رشد بیش از ۱۰۰۰ درصدی سود هر سهم فولاد مبارکه اصفهان

در جدیدترین بررسی ها مشخص می شود که سود هر سهم فولاد مبارکه اصفهان از 823 ریال در پایان آذرماه سال جاری به 9 هزار و 114 ریال رسیده که حکایت از تغییر 1.007 درصدی دارد.

به گزارش اختصاصی رصد روز، بدون شک یکی از مهمترین استراتژی های مدیریتی فولاد مبارکه اصفهان در همه سالهای فعالیت آن انتفاع سهامداران و در نتیجه کمک به بهبود معیشت و اقتصاد آنان بوده که نتیجه این تلاشها در گزارشات متناوب مالی سنوات گذشته به وضوح قابل مشاهده است. فولاد مبارکه اصفهان به واسطه بسیاری از پارامترها یکی از با اهمیت ترین نمادهای بازار سرمایه محسوب می شود که پتانسیل بنیادین آن نماد فولاد را به یک سرمایه گذاری مطمئن تبدیل می کند.

اثرگذاری قابل توجه بر شاخص کل، رشد ارکان تعیین کننده در گزارشات مالی، وضعیت تولید و فروش شرکت، توسعه محصولات و ارزش افزوده از جمله مزایای فولاد مبارکه است که همراهی سهامداران را تثبیت می کند. هرچند که سر و سامان دادن به وضعیت بازار سرمایه هنوز در اما و اگرهای فراوان قرار دارد اما با این همه تلاش مدیران فولاد مبارکه برای ایجاد فرصت جهت برخورداری و نفع هرچه بیشتر سهامداران ادامه دارد.

سودآوری مستمر و حرکت در مسیر توسعه در کنار نهضت بومی سازی نشان می دهد که نظام تولیدی کشور باید مترصد دریافت تجربیات از واحدهایی مانند فولاد مبارکه باشد هرچند که تعامل مستمر فولاد مبارکه با جامعه دانشگاهی گام مهمی در جهت انتقال این تجربیات است اما نباید سرعت این انتقال با چالش همراه شود.

فولاد مبارکه اصفهان که امروز با اثرگذاری قابل توجه در لایه های مختلف تولید و توسعه نقش بی بدیلی را در اقتصاد ایفا می کند درگزارشات  نه ماهه ۱۴۰۲ موفق شد تا بار دیگر توانمندیهایش را به رخ بکشد و افزایش سود عملیاتی، سود خالص، رشد سود هر سهم و در نتیجه بهبود و ارتقاء توانگری از جمله نتایجی بود که در صورتهای مالی پایان آذرماه شاهد آن بودیم.

بزرگترین واحد فولادسازی خاورمیانه در شرایطی این دستاوردها را خلق کرد که مروری بر برخی جریان سازی های مجازی و غیرمجازی نشان می دهد که فولادیها برای به سود رساندن سهامداران خود فقط با مسئله تحریم و چالش مواد اولیه و قیمت گذاری دستوری روبرو نیستند بلکه مسائل زیادیست که باید درباره آن شفاف سازی کرد.

نگاهی به بخشی از دستاوردهای فولاد مبارکه در بازار سرمایه به خوبی اثبات می کند که بیشترین تلاش و اراده مدیران آن معطوف به سودسازی برای سهامداران خرد و حقیقی است که بیشترین نقش را در برنامه های شرکت ایفا می کنند.

بررسی ها نشان می دهد که فولاد مبارکه اصفهان از زمان ورود به بازار سرمایه تا کنون بیش از ۷۷ هزار درصد سود خلق کرده که می تواند در تاریخ بازار سرمایه کم تکرار باشد.

بنا به آمار و اطلاعات افزایش ارزش بازار، بازدهی و نقدشوندگی منطقی و بدون هیجان به همراه تقویت بخش تولید فولاد مبارکه اصفهان را از حیث ارزش بازار در جایگاه اول گروه و دوم بازار قرار داده است. حجم معاملات نماد فولاد نیز با توجه به ظرفیت های مورد اشاره در صدر گروه و چهارم بازار دیده می شود و البته جایگاه قابل قبول در سودآوری ماهانه از دیگر تلاشهاییست که در این واحد فولادسازی صورت گرفته است.

یکی از مهمترین نتایج تلاش مدیران فولاد مبارکه را باید در تغییر سود خالص هر سهم نماد فولاد جستجو کرد. سود خالص هر سهم فولاد مبارکه در گزارشات مالی منتهی به پایان آذرماه سال جاری ۸۲۳ ریال بود که با مراجعه به تابلوی معاملاتی این شرکت در بازار مشخص می شود که سود خالص آن به ۹ هزار و ۱۱۴ ریال رسیده که حکایت از تغییر ۱.۰۰۷ درصدی آن دارد.

این تغییر قطعاً اعتماد و همراهی بیشتر سهامداران فولاد را سبب می شود که این روزها بیش از هر زمانی به خط و مشی پیاده سازی شده توسط مدیران فولاد اعتماد دارند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

منبع : رصد روز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار