جدول المپیک در پایان روز سیزدهم و رشد ۲۲ پله ای جایگاه ایران

کاروان المپیک ایران با کسب مدال طلای محمدرضا گرایی و مدال نقره علی داودی در پایان روز سیزدهم مسابقات در رتبه بیست و هفتم ایستاد.

به گزارش رصد روز، نمایندگان ایران در سیزدهمین روز بازی‌ها در ٢ رشته کشتی و وزنه برداری رقابت کردند که کشتی صاحب نخستین طلای خود توسط محمدرضا گرایی شد و علی داودی وزنه بردار دسته فوق سنگین هم نخستین نقره و چهارمین مدال کاروان را کسب کرد.

ایران تاکنون در سه رشته تیراندازی، کشتی و وزنه برداری ٢ مدال طلا و یک برنز و یک نقره کسب کرده است.

کاروان کشورمان با مدال‌های امروز از جایگاه چهل و نهم به بیست و هفتم رسید تا صعود بیست و دو پله‌ای را تجربه کند.

کاروان ورزشی چین با ٧٠ مدال (٣٢طلا، ٢٢نقره و ۱۶ برنز) به در صدرنشینی خود تداوم بخشید و آمریکا با ٧٩مدال (٢۵طلا، ٣١ نقره و ٢٣ برنز) همچنان در رده دوم قرار دارد و ژاپن میزبان مسابقات با ۴٠ نشان (٢١ طلا، هفت نقره و ١٢برنز) سومی را حفظ کرده است.

کمیته ملی المپیک روسیه هم با ۵٣ مدال ۱۴ طلا، ٢١ نقره و ١٨ برنز و یک پله سقوط در جایگاه ششم ایستاد و بریتانیا با ۴٨ نشان ١۵ طلا،١٨ نقره و ١۵ برنز خود را به چهارمی جدول مدال‌ها رساند.

در المپیک توکیو یک‌هزار و ۵۸ مدال طلا، نقره و برنز توزیع می‌شود که از بین مجموع مدال‌ها ۳۳۹ مدال طلا، ۳۳۹ نقره و ۳۸۰ برنز است.

تاکنون در بین جایگاه مدالی زنان چین با ٣۴ مدال (۱۸طلا، ٩ نقره و هفت برنز) و آمریکا با ۵١ مدال (با ١۴طلا، ٢١نقره و ١۶برنز) در جایگاه اول و دوم قرار دارند و ژاپن با ٢٠ مدال (با ١١طلا، ٢ نقره و ٧ برنز) و یک پله صعود به جایگاه سوم برگشت.

در بین جایگاه مدالی مردان، چین با ٣٠ مدال ۱۱ طلا، ۱۰ و ۹ برنز در صدر است که در این روز مردان مدالی کسب نکردند.

آمریکا با ٢٣ مدال (۱۱طلا، هفت نقره، پنج برنز) در جایگاه دوم ایستاد و ژاپن با کسب ١٧ نشان ٩ طلا، چهار نقره و چهار برنز در جایگاه سوم قرار دارد.

المپیک

باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط