حفره بزرگ مدیریتی هیئت مدیره بیمه کوثر + اسناد

به گزارش اختصاصی رصد روز ، بی شک یکی از مهمترین مشکلات کشور خصوصاً در حوزه مدیریت به عدم توجه درست به قوانین و یا اجرای نادرست و ناقص قوانین مربوط می شود مسئله ای که هربار در مورد آن گفته شده گویا کمتر مورد توجه قرار گرفته و از این رو بسی...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، بی شک یکی از مهمترین مشکلات کشور خصوصاً در حوزه مدیریت به عدم توجه درست به قوانین و یا اجرای نادرست و ناقص قوانین مربوط می شود مسئله ای که هربار در مورد آن گفته شده گویا کمتر مورد توجه قرار گرفته و از این رو بسیاری از سازمانها در کشور بدون توجه به آئین نامه های حرفه ای مربوط به صنف مورد نظر خود در نهایت تصمیمات و سلایق فردی را اعمال می کنند که این مسئله تبدیل به تؤمور مدیریتی کشور شده و گویا اراده ای جدی برای جراحی این تؤمور بدخیم وجود ندارد. در جدیدترین این تصمیمات باید به شرکت بیمه کوثر اشاره کرد اما قبل از پرداختن به مسائل مدیریتی این بیمه  نگاهی به سابقه بیمه کوثر نشان میدهد که حدس و گمان در خصوص عدم آشنایی مدیران این شرکت بیمه ای با قوانین از پایه اشتباه است و در نهایت می توان اظهار کرد که از چنین اتفاقاتی  می توان به عنوان حفره بزرگ مدیریتی در هیئت مدیره بیمه کوثر نام برد.

بیش از ۱۱ سال از حضور بیمه کوثر در صنعت بیمه کشور می گذرد که در این مدت شاهد تصدی سه نفر بر کرسی مدیرعاملی این شرکت بیمه ای بودیم در فاصله سالهای ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۵ عبدالرسول عطایی به عنوان مدیرعامل این شرکت فعالیت می کرد. از سال ۹۵ تا ۱۴۰۰ شاهد حضور مجید مشعلچی فیروزآبادی در مدیرعاملی بیمه کوثر بودیم و در اواخر مهرماه سال جاری نیز ابوالفضل آقادادی به عنوان مدیرعامل این شرکت بیمه ای تأئید صلاحیت شد.

اما مسئله مهم در انتخاب ابوالفضل آقادادی به عنوان مدیرعامل این شرکت بیمه ای به تیتر رسانه ها در خصوص تاریخ تأئید صلاحیت ابوالفضل آقادادی و صورتهای مالی این شرکت بیمه ای بر می گردد و همانطور که کمی قبل تر گفته شد او در اواخر مهر سال جاری تأئید صلاحیت شد.

تاریخ تأئید صلاحیت ابوالفضل آقادادی مدیرعامل بیمه کوثر

در صورتهای مالی منتهی به پایان شهریور این شرکت بیمه ای ابوالفضل آقادادی  به عنوان مدیرعامل دیده می شود مسئله ای که بنا به اظهار نظر حسابرس و بازرس مستقل بر خلاف رویه های مرسوم در شرکتهای بیمه ایست.

ابوالفضل آقادادی مدیرعامل بیمه کوثر

مفاد تبصره ۲ ماده ۳ و ۴ آیین نامه ۹۰ بیمه مرکزی در خصوص انتصاب مدیران عامل ، مدیر بیمه های مهندسی، مدیر بیمه های باربری، پول و مدیر بیمه های مسئولیت بیان می دارد که قبل از این انتصاب باید صلاحیت حرفه ای آنان تأئید گردد در حالیکه آقادادی قبل از این تأئید صلاحیت حرفه ای روی صندلی مدیرعاملی این شرکت بیمه ای تکیه زده بود.

اظهارنظر حسابرس و بازرس مستقل

 

مسئله بعدی تعداد اعضای هیئت مدیره بیمه کوثر است. پورتال معرفی اعضای هیئت مدیره این شرکت بیمه ای تنها مجید مشعلچی فیروزآبادی ، سید محمود هاشمی و عیسی احمدنژاد را به عنوان اعضای هیئت مدیره نشان میدهد در حالیکه طبق ماده ۱۰۷ قانون تجارت تعداد اعضای هیئت مدیره شرکتهای سهامی عام هرگز نباید کمتر از ۵ نفر باشد.

اعضای هیئت مدیره بیمه کوثر

صراحت قانونگذار در این باره آنقدر زیاد است که جای هیچگونه شک و شبهه ای باقی نمی گذارد اما عدم توجه بیمه کوثر به این مسئله یکبار دیگر یادآور حفره بزرگ مدیریتی در هیئت مدیره بیمه کوثر است….

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار