ترامپ در سال ۲۰۲۴ برمی گردد / تحلیل نیویورک تایمز از قبول شکست ترامپ

به گزارش رصد روز ، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی با عنوان «ترامپ هنگام تعمق درباره آینده خود ، سناریوهای غیرقابل تحقق را به جریان می‌اندازد» مدعی شد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور به مشاورانش گفته، او می‌تواند به فاصله کوتاهی پس از...

به گزارش رصد روز ، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی با عنوان «ترامپ هنگام تعمق درباره آینده خود ، سناریوهای غیرقابل تحقق را به جریان می‌اندازد» مدعی شد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور به مشاورانش گفته، او می‌تواند به فاصله کوتاهی پس از تایید رسمی پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، نامزدی خودش را برای انتخابات سال ۲۰۲۴ اعلام ‌کند.

نیویورک‌تایمز

بر اساس گزارش نیویورک‌تایمز در جلسه روز چهارشنبه در کاخ سفید ، رئیس جمهور ترامپ موضوعی داشت که می خواست با مشاورانش در میان بگذارد ، بسیاری از آنها به او گفته اند که شانس موفقیت در تغییر نتایج انتخابات ۲۰۲۰ ناچیز است.

به گفته افرادی که در جریان بحث قرار گرفتند ، وی سپس به آنها فشار آورد که آیا مجلس قانونگذاری ایالتی جمهوری‌خواهان می توانند الکتورهای طرفدار ترامپ را در تعداد معدودی از ایالت های کلیدی انتخاب کرده و آرای الکترال مورد نیاز وی را برای تغییر نتیجه و دادن دوره دوم به وی  دهند. اما منابع می گویند ، این یک مکالمه دقیق نبود و یا واقعاً از سوی مشاوران جدی تلقی نشد.

یکی از مشاوران به نیویورک‌تایمز گفت: «او می داند که همه چیز تمام شده است.» اما آنها گفتند که او به جای پذیرش ، یک سناریوی بعید را برای ماندن در سمت خود شنیده است در حالی که او آینده نامعلوم خود را پس از ریاست جمهوری می اندیشد.

طبق مصاحبه های انجام شده با نیمی از مشاوران و افراد نزدیک به رئیس جمهور ، هیچ استراتژی بزرگی در کار نیست. آقای. ترامپ به سادگی در تلاش است تا از یک چرخه خبری به چرخه دیگر زنده بماند ، و می بیند که چقدر می‌تواند با انبوه ادعاهای بی‌اساس برای طرفداران خود در برابر روایت واقعی شکست مقاومت کند و حمایت پایگاه جمهوری خواه خود را تضمین کند.

به نوشته نیویورک‌تایمز وی با اذعان بر سناریوی خروج از کاخ سفید، امیدوار است که میلیون ها هوادار خود را برای هر آنچه که در آینده رخ می دهد ، پر انرژی و بانشاط و وفادار نگه دارد.

مشاوران وی گفتند که تلاش‌های وی و طرح ادعاهایی مبنی بر تقلب، تنها مطابق یکی از سرگرمی های مورد علاقه رئیس‌جمهور است؛ جنجال ‌سازی و تماشای چگونگی اجرای آن.

به گفته منابع مطلع از این جلسه، ترامپ به طور جدی درباره قدم بعدی اعلام کرد که قصد دارد در سال ۲۰۲۴ مجدداً نامزد شود. فارغ از اینکه وی واقعاً این کار را انجام دهد یا خیر، چنین اقدامی فضا را برای احتمال کاندیداتوری دیگر چهره‌های جمهوری‌خواه تنگ خواهد کرد. جمهوری خواهان می گویند، ترامپ با این اقدام، حمایت گسترده‌ای را که حامیانش حتی در شکست او نشان دادند، حفظ خواهد کرد و می‌تواند یک معامله سودآور را برای آینده وی تضمین کند.

در این بین آقای ترامپ روزهای خود را صرف جابجایی بین محل اقامت خود در کاخ سفید و دفتر بیضوی و تماشای پوشش تلویزیونی هفته‌های آخر ریاست جمهوری خود می‌کنند.

مشاوران وی به نیویورک‌تایمز گفته‌اند، حال و هوای ترامپ غالباً ناخوشایند است، اما برخلاف توییت‌هایی که اغلب با حروف بزرگ می‌نویسد، صدایش را از عصبانیت بلند نمی‌کند.

 

 

اقتصادنیوز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار