خط و نشان وزیر ارشاد برای نوید محمدزاده

به گزارش رصد روز ، پس از اینکه ساترا رسماً خبر ممنوع الکاری نوید محمدزاده و فرشته حسینی را تأئید کرد وزیر ارشاد در نشست خبری در مورد وضعیت کاری نوید محمدزاده و فرشته حسینی توضیحاتی را ارائه کرد. محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه امروز هیات ...

به گزارش رصد روز ، پس از اینکه ساترا رسماً خبر ممنوع الکاری نوید محمدزاده و فرشته حسینی را تأئید کرد وزیر ارشاد در نشست خبری در مورد وضعیت کاری نوید محمدزاده و فرشته حسینی توضیحاتی را ارائه کرد.

محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت فیلم‌های نوید محمدزاده که اکنون ممنوع‌الفعالیت است و چگونگی نمایش این فیلم‌ها تأکید کرد: اگر فیلمی در نوبت اکران است تلاش ما این است که محرومیت‌هایی که احیاناً بازیگران پیدا می‌کنند به اکران فیلم لطمه نزند. اکران فیلم متعلق به تهیه‌کننده و مجموعه ای از عوامل فیلم تا سینمادارها است و این حتماً نباید اتفاق بیفتد.

اسماعیلی تصریح کرد: ما در مورد هر موضوعی نه این مورد خاص، نگاه‌مان این است که محرومیت احتمالی یک هنرمند به فیلمی که ساخته شده لطمه نزند. ما به این امر مقید هستیم و به دوستان هم تذکر می‌دهیم که در چنین مواردی حتما به نفع جامعه هنری توجه کنند نه یک مورد خاص.
وزیر ارشاد تاکید کرد: هر فیلمی بدون اخذ مجوز نمایش در خارج کشور نمایش داشته باشد حتماً از نظر ما مشمول محدودیتهای قانونی می‌شود. هیچ درنگی در این زمینه وجود ندارد و سابق بر این شاید مماشاتی صورت می‌گرفته است اما من به همکاران تاکید کردم که در این زمینه هیچ مماشاتی صورت نگیرد. بنای ما این است که با جامعه هنری و فرهنگی کشور نهایت همکاری را داشته باشیم اما قانون باید رعایت شود.

اسماعیلی گفت: دوستان بیایند و قبل از نمایش مجوزهای لازم را دریافت کنند، ایرادی ندارد که فیلمی برای اولین‌بار در خارج کشور نمایش یابد، ایراد در اخذ مجوز است و ما برایمان هیچکس در این زمینه فرقی نمی‌کند. هرکس قانون را رعایت کند، حمایت می‌شود و هرکس رعایت نکند باز مطابق قانون موضوع را جمع‌بندی می‌کنیم و تلاش این است.

گفتنی نوید محمدزاده و فرشته حسینی با فیلم برادران لیلا در جشنواره کن حضور داشتند که حاشیه های به وجود آمده توسط این دو چهره و همچنین حضور در یک فستیوال بین المللی بدون اخذ مجوز اکران در داخل کشور حاشیه های زیادی را ایجاد کرد.

منبع: ایسنا

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار