در پی اعتماد مردم صورت گرفت / رشد ۱۸۸۳ درصدی سپرده های مشتریان بانک سرمایه

بررسی ها نشان میدهد که میزان سپرده گذارای در بانک سرمایه با رشد قابل توجهی در نیمه نخست سال ۱۴۰۱ روبرو بوده  به گزارش اختصاصی رصد روز، اقدامات اصلاحی و جبرانی بانک سرمایه جهت خروج از زیان انباشته و تأثیر این تلاشها بر وضعیت مالی بانک میزا...

بررسی ها نشان میدهد که میزان سپرده گذارای در بانک سرمایه با رشد قابل توجهی در نیمه نخست سال ۱۴۰۱ روبرو بوده 

به گزارش اختصاصی رصد روز، اقدامات اصلاحی و جبرانی بانک سرمایه جهت خروج از زیان انباشته و تأثیر این تلاشها بر وضعیت مالی بانک میزان اعتماد مردم به بانک سرمایه که سهامداران اصلی آن فرهنگیان کشور می باشند را افزایش داد. برگزاری مزایده جهت عمل به قانون رفع موانع رقابت پذیر و خروج از بنگاهداری، درخواست افزایش سرمایه و کنترل میزان مطالبات غیرجاری از جمله اقدامات مهمی بود که در این مدت توسط بانک سرمایه انجام شد و البته نباید فراموش کرد که افزایش درامد تسهیلاتی بانک به همراه جابجایی چند شاخص مهم مالی توجه منتقدان به این بانک را جلب کرد.

بدون شک یکی از فاکتورهای مهم جهت ارزیابی میزان اعتماد مردم به یک بانک افزایش و کاهش سپرده های آنانست که نتایج آن بر گردش نقدینگی بانکها اثرگذاری قابل توجهی دارد. هرچند که به باور برخی مهمترین عامل در سنجش محبوبیت بانکها و اعتماد مردم به آنها میزان سپرده گذاری هاست.

بررسی ها نشان میدهد که در فروردین ۱۴۰۰ میزان سپرده های مشتریان در بانک سرمایه ۱۹۷ هزار و ۳۱۴ میلیارد ریال بود که این مقدار در پایان سال ۱۴۰۰ با ۱۴ درصد افزیش به ۲۲۴ هزار و ۷۱۶ میلیارد ریال رسید.

نیمسال نخست سال جاری از این حیث برای بانک سرمایه اتفاقات خوبی رقم خورد و سپرده های مشتریان در بازه زمانی از کل سال قبل بیشتر نشان میدهد. سپرده های مشتریان نزد بانک سرمایه در ۶ ماهه نخست سال جاری با ۲۴ هزار و ۳۶۴ میلیارد ریال افزایش نسبت به پایان سال قبل به ۲۴۹ هزار و ۸۰ میلیارد ریال رسید.

نکته  قابل توجه در بررسی سپرده های مشتریان بانک سرمایه در پایان شهریور ۱۴۰۱ رشد ۱۸۸۳ درصدی آن نسبت به مدت مشابه سال قبل است. گفتنیست سپرد های مشتریان این بانک در شهریور ۱۴۰۰ رقم ۱۲ هزار و ۵۶۳ میلیارد ریال بود.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار