حواشی بورس امروز۴ اسفند / ورود پول حقوقی شروع شد؟

شاخص کل بازار سهام در جریان معاملات امروز تحت تاثیر معاملات منفی شاخص‌سازان بیش از نیم درصد افت کرد و به یک میلیون و ۲۱۴ هزار واحد رسید.

به گزارش رصد روز، شروع معاملات امروز بازار سهام با فشار عرضه در نمادهای شاخص‌ساز همراه بود اما دامنه نوسان نامتقارن مانع از ریزش زیاد شاخص کل شد. صف‌های فروش در جریان معاملات امروز بازار سهام زیاد بود اما تحرکات مثبتی نیز در بازار سهام امروز شکل گرفت و در برخی مقاطع از بازار سهام حمایت شد.

در جریان معاملات امروز بازار سهام، ارزش معاملات به شدت کاهش یافت و این برای بازار سهام به شدت نگران‌ کننده است. زیرا ملاک ارزیابی عملکرد بازار سهام شاخص کل نیست بلکه حجم و ارزش معاملات است. همچنین در جریان جلسه دیروز مجلس، لایحه تحقیق و تفحص از بازار سهام به تصویب رسید و قرار است مجلس فردا برای خروج یا عدم خروج از پروتکل‌های الحاقی تصمیم بگیرد که این مسایل می‌تواند روی عملکرد بازار سرمایه تاثیرگذار باشد.

البته امروز هم در جریان معاملات امروز بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه محصولات شیمیایی، فلزات اساسی و سرمایه‌گذاری‌ها رقم خورد در حالی که حقیقی‌ها معاملات گروه‌های اطلاعات و ارتباطات و بیمه و صندوق بازنشستگی را در دست گرفتند.

همچنین حقوقی‌ها امروز حدود ۵۲۵ میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد دو هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۳۲ درصد یعنی ۸۴۰ میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۲۰ درصد از کل معاملات شد.(نبض بورس)

 

 

 

 

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید  

 

 

 

 

تجارت نیوز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار