دریافت وام قرض‌الحسنه ازبورس

مجوز عرضه اوراق قرض الحسنه از بانک مرکزی اخذ شده و با کمک سازمان بورس برای نخستین‌بار اوراق قرض الحسنه در بازار سرمایه منتشر خواهد شد. به گزارش رصد روز،سیدسعید شمسی‌نژاد، مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر گفت: در سال ۹۹ سود بانک قرض الحسنه مهر...

مجوز عرضه اوراق قرض الحسنه از بانک مرکزی اخذ شده و با کمک سازمان بورس برای نخستین‌بار اوراق قرض الحسنه در بازار سرمایه منتشر خواهد شد.

به گزارش رصد روز،سیدسعید شمسی‌نژاد، مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر گفت: در سال ۹۹ سود بانک قرض الحسنه مهر ۷۴۰ میلیارد تومان بود که این رقم در سال ۱۴۰۰ با رشد ۱۴۰ درصدی به رقم ۱,۴۰۰ میلیارد تومان رسید.

وی افزود: همچنین در سال ۱۴۰۰، منابع بانک از رقم ۴۹ هزار میلیارد تومان در سال ۹۹ با رشد ۷۴ درصدی در سال ۱۴۰۰ به رقم ۸۶ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

وی درباره آخرین وضعیت افزایش سرمایه این بانک اظهار کرد: در اردیبهشت‌ماه ثبت ۱۴۰۰ میلیارد ریالی افزایش سرمایه صورت گرفت و از ۳۴۰۰ تا ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه بانک را از طریق سود و عملکرد مالی ۱۴۰۰ افزایش دادیم. مجددا افزایش از ۵ هزار به ۱۰ هزار میلیارد تومان کمکی است که وزارت اقتصاد در بودجه دیده و افزایش سرمایه از طریق بانک‌های سهامدار صورت خواهد گرفت که اقدامات آن انجام شده است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ادامه داد: سعی شده ۴۰ درصد از شعب بانک که استیجاری است از طریق آورده غیرنقدی بانک‌های سهامدار در افزایش سرمایه به تملک درآید.

وی خاطر نشان کرد: این اقدام حسن‌های خوبی دارد اول اینکه اموال مازاد بانک‌های سهامدار کاهش می‌یابد و نسبت‌های مالی را بهبود می بخشد، هزینه‌های عملیاتی را کاهش می‌دهد؛ عملا شعب بانک‌ها را خواهیم گرفت و تجهیز و لجستیک آن راحت‌تر خواهد شد اگر تا پایان سال بتوانیم افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی را اجرایی کنیم، نسبت کفایت سرمایه بانک را افزایش می‌دهد، هزینه اجاره را کاهش داده و نسبت دارایی‌ها را بهبود می بخشد.

شمسی نژاد درباره کفایت سرمایه این بانک نیز گفت: در حال حاضر نسبت کفایت خوب است، تقریبا ۹.۵ درصد نسبت کفایت سرمایه بانک است که بالاتر از مجاز ۸ درصد است که با این افزایش سرمایه مجددا نسبت کفایت سرمایه افزایش می‌یابد. به دلیل افزایش میزان تسهیلات پرداختی، کفایت سرمایه بانک کاهش یافته بود که با افزایش سرمایه مجددا رشد می‌کند.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا پایان سال افزایش سرمایه صورت بگیرد، مکاتبات با بانک مرکزی صورت گرفته و نامه برای دریافت املاک به بانک‌های سهامدار ارسال شده است.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار