جزئیات آخرین وضعیت سفرهای بین‌شهری در روز گذشته

روز گذشته ، طبق اعلام ستاد ملی کرونا و وزارت کشور ، تصمیم گرفته شد سه روز به تعطیلات پیش رو برای استانهای تهران و البرز اضافه شود. بر این اساس ، ورودی و خروجی این دو استان از ساعت 6 بعد از ظهر تحت کنترل شدید بود و مردم به مبدا خود بازگردا...

به گزارش رصد روز ، وزیر کشور عبدالرضا رحمانی فضلی – دو روز پیش و در پایان جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا ، در جمع خبرنگاران ، از پیشنهاد افزودن سه روز تعطیلی اضافی برای استانهای تهران و البرز به منظور کنترل ویروس کرونا و گفت: و دستورالعمل مبارزه با ویروس کرونا برای همه شهرهای قرمز اعلام شده است. به این ترتیب سفر در این شهرها ممنوع است و علاوه بر جرایم ، دستورالعمل ها نیز در هر مکانی که با مسافرت روبرو می شویم ، انجام می شوند. و ضمن عذرخواهی از خانواده ها پلیس آنها را باز می گرداند.

روز گذشته ، طبق اعلام ستاد ملی کرونا و وزارت کشور ، تصمیم گرفته شد سه روز به تعطیلات پیش رو برای استانهای تهران و البرز اضافه شود. بر این اساس ، ورودی و خروجی این دو استان از ساعت ۶ بعد از ظهر تحت کنترل شدید بود و مردم به مبدا خود بازگردانده شدند.

دیروز در حالی که تردد بین استانی از ساعت ۶ عصر کنترل می شد و مردم اجازه خروج از تهران و البرز را نداشتند ، سفرهای بین استانی نسبت به روز گذشته حدود هشت درصد افزایش یافت و تعطیلات شش روزه با هجوم مردم به مناطق دیگر در جاده ها آغاز شد.

سرانجام دیروز اعلام شد که تعطیلات پیشنهادی و ممنوعیت بی سابقه استانهای تهران و البرز تصویب شده است. بر این اساس ، ورود و خروج دو استان از ساعت ۶ بعد از ظهر به شدت کنترل شد و از طرف دیگر ، مقامات محلی سایر استان ها اعلام کردند که مسافرت میهمانان این روزها ممنوع است و از ورود پلاک های غیربومی جلوگیری می کند.

دوربین های نظارت تصویری و آمار مرکز ملی مدیریت راه نشان می دهد که تیم های نظارتی پلیس راهنمایی و رانندگی از ساعت ۶ عصر روز گذشته در ورودی ها و خروجی های تهران مستقر شده اند و محدودیت های ترافیکی زیادی را ایجاد کرده و از سفر مردم جلوگیری می کنند. این کنترل ها در ابتدای آزادراه تهران – شمال ، مرز بیلقان در محور قدیم کرج – چالوس ، محور هراز در دو بخش از مسیرهای آبعلی و پلور ، محور فیروز کوه ، گردنه گدوک ، آزادراه تهران – ساوه ، منطقه عوارضی شماره ۲ آزادراه تهران – قم در دو عوارضی تهران برای خروج از پایتخت و عوارض قم برای ورود به آزادراه تهران و کرج – قزوین به منطقه نظرآباد انجام و ورود و خروج افراد مجاز نیست. که هنوز هم ادامه دارد.

با این حال ، آخرین وضعیت ترافیکی بین استانی نشان می دهد که در ۲۴ ساعت گذشته دیروز (۲۸ تیر) یک میلیون و ۸۶۷ هزار و ۶۴۱ وسیله نقلیه در محورهای مختلف حمل و نقل در حال تردد بودند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد و نسبت به روز قبل از گزارش ۷.۶ درصد افزایش یافته است. همچنین مقایسه این آمار با متوسط ​​ترافیک و تردد روزانه در تیر ماه یک درصد افزایش نشان می دهد.

با وجود ممنوعیت تردد و هشدارهای فراوان قبل و حین اجرای آن توسط مقامات مختلف ، اما تاکنون به نظر می رسد توفیقی در اجرای این قرنطینه کوتاه مدت حاصل نشده است و مردم توانسته اند در محورهای مختلف مواصلاتی ترافیک سنگین ایجاد کنند. . البته باید منتظر ماند و دید در روزهای آینده چه اتفاقی می افتد و این ممنوعیت تا روز دوشنبه هفته آینده (آخرین روز تعطیلی اعلام شده) با همان میزان سختگیری ادامه خواهد داشت؟

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار