جولان واریانت هندی در تهران / روزانه ۱۵۰۰ بیمار در تهران بستری می شوند

نادر توکلی گفت: طبق آخرین آمار‌ها در روز گذشته حدود ۸۶۰۰ بیمار سرپایی و ۱۳۰۰ بیمار بستری جدید داشته‌ایم که در حال حاضر ۶۷۰۰ بیمار بستری در بیمارستان‌های استان تهران داریم. آی سی یو‌ها هم طبیعتا در این شرایط پر است.

به گزارش رصد روز ، معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران با اشاره به افزایش بستری‌های ناشی از کرونا در تهران، گفت: ویروس در گردش در تهران عمدتا ویروس کرونای دلتا یا همان واریانت هندی است.

نادر توکلی، با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در تهران، گفت: در حال حاضر میزان بستری‌های ناشی از ابتلا به کرونا در استان تهران بالا رفته و به طور کلی اکنون در کل استان تهران نزدیک ۶۷۰۰ بیمار بستری هستند. همچنین در حال حاضر روزانه حدود ۱۵۰۰ بستری جدید در تهران داریم.

وی با بیان اینکه تعداد بیماران سرپایی هم بسیار بالا رفته است، گفت: طبق آخرین آمار‌ها در روز گذشته حدود ۸۶۰۰ بیمار سرپایی و ۱۳۰۰ بیمار بستری جدید داشته‌ایم که در حال حاضر ۶۷۰۰ بیمار بستری در بیمارستان‌های استان تهران داریم. آی سی یو‌ها هم طبیعتا در این شرایط پر است، اما طبیعتا با جایجایی‌ها یا باز کردن آی سی‌های جدید مدیریت می‌کنیم. در کل ما با تمام بیمارستان‌های استان تهران جلسات آمادگی را برگزار کردیم و بیمارستان‌ها اعلام آمادگی کردند تا ظرفیت تخت‌هایشان را افزایش دهند.

توکلی افزود: در عین حال بحث بستری موقت و درمان بیماران در کلینیک‌های تخصصی به این صورت که بیمارانی که خیلی بدحال نیستند، مراجعه کرده و داروهایشان را دریافت کنند و مجددا به خانه بازگردند، همچنان فعال است.

دلتا؛ ویروس در گردش در تهران

توکلی درباره ویروس در گردش در استان تهران، گفت: ویروس در گردش در تهران عمدتا ویروس کرونای دلتا یا همان واریانت هندی است؛ بنابراین بر اساس چیزی که در حال حاضر می‌بینیم ویروس غالب در تهران کرونای دلتا است.

وی درباره وضعیت رعایت پروتکل‌ها در تهران و اینکه آیا تهران آرایش شهر قرمز را دارد یا خیر، گفت: متاسفانه هنوز تهران آرایش شهر قرمز را به خود نگرفته است. در حال حاضر در تهران میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی حدود ۷۰ درصد است. البته در حال حاضر خوشبختانه ساعت کار اداری کاهش یافته و از هفت صبح تا ۱.۵ بعد از ظهر است که مقداری کمک می‌کند، دورکاری‌ها هم وجود دارد و یک‌سوم پرسنل در اداراتی که کار خدماتی واجب ندارند، سرکار حضور می‌یابند. این‌ها اتفاق افتاده و امیدواریم شرایط به تدریج بهتر شود.

وی تاکید کرد: مردم تا حد ممکن باید پروتکل‌ها را رعایت کنند تا به کرونا مبتلا نشوند. تا زمانی هم که واکسیناسیون کامل نشود، اقدام دیگری نمی‌توان انجام داد.

تجهیزات برق اضطراری مناسب در بیمارستان‌ها

توکلی درباره مشکلات قطع برق در بیمارستان‌ها نیز گفت: خوشبختانه مشکل مربوط به قطعی برق در بیمارستان‌ها بسیار کم شده و تجهیزات و برق اضطراری بیمارستان‌ها مناسب است و در عین حال تجهیزات حساس‌شان هم UPS دارد.

فعالیت سامانه اعلام بیمارستان‌های با تخت خالی

وی درباره وضعیت سامانه ۶۰۷۰ که در پیک چهارم کرونا برای اعلام بیمارستان‌های با تخت خالی، راه‌اندازی شده بود، گفت: سامانه ۶۰۷۰ کاملا فعال است و مردم می‌توانند برای اطلاع از بیمارستان‌هایی که تخت خالی دارند، با آن تماس گیرند. این سامانه روزانه بالغ بر ۱۵۰ تماس دارد و همه را پاسخ می‌دهد تا مشکلی ایجاد نشود. مردم اگر مشکلی در بستری داشتند، می‌توانند با این سامانه تماس بگیرند.

گفتنی است که پیش از این نیز توکلی درباره سامانه «اعلام بیمارستان‌هایی با تخت خالی»، اعلام کرده بود که سامانه تلفنی ۶۰۷۰ راه اندازی شده است و بیماران می‌توانند تماس گرفته تا درصورتی که دستور بستری داشته باشند همکاران ما بر اساس منطقه جغرافیایی محل سکونت آن‌ها برایشان مکان یابی کرده و آن‌ها را به بیمارستان دارای تخت خالی ارجاع می‌دهند؛ بنابراین با شماره گیری تلفن ۶۰۷۰ به همراه کد ۰۲۱ می‌توانند از این خدمت بهره‌مند شوند.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

فرارو

مطالب مرتبط

آخرین اخبار