حمله اصولگرایان به عسگری / صداوسیما را نجات بدهید!

وحید یامین‌پور در حساب کاربری‌اش در توییتر نوشت: ماجراهای اخیر نشان داد نظام زبان حرف زدن ندارد. زبان نظام که صداوسیماست، لکنت دارد. جز چند گزارش خبری، هیچ برنامه تحلیلی جانداری وجود ندارد که بر تحلیل مردم کوچه و بازار و شبکه‌های اجتماعی ...

به گزارش رصد روز، «صداوسیما را نجات دهید» شاید در نگاه نخست تصور شود که این جمله از سوی یک اصلاح‌طلب یا میانه‌رو بیان شده است و آنها از آنچه علیه این دو طیف سیاسی در صداوسیما مطرح می‌شود ناراضی هستند اما این گمانه اشتباه است، چراکه این جمله را حمیدرسایی، اصولگرای دلواپس و عضو جبهه پایداری بیان کرده است.

 

این طیف تا زمانی که در تلویزیون آنتن داشتند و علیه رقیب سیاسی خود به اتهام‌زنی مشغول بودند جام‌جم را یک سنگر محکم و ایمن برای خودشان تلقی می‌کردند و به مجیزگویی رؤسای صداوسیما می‌پرداختند که با آنها همراه بود. اکنون هم فرصت حضور و اجرای برنامه به دلواپسان داده می‌شود اما دیگر مانند قبل نمی‌توانند خودشان را صاحبخانه جام‌جم بدانند؛ بنابراین تبدیل به مخالف جدی صداوسیما شده‌اند و فرماندهی یک میدان را هم حمیدرسایی برعهده دارد. او که ظاهرا این روزها کار زیادی ندارد، وقت خود را با تماشای تلویزیون می‌گذارند.

 

او با دقت به بررسی تک‌تک برنامه‌ها از شبکه‌های مختلف مشغول است و از آنها ایراد می‌گیرد تا بتواند نوک پیکان حمله خود را به سمت علی‌عسگری رئیس صداوسیما نشانه بگیرد. رسایی به نام انتقاد از برنامه صداوسیما به‌طور ناشیانه به مطالبه خودش اشاره می‌کند مانند شامگاه یکشنبه که در اینستاگرامش نوشت: «نفود یعنی شب ولادت حضرت زینب (س) ، صاحب پینگیل را بیاورند به روی آنتن. قرار بود صداوسیما دانشگاه باشد ولی درک و تحلیل مدیرانش از سطح ابتدایی هم کمتر است. مدیران سیما از نیروهای انقلابی شکایت می‌کنند، به آنها آنتن نمی‌دهند تا آرمان‌های امام و انقلاب را فریاد بزنند و حل مشکلات مردم را مطالبه کنند اما جایزه پیدا شدن پینگیل شب ولادت حضرت زینب (س) صاحب پینگیل را آورده روی آنتن تا به مردم بگوید: این سیمای شما نیست. آقای علی‌عسگری بهتر نیست به‌جای شکایت از منتقدان دلسوز و نیروهای انقلابی، وقت و توان زیرمجموعه‌های خودتان را روی نظارت بیشتر بر برنامه‌ها متمرکز کنید تا در دعوت از کارشناسان دقت بیشتری شود؟!»

 

رسایی مامور هجمه به علی‌عسگری

 

نخستین بار نبود که رسایی به نمایندگی از دلواپسان به علی‌عسگری تاخت. به عنوان نمونه، چندی قبل هم حمید رسایی، نماینده اصولگرای مجلس نهم از تحریم صداوسیما توسط برخی هنرمندان و مجریان تلویزیونی به‌شدت انتقاد کرد. او در توئیتر خود نوشت: «الحمدا… پاکسازی صداوسیما توسط عناصر سست‌اعتقاد آغاز شده تا الان چند مجری و هنرپیشه از پایان همکاری‌شان خبر داده‌اند.

 

رشیدپور هم دوپهلو حرف زده. ما ازاین روند حمایت و بقیه عناصرشان را به این اقدام تشویق و می‌گوییم که خاک‌برسرتان اگر مجددا به این افراد آنتن بدهید!» البته علی‌عسگری هم از رسایی شکایت کرده بود. این دلواپس در اینستاگرامش نوشته بود که «علی‌عسگری تاکنون از برخی فعالان جبهه انقلاب شکایت کرده است، آخرین شکایت هم از حمید رسایی، نماینده سابق تهران و مدیرمسئول هفته‌نامه ۹ دی بود که مدتی قبل در دادگاه ویژه روحانیت ثبت شد. موضوع شکایت به کلیپ کوتاهی برمی‌گردد با عنوان «نخبه سیما روی آنتن زنده» که حمید رسایی آن را تهیه و در صفحات مجازی‌اش منتشر کرده بود؛ کلیپی که بازتاب گسترده‌ای به‌همراه داشت. رسایی در این کلیپ از سیاست آنتن‌فروشی در صدا‌وسیما و عدم نظارت بر برخی برنامه‌ها به‌ویژه برنامه‌های پول‌ساز کنکوری آن هم روی آنتن زنده انتقاد کرده بود و برای نمونه، به سوابق یکی از میهمانان این برنامه‌ها پرداخته بود.» رسایی در نهایت خبر داد که این شکایت وارد دانسته نشده و شکایت رد شده است.

 

یار کمکی رسایی هم نگران است

 

البته دلواپسان دیگر هم هستند که به ایفای نقش یار کمکی رسایی می‌پردازند مانند شهریورماه که وحید یامین‌پور در یک توئیت با انتقاد شدید از صداوسیما و اظهار نارضایتی از تعطیلی برنامه «ثریا» گفت: امثال من که باید در دفاع از نظام فریاد بزنم، با شکایت صداوسیما امروز باید به دادسرا بروم! پربیننده‌ترین برنامه سیاسی تلویزیون را تعطیل کردند و وقیحانه از من شکایت کرده‌اند.

 

وحید یامین‌پور در حساب کاربری‌اش در توییتر نوشت: «ماجراهای اخیر نشان داد نظام زبان حرف زدن ندارد. زبان نظام که صداوسیماست، لکنت دارد. جز چند گزارش خبری، هیچ برنامه تحلیلی جانداری وجود ندارد که بر تحلیل مردم کوچه و بازار و شبکه‌های اجتماعی تاثیر بگذارد. وی در ادامه نوشت: علی‌‌عسگری بی‌کفایت‌ترین رئیس تاریخ تلویزیون در حساس‌ترین مقطع تاریخ کشور است. امثال من که باید در دفاع از نظام فریاد بزنم، با شکایت صداوسیما امروز باید به دادسرا بروم! پربیننده‌ترین برنامه سیاسی تلویزیون را تعطیل کردند و وقیحانه از من شکایت کرده‌اند. نهی از منکر ما را با شکایت خفه می‌کنند تا بی‌کفایتی‌شان افشا نشود.»

 

دلیل اصلی تخریب علی‌عسگری

 

به نظر می‌رسد این تقلاها برای هدف بزرگ‌تری یعنی در اختیار داشتن شبکه‌های صداوسیما برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ است. این دلواپسان به‌خوبی می‌دانند با توجه به چالش‌هایی که با علی‌عسگری داشتند نباید انتظار بهره بردن از رسانه ملی برای تبلیغ کاندیداهایشان را داشته باشند؛ بنابراین در اندیشه خروج علی‌عسگری از جام‌جم و رایزنی با رئیس جدید صداوسیما هستند که این هدف به‌آسانی قابل تحقق نیست چرا‌که تلاش‌های دلواپسان برای تخریب علی‌عسگری نتیجه‌ای نداشته و آنها تنها برای راضی کردن خودشان هرازچندگاهی به او می‌تازند.

 

از سوی دیگر یکبار شایعه استعفای علی‌عسگری را مطرح کردند تا شاید با این زمینه‌سازی او از جام‌جم خارج شود که چنین هم نشد. به‌هرحال اکنون صاحب پینگیل برایشان یک برگ برنده است که باز هم به نظر نمی‌رسد موفق شوند.

 

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

 

اعتماد آنلاین

مطالب مرتبط

آخرین اخبار