تدبیر دی در سرمایه گذاری / بررسی رشد ۱۰۷ درصدی درآمدهای سرمایه گذاری بانک دی

بررسی ها نشان می دهد که درآمد سرمایه گذاری بانک دی در ۶ ماهه نخست سال رشد قابل توجهی داشته و به ۴ هزار و ۴۷۳ میلیارد ریال رسیده است به گزارش اختصاصی رصد روز، تأکید رهبر انقلاب مبنی بر خروج بانکها از بنگاهداری شناسایی پلن های درآمدزایی ویژ...

بررسی ها نشان می دهد که درآمد سرمایه گذاری بانک دی در ۶ ماهه نخست سال رشد قابل توجهی داشته و به ۴ هزار و ۴۷۳ میلیارد ریال رسیده است

به گزارش اختصاصی رصد روز، تأکید رهبر انقلاب مبنی بر خروج بانکها از بنگاهداری شناسایی پلن های درآمدزایی ویژه ای را در دستور کار نظام بانکی قرار داد. این موضوع خصوصاً برای بانکهایی که در بازار سرمایه فعالیت می کنند حساسیت بیشتری ایجاد می کرد زیرا منافع سهامداران با سیاستهای اتخاذ شده مدیران آنها درگیر بود و با توجه به شرایط بازار که سایه سنگین قیمت گذاری دستوری آن را تحت الشعاع قرار می داد تضمین سودآوری با اما و اگرهای فراوانی روبرو بود. مسئله تحریم و اثرگذاری آن در برخی پروژه ها موضوع حمایت مالی بانکها از آنها را با مشکلاتی مواجه می ساخت بنابراین بانکها برای کسب درآمد باید مطالعه دقیقی را روی تحولات بازار انجام می دادند تا در گیر و دار این مسئله ضرری از این حیث متوجه سهامدارانشان نشود.

بررسی وضعیت درآمد سرمایه گذاری بانک دی

 

رصد دقیق بازار سرمایه، شناخت ظرفیت شرکتهای غیر بورسی و تاب آوری آنها، اجرایی کردن سیاست های پیشرو در شرکتهای زیرمجموعه و ایجاد پرتفوی دقیقی از صندوق های سرمایه گذاری از جمله مواردی بودند که این روزها در شبکه خصوصی بانکهای کشور مشاهده می شود. با این همه کم و کیف دستیابی به درآمدهای سرمایه گذاری هنوز با چالشهایی روبروست هرچند مدیریت درست سرمایه می تواند با همه آنچه گفته شد نقش آفرین باشد. از این منظر باید اردوگاه بانک دی مورد توجه منتقدان قرار گیرد زیرا تغییر ساختار مالی این بانک از ابتدای سال تاکنون با استمرار قابل توجهی همراه بوده و در این میان رشد درآمدهای سرمایه گذاری در شرایط فعلی نشان می دهد که می توان به استراتژی نظام بانکی امیدوار بود.

سرمایه گذاری بانک دی در شرکتهای بورسی و غیر بورسی، سرمایه گذاری در شرکتهای فرعی و صندوق های سرمایه گذاری با نتایج مطلوبی همراه بود. میزان سرمایه گذاری های بانک دی در شش ماهه نخست سال جاری به بیش از ۱۷۹ هزار و ۷۴۱ میلیارد ریال رسید تا تا علاوه بر رشد ۱۶۰۰ میلیارد ریالی نسبت به پایان سال قبل تراز درآمدی بانک از این محل را به میزان ۱۰۷ درصد افزایش دهد.

درآمدهای سرمایه گذاری بانک دی در نیمسال ۱۴۰۱ رقم ۴ هزار و ۴۷۳ میلیارد ریال را ثبت کرد تا نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۷ درصد رشد را نشان دهد.گفتنی است درآمد سرمایه گذاری این بانک در شش ماهه نخست سال گذشته ۲ هزار و ۱۶۱ میلیارد ریال بود.

بدون شک یکی از عوامل تمرکز صحیح بر روند سرمایه گذاری ها کنترل منابع مالی بانک بود که این مسئله در کاهش هزینه مطالبات مشکوک الوصول بانک کاملاً مشخص است. این ردیف از هزینه ها که در شش ماهه سال قبل بیش از ۱۰ هزار و ۳۷۲ میلیارد ریال بود در ۶ ماهه سال جاری به یک هزار و ۲۹۷ میلیارد ریال کاهش یافت تا سرمایه های بانک در جایی هزینه شود که سهامداران را منتفع کند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار