ترانه علیدوستی خبر ساز شد

به گزارش رصد روز ، فیلم حضور ترانه علیدوستی و پدرش در اکران مردمی سمفونی حمید مورد توجه دنبال کنندگان این پدر وو دختر نام آشنا قرار گرفت. بیشتر بخوانید؛ مصدومیت دختران پارکورکار در عصر جدید بیشتر بخوانید؛ خواننده سیزده ساله عصر جدید داورا...

به گزارش رصد روز ، فیلم حضور ترانه علیدوستی و پدرش در اکران مردمی سمفونی حمید مورد توجه دنبال کنندگان این پدر وو دختر نام آشنا قرار گرفت.

مصدومیت دختران پارکورکار در عصر جدید

خواننده سیزده ساله عصر جدید

رازهای زندگی معین زندی (معین زد) اولین مصاحبه معین زندی پس از 8 سال

ماشین صد میلیاردی سردار آزمون 1

جنیفر لوپز ازدواج کرد

درباره سمفونی حمید

 

مستند سمفونی حمید ساخته‌ی جعفر صادقی است که پژوهش این اثر را نیز خود بر عهده داشته است. این فیلم که در گروه هنر و تجربه اکران می‌شود از حضور چهره‌های سرشناسی همچون ترانه علیدوستی، پیمان معادی، علی پروین، امیر حاج رضایی، عادل فردوسی‌پور، پژمان جمشیدی، حمید علیدوستی و غیره بهره‌مند است. خلاصه داستان:سمفونی حمید روایتی است از زندگی حمید علیدوستی ستاره اسبق فوتبال ایران. ستاره ای که از دل سالهای پررنج تصویری درخشان از خود برجای گذاشته، از سالهایی که نام حمید علیدوستی بر سردر فوتبال ایران می درخشید آنقدر گذشته است که نسل امروز در بین اخبار زرد رسانه ها نامی از ستاره فرهیخته هما نمی‌شنود.

بیوگرافی ترانه علیدوستی

 

ترانه علیدوستی متولد ۲۲ دی ۱۳۶۲ است. نادره حکیم الهی مجسمه ساز و حمید علیدوستی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و از مربیان کنونی فوتبال میباشد.

ترانه علیدوستی با علی منصور  ازدواج کرده و یک دختر به نام حنا دارد.

ترانه در دورهٔ راهنمایی، دو سال در هنرستان موسیقی تحصیل کرد که کلارینت و پیانو می زد. در دورهٔ دبیرستان مشغول تحصیل در رشتهٔ علوم تجربی بود که در کلاس های بازیگری امین تارخ ثبت نام کرد.

سال ۱۳۷۹ از طریق همین کلاس ها برای بازی نقش ترانه پرنیان در فیلم من ترانه ۱۵ سال دارم انتخاب شد و با بازی در این فیلم وقفه ای در تحصیلاتش افتاد که سرانجام در رشتهٔ کامپیوتر دیپلم گرفت.

علیدوستی پس از تجربه های موفق سینمایی اش، بازی در عرصه تئاتر را نیز با نمایش فنز تجربه کرد. این نمایش با استقبال بسیاری روبه رو شد. سال ۱۳۸۰-۱۳۷۹ یک دورهٔ فیلمنامه نویسی در کلاس های حوزه هنریگذراند. او تا سال ۱۳۸۲ در فیلمی حضور نداشت و بیشتر به علایق دیگرش مثل نوشتن و موسیقی پرداخت.

فوت برادر

 

برادرش در چهارشنبه سوری سال ۱۳۸۳ فوت کرد. این اتفاق دقیقاً در همان روزهایی اتفاق افتاد که علیدوستی مشغول بازی در فیلم چهارشنبه سوری بود، فیلمی که در آن با درخشش در نقشی متفاوت توانست جایگاه خود را به عنوان یک بازیگر توانا تثبیت کند.

بیوگرافی حمید علیدوستی

 

حمید علیدوستی در اسفند ۱۳۳۴ و در محله ۱۷ شهریور تهران به دنیا آمد. در دانشگاه رشته الکترونیک و مخابرات تحصیل نموده است.

فوتبال وی از محلات شروع شده و پس از عضویت در باشگاه تهرانجوان، در سال ۱۳۵۴ در لیگ ایران با پیراهن تیم دارایی به میدان رفت. علیدوستی حضور در تیم‌هایی مثل هما و کشاورز را هم تجربه کرد و بین سالهای ۱۳۶۵–۱۳۶۶ در لیگ دو آلمان و در باشگاه «زالرمو» به بازی پرداخت و طی ۳۰ بازی، ۱۰ گل به ثمر رساند. در سال ۱۳۷۴، با تیم سایپا در مسابقات لیگ حاضر شد و آخرین سال دوران فوتبالش را طی کرد. او جزو معدود بازیکنان مطرحی بود که هیچگاه به عضویت تیم‌های محبوب سرخ آبی پایتخت در نیامد.

قهرمانی در جام باشگاه‌های تهران با تیم هما و قهرمانی در لیگ ایران با تیم سایپا در سالهای ۱۳۷۲ و ۱۳۷۳، همچنین قهرمانی در مسابقات مقدماتی المپیک مسکو از افتخارات وی محسوب می‌شود.

سوابق ملی حمید علیدوستی

 

حمید علیدوستی (به همراه وحید هاشمیان) هفتمین گلزن برتر ایران در رده تیم ملی با ۱۵ گل زده بوده است.

وی که مهاجم صاحب سبک تیزهوش و فرصت طلب بود اولین بار در تیم ملی جوانان دروازه تیم لهستان را گشود و اولین گل ملی او نیز مقابل تیم چین بوده است. او در سال‌های ۵۶–۱۳۵۵ و پس از عضویت در تیم‌های ملی جوانان و سابقه کاپیتانی در تیم امید به تیم ملی ایران دعوت شد و در بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین مقابل تیم‌های کویت و عربستان نیز بازی کرده است. حضور در جام ملتهای آسیا ۱۹۸۰و ۱۹۸۴در کارنامه ملی وی دیده می‌شود.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار