تشکیل کمیته پشتیبانی از تولید در وزارت کار

مشاور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت : کمیته پشتیبانی از تولید به دستور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با محوریت معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال برای تحقق منویات مقام معظم رهبری تشکیل شد.

به گزارش رصد روز، کریم یاوری ، مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: حسب دستور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی کمیته پشتیبانی از تولید با محوریت معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال و کمیته مانع زدایی با محوریت دبیر هیات امنا سازمان‌های و صندوق ها برای تحقق منویات مقام معظم رهبری تشکیل شده است.

یاوری گفت : وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به تشکیل فوری، مستمر و منظم جلسات هفتگی با حضور اعضاء ذیربط تاکید کرده است. تامین تسهیلات ارزان و آسان که به سهولت در اختیار سرمایه گذاران ، کارآفریننان و کارفرمایان بنگاههای اقتصادی و صاحبان کسب وکار قرار گیرد. مورد توجه و تاکید وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی این وزارت خانه قرار گرفته است.

مشاور وزیر نماینده ویژه تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: توجه به موضوع بیمه ، بازنشستگی و درمان نیروی کار مشمول از جمله تاکیدات وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و کمیته‌های متشکله پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها است، استان مرکزی با تدبیر و مدیریت استاندار و امضاء کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال ۹۹ تعداد ۲۰۱ جلسه برگزار و مشکلات مربوط به واحدهای تولیدی مطرح و تعداد ۸۸۹ مصوبه داشته است. استان مرکزی دارای ۵۴ واحد مشکل‌دار شناسایی شده با تعداد تقریبا ۸۰۰۰ کارگر است.

کریم یاوری مشاور نماینده ویژه وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت : اقدامات و پیگیری های مسئولان استان مرکزی در رفع مشکلات بنگاههای اقتصادی قابل تقدیر است .

شناسایی ، پیگیری و رصد بنگاه های مشکل دار با هدف صیانت از نیروی کار ، تداوم تولید ، تثبیت اشتغال و پایداری بنگاههای اقتصادی صورت می‌گیرد.

نماینده ویژه وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت : وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شناسایی ، پیگیری و رصد و حل و فصل مشکلات بنگاه های اقتصادی را با هدف صیانت از نیروی کار و تداوم تولید و حفظ حیات اقتصادی و تثبیت و توسعه اشتغال نیروی کار در بنگاه های دنبال می‌کند.

کریم یاوری افزود: صیانت از نیروی کار فقط در رسیدگی حقوقی به دادخواست های قانونی کارگران و نیروی کار خلاصه نمی شود بلکه گره گشایی از مشکلات اقتصادی بنگاه های مشکل دار در اولویت خواسته های کارگران است چرا که با حل مشکلات بنگاه ها ، کارگران به خواسته های قانونی خود دست می یابند.

مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: نکته حائز اهمیت و قابل تحسین این است که کارگران علی رغم تنگناهای معیشتی که با آن مواجه هستند در شرایط تحریم های ظالمانه و شیوع ویروس منحوس کرونا همکاری های قابل توجه و ویژه ای را برای گذر از مشکلات اقتصادی با مدیران و کارفرمایان و سهامداران بنگاه های اقتصادی مشکل دار به عمل می آورند,
کریم یاوری اضافه کرد : نقش تشکل های منتخب و قانونی کارگران و کارفرمایان در این زمینه را نباید نادیده گرفت ؛ وجود و نقش تشکل‌های کارگری برای ایجاد روحیه بین کارکنان و کارگران در جهت پیشرفت امور و دستیابی به میزان تولید و خدمات پیش بینی شده و برنامه های تولیدی و خدماتی بنگاه های اقتصادی است.

مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت : رسیدگی و حل و فصل مشکلات بنگاه های اقتصادی مشکل دار در مرحله اول به عهده مدیران ، کارفرمایان و سهامداران بنگاههای و در مرحله بعد سازمانها و دستگاه های صادر کننده و جواز تاسیس و پروانه بهره برداری و بانک های است که با پرداخت تسهیلات در احیاد و احداث بنگاه مشارکت دارند و نهایتاً کارگروه‌های تسهیل و رفع موانت تولید به ریاست استانداران و با حضور امضاء بانکها و دستگاههای مرتبط نسبت به حل مشکلات احتمام می نمائید.کمیته های پشتیبانی و مانع زدایی و رفع موانع تولید در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تشکیل شد.

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

 

فارس

مطالب مرتبط