود و در مجموع ۶ ماهه سال روند صدور بیمه های درمانی  ۱۸ درصد پرتفوی این شرکت بیمه ای را شامل می شود که این رقم در خسارت پرداختی به ۳۷ درصد می رسد.

روی کاغذ به نظر می رسد که با توجه به رقم صدور بیمه های درمانی در نیمه نخست سال بیمه پارسیان از رقم سال ۱۴۰۰ عبور کرده و به توسعه شبکه بیمه های درمانی در کشور کمک نماید.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار