خدمات الکترونیکی ایران زمین، مزیت رقابتی در حوزه مشتری مداری

کیفیت خدمات الکترونیکی و آفلاین بر رضایت مشتریانی که از خدمات غیر حضوری استفاده می‌کنند اثر گذار است که این امر به نوبه خود می‌تواند بر اعتماد، تعهد و وفاداری مشتریان موثر باشد.

به گزارش رصد روز، کیفیت خدمات الکترونیکی و آفلاین بر رضایت مشتریانی که از خدمات غیر حضوری استفاده می‌کنند اثر گذار است که این امر به نوبه خود می‌تواند بر اعتماد، تعهد و وفاداری مشتریان موثر باشد.

درک و فهم دقیق سازمان ها از نیازهای روحی، اجتماعی، فنی مشتریان سبب ایجاد خدمات و تسهیلات با جذابیت بیشتر برای مشتریان خواهد شد مشتریان مرکز توجه در مدیریت ارتباط با مشتری هستند و به منظور حفظ قابلیت رقابت و دستیابی به اهداف سازمان ارزیابی سطح رضایت مشتریان ضروری می باشد. رضایت مشتری از طریق تکرار خرید، خرید کالای جدید و خرید کالا جدیدی که از طریق مشتریان راضی به کار تمایل پیدا کرده اند، به افزایش درآمد و سود منجر می شود .

مشتریانی که از سازمان رضایت دارند تجربیات را به دیگران منتقل می کنند و هزینه جذب مشتریان را کاهش می دهند و در مقابل ضرر و زیان از دست دادن یک مشتری در حکم فرار چندین مشتری می شود به همین دلیل رضایت مشتریان و براورده ساختن آن شرط اساسی موفقیت سازمانهای می باشد. خدمت رسانی به مشتریان با کیفیت عالی و مستمر موجب ایجاد مزیت های رقابتی برای بانک ها می شود.

این مساله به خصوص در بانک ها که در ارتباط دائم با مشتریان هستند اهمیت ویژه ای دارد، رقابت زیاز طرفی ن در بین بانک ها و مؤسسات قرض الحسنه و سایر اشکال جذب منابع پولی رو به افزایش است، لذا ایجاد مزیت رقابتی برای بقای بانک ها امری لازم و ضروری به نظر می رسد خدمات نوین بانکی که ارتباط بسیار نزدیکی با تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات دارد از جمله عوامل بسیار مهم در ایجاد مزیت رقابتی برای بانک ها وجذب مشتریان ورضایتمندی آنها است.

خدمات الکترونیکی باعث جذابیت ، وفاداری و رضایت الکترونیکی مثبت می شود، همچنین باعث حداکثر شدن مزیت های رقابت تجارت الکترونیکی سازمان می گردد. سنجش کیفیت خدمات یکی از راهکارهایی است که به ما این امکان را می‌دهد تا از کیفیت استقرار کاربردهای مختلف فناوری اطلاعات و ارتباطات اعم از تجارت الکترونیک، دولت الکترونیک، بانکداری الکترونیک، آموزش الکترونیک و … آگاه شویم.

کیفیت خدمات الکترونیکی و آفلاین بر رضایت مشتریانی که از خدمات غیر حضوری استفاده می‌کنند اثر گذار است که این امر به نوبه خود می‌تواند بر اعتماد، تعهد و وفاداری مشتریان موثر باشد.

مجید پورسعید مدیرعامل بانک ایران زمین با اشاره به کیفیت خدمات در امور اجرایی بیان کرد: صنعت بانکداری در سال های اخیر پوست اندازی کرده است و در دنیای رقابتی امروز، انتظارات از بانک ها متفاوت از گذشته است، بنابراین تمامی امور در همه بخش ها باید با کیفیت و در نهایت دقت اجرا شود و همکاران نباید تنها به وظایف خود اکتفا کنند و باید در جهت به نتیجه رساندن پروژه ها و امور، پیگیر و کوشا باشند.

مهران سوادکوهی معاون طرح و برنامه بانک ایران زمین در خصوص ارائه خدمات بر اساس ارزش مشتری گفت: یکی از مسائل مهم که در بانک ایجاد شده است ارزش مشتری است. تمام خدمات بر اساس ارزش مشتری ارائه می شود. یعنی مشتری بر اساس مراوداتی که با بانک خواهد داشت، خدمات دریافت می کند. هرچقدر این مراودات بیشتر باشد، خدماتی که دریافت خواهد کرد نیز بیشتر خواهد بود.

معاون طرح و برنامه بانک ایران زمین، هر خدمتی که به مشتری ارائه می شود را دارایی بانک عنوان کرد و افزود: متناسب با ارزش مشتری خدمات به ایشان عرضه می شود و تعیین کننده سطح مشتری است ومشتری است که جایگاه خود را تعیین و ارتقا می دهد و این تغییرات بنیادین است که مزیت رقابتی پایدار را برای بانک ایجاد می کند و مبتنی بر مدل های نوین صنعت بانکداری در سطح جهانی است و مفهوم بانک را به بانکداری ارتقا می دهد.

مزایای استفاده از شیوه های نوین بانکی از جمله کاهش هزینه ها ی نگهدار مرتبط با پرسنل، کوتاه شدن دوره پردازش، افزایش سرعت، بهبود انعطاف پذ یری در معاملات کسب و کار و به طورکلی ارائه خدمات بهتر به مشتریان باعث شده است که امروزه استفاده از شیوه های نوین بانکی در ارائه خدمات به مشتریان در بسیاری از موسسات مالی بانک ها به طور فزا ینده ای رشد و شیوع یابد.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط