« دکتر بیمه » لطمه تازه «مظلومی» به بیمه تعاون؟

شرکت بیمه تعاون در حالی ۱۵ اسفند ماه امسال خبر «رونمایی از سامانه دکتر بیمه» را منتشر کرد که این سامانه نه تنها نیمه سال ۱۳۹۹ رونمایی شده بود، بلکه از طریق آن بیمه نامه هم فروخته می شد! به گزارش اختصاصی رصد روز،  یونس مظلومی که به نظر می ...

شرکت بیمه تعاون در حالی ۱۵ اسفند ماه امسال خبر «رونمایی از سامانه دکتر بیمه» را منتشر کرد که این سامانه نه تنها نیمه سال ۱۳۹۹ رونمایی شده بود، بلکه از طریق آن بیمه نامه هم فروخته می شد!

به گزارش اختصاصی رصد روز،  یونس مظلومی که به نظر می رسد روزهای پایانی حضور خود در شرکت بیمه تعاون را طی می کند، قصد دارد با سرپوش گذاشتن بر عملکرد به شدت انتقاد برانگیز بیمه نامه توقف کسب و کار ناشی از پاندمی، کارنامه خود را تطهیر کند.

بیمه نامه توقف کسب و کار ناشی از پاندمی که ضریب خسارت بسیار بالا و غیرمنطقی از خود به یادگار گذاشت، نه تنها منابع زیادی را از این شرکت و به تبع آن بیمه مرکزی به عنوان بیمه گر اتکایی خارج کرد، بلکه اعضای هیات مدیره بیمه تعاون نیز «یونس مظلومی» به عنوان طراح این طرح را عامل اصلی شکست آن به دلیل ارزیابی نادرست ریسک دانسته اند.

این بیمه نامه البته یک قربانی هم داشت؛ «محمد باباکردی» که شریک اصلی مظلومی در طراحی آن بیمه نامه بود و تا مرحله سرپرستی معاونت فنی بیمه تعاون نیز پیش رفت، اما سرانجام، بالاگرفتن اختلاف ها بر سر بیمه نامه توقف کسب و کار ناشی از پاندمی باعث خروج او از شرکت و پیوستنش به شرکت بیمه نوین شد.

مظلومی که تلاش می کند راه های تازه ای را برای احیای جایگاه خود در صنعت بیمه بیابد و نیم نگاهی نیز به دبیرکلی سندیکای بیمه گران ایران دارد، به تازگی دو اقدام سوال برانگیر را عملیاتی کرده است. نخست می توان به حضور او در رویداد «سه شنبه های فناوری» بیمه مرکزی با ارائه خدمات عادی «مرکز ارتباط با مشتریان» و نیز «بیمه بدنه کیلومتری» که پیش از این توسط شرکت بیمه سامان ارائه شده بود، به عنوان دستاوردهای نوآورانه اشاره کرد.

رونمایی جدید از محصولی قدیمی!!!

اما تازه ترین اقدام او رونمایی از سامانه «دکتر بیمه» است؛ سامانه ای که سه سال پیش هم یک بار رونمایی شده بود!این سامانه در تاریخ ۲۲ شهریور سال ۱۳۹۹ با حضور رئیس کل وقت بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی رونمایی شده و برای فروش بیمه های زندگی و پاندمیک به صورت آنلاین استفاده می شد.اما عجیب تر از این ماجرا، انتخاب اسم «دکتر بیمه» برای این سامانه است.

با وجود این که سازمان ها تلاش می کنند اسامی انحصاری برای سامانه های خود انتخاب کنند تا ذهن مشتریان با شنیدن آن عنوان، به طور مستقیم به سوی همان سازمان معطوف شود، انتخاب نام «دکتر بیمه» از سوی بیمه تعاون بسیار تعجب برانگیز است.با جست و جوی عنوان «دکتر بیمه» در موتورهای جست و جو، انبوهی از سامانه های مشابه با همین نام یافت می شود که نشانی های اینترنتی مختلفی دارند. همچنین در سامانه معرفی شده از سوی بیمه تعاون، نه تنها اثری از نشانی و لوگوی این شرکت به چشم نمی خورد، بلکه طراحی بسیار ابتدایی سایت نیز مشتری را به استفاده از آن ترغیب نمیکند.یکی دیگر از شفگتی های خلق شده توسط شرکت بیمه تعاون در این سامانه، ثبت توانگری «۵» است؛ در حالی که هر بیمه گری مطلع است سطح توانگری شرکت ها از یک تا پنج طبقه بندی شده و بالاترین سطح توانگری، عدد یک است. با این حال «دکتر بیمه» ترجیح داده توانگری بیمه تعاون را در پایین ترین میزان ممکن نشان دهد!

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار