تمکین فولاد مبارکه اصفهان به منویات رهبر انقلاب با افزایش مشارکت در حوزه مسئولیتهای اجتماعی

فولاد مبارکه اصفهان به منظور افزایش نقش آفرینی و عمل به منویات رهبر انقلاب در خصوص مشارکت حداکثری و امیدآفرینی در سطح جامعه بودجه مسئولیتهای اجتماعی خود را در سال جدید افزایش داد.

به گزارش اختصاصی رصد روز، ایفای مسئولیتهای اجتماعی بدون شک یکی از ارکان مقبولیت سازمانها و بنگاههای اقتصادیست بطوریکه برخی از کارشناسان بر این باورند که شرکتهای بزرگ و سازمانهای اثرگذار بدون پرداخت درست به این موضوع حیاتی به روزشمار کمرنگ شدن و انزوا نردیک می شوند. متأسفانه باید اذعان کرد در سالهای گذشته با وجود برخی از جریان سازیهایی مخرب ایفای مسئولیتهای اجتماعی توسط مدیران وقت به درستی دیده نشد که خود ضربه جبران ناپذیری به پیکره اجتماعی سازمانها و بنگاههای اقتصادی وارد کرد. از طرفی نباید فراموش کرد که عدم درک درست این مسئله نیز توسط برخی از مدیران عملاً بسیاری از فعالیتهای سازنده آنان را با چالش روبرو کرده چرا که قضاوت افکار عمومی در خصوص کیفیت فعالیت بنگاههای اقتصادی با توجه به گستردگی شبکه های اجتماعی و تسریع اطلاع رسانی در حوزه های مختلف نسبت به گذشته تفاوتهای زیادی کرده که بخش مهمی از آن از دل بزنگاهها و اتفاقات اجتماعی و نقش پذیری سازمانهای مختلف در کاهش و یا مرتفع کردن آنها می گذرد.

اگرچه در همه سالهای گذشته و در موقعیت های حساس شاهد اجماع مدیران در خصوص ایفای نقش مسئولیتهای اجتماعی بودیم اما بارش اخبار منفی و جو سازیهای گاه و بیگاه ثمره این حضور را آنطور که باید نشان نداد هرچند که در این مسیر رویکرد برخی مدیران نیز بی تأثیر نبود.

مسئولیت اجتماعی سازمان شامل اجرای طیف گستردهای از فعالیت هایی چون کاهش اثرهای زیست محیطی، سرمایه گذاری در مدیریت و توسعه افراد، پشتیبانی جامعه و کسب اطمینان از پایداری اقتصادی سازمان است. منظور از مسئولیت اجتماعی در سازمان، ایجاد تعادل و توازن میان ابعاد و مسائل مختلف درون و بیرون سازمان است و اینکه سازمان تنها به آنچه در حد قانون وضع میشود اکتفا نکرده و ورای قانون، خود را در برابر جامعه و سایر ذینفعان مسئول بداند.

از این حیث مسئولیتهای اجتماعی میزان تحلیل مدیران وقت از وضعیت موجود در کنار سودآفرینی را مورد بحث قرار می دهد. به بیان واضح تر انجام مسئولیتهای اجتماعی تنها مربوط به کمکهای مالی و غیرمالی بنگاهها و سازمانها در مقطعی از سال نیست بلکه پیوستار حائز اهمیتی است که باید با کمک رسانه ها و سایر بخشها تبدیل به فرهنگ جاری شود.

فولاد مبارکه اصفهان که همواره با حضوری پررنگ در حوزه مسئولیتهای اجتماعی همراهی خود را در بخشهای مختلف زیست محیطی، دانشگاهی، اجتماعی و اقتصادی نشان داده و از این جهت یکی از مهمترین بازوهای کشور به حساب می آید و همیشه اولویت و بنای فعالیت خود را در ایجاد رضایتمندی اجتماعی دانسته بدون شک نمره قبولی بالایی را از صاحبان اصلی خود یعنی مردم دریافت خواهد کرد هرچند که جریان مخرب و سفارشی در سالهای اخیر سعی در کم اهمیت جلوه دادن این سطح از فعالیتهای آن دارد.

افزایش ۲۲ درصدی بودجه مسئولیتهای اجتماعی فولاد مبارکه اصفهان 

بررسی عملکرد فولاد مبارکه نشان می دهد که این واحد تولیدی در ۹ ماهه ۱۴۰۲ با پرداخت بیش از یک هزار و ۱۸۵ میلیارد ریال در حوزه مسئولیتهای اجتماعی در حوزه های آموزشی، زیرساخت و عمرانی، سلامت و بهداشت، فرهنگی و اجتماعی و… نقش قابل توجهی در بهبود و کاهش آسیب های اجتماعی و زیست محیطی داشته که با به طور حتم با انتشار صورتهای مالی پایان سال شاهد افزایش آن خواهیم بود.

همچنین براساس تصمیمات مجمع عمومی عادی فوق العاده مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۲ بودجه مسئولیتهای اجتماعی این شرکت در سال جدید در سال جدید ۲۲ درصدی (معادل ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال) افزایش خواهد یافت.

پیامد چنین تصمیماتی و فرکانس آن در بطن جامعه علاوه بر اینکه یکی از منویات مهم رهبر انقلاب در خصوص امیدآفرینی را پیاده سازی می کند بلکه سبب خواهد شد تا با همگرایی سایر بخشها موضوع مسئولیتهای اجتماعی در حد شعار باقی نمانده بلکه اراده و عزم جدی در این باره را شاهد باشیم.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار