رکود سنگین در بازار لوازم خانگی و قهر مردم با بازار

درحال حاضر بازار لوازم خانگی بنا به گفته فعالان بازار در رکود مطلق به سر می برد به نحوی که اکثر فروشندگان برای فروش محصولات خود اقدام به ارائه جشنواره های مختلف و حتی تخفیف هایی کرده اند ولی هنوز مشتری رغبتی به خرید لوازم خانگی ندارد.

به گزارش رصد روز، کسب و کارشان راکد شده و کمتر خریداری به مغازه ها برای خرید لوازم خانگی مراجعه می کند این درحالیست که حجم هزینه های مالیاتی و بیمه هر روز برای واحدها افزایش پیدا کرده و خبری از حمایت از سوی دولت نیست.

درحال حاضر بازار لوازم خانگی بنا به گفته فعالان بازار در رکود مطلق به سر می برد به نحوی که اکثر فروشندگان برای فروش محصولات خود اقدام به ارائه جشنواره های مختلف و حتی تخفیف هایی کرده اند ولی هنوز مشتری رغبتی به خرید لوازم خانگی ندارد.

اما نکته مهم اینجاست همچنان حجم لوازم خانگی قاچاق در بازار فراوان بوده و در این شرایط اگر مصرف کننده تمایل به خرید کالایی داشته باشد بیشتر به سمت خرید لوازم خانگی قاچاق می رود چرا که متاسفانه در محصولات ایرانی نه تنها افزایش بسیار بالای قیمتها وجود دارد بلکه عدم نظارت در تولید و نبود یک چشم انداز روشن در این صنعت عاملی شده تا لوازم خانگی توسط تولیدکنندگان به صورت سلیقه ای تولید شود.

 

بازار لوازم خانگی

فعالان بازار می گویند یک شبه لباسشویی هفت کیلویی تبدیل به هشت کیلویی می شود کیفیت بسیار افت پیدا کرده و تولیدکنندگان برای جبران هزینه های خود با اعمال تغییراتی اندک کد محصولات را تغییر و آنها را به عنوان یک محصول جدید و با قیمتی بالاتر راهی بازار می کنند با این وجود مصرف کننده تمایلی به خرید ندارد چرا که قیمت کالای قاچاق برای او به صرفه تر است.

البته فروشندگان لوازم خانگی معتقدند فروش کارخانجات به واحدهای توزیع با تغییراتی همراه شده چرا که تا پیش از این خریدها به صورت چکی در اختیار واحدهای توزیعی قرار نمی گرفت اما درحال حاضر فروشندگان مجبورند برای فروش محصولات خود کالاها را به صورت چکی به فروش برسانند.

در حال حاضر با وجود افزایش حجم تولید هنوز خبری از رونق در بازار لوازم خانگی نیست که به نظر می رسد باید با یک سیاست گذاری روشن بازار به سمت رونق پیش رفته و البته کیفیت لوازم خانگی ایرانی نیز افزایش پیدا کند چرا که در غیر این صورت مصرف کننده ترجیح می دهد کالای قاچاق اما با کیفیت بهتر را خریداری نماید.

بنا به گفته فعالان بازار رکود باعث شده تا واحدهای تولیدی فعلا تصمیمی به افزایش قیمتها نداشته باشند اما باید این را درنظر گرفت که با روند افزایش قیمت ارز و افزایش هزینه های تولید چشم انداز قیمت گذاری محصولات لوازم خانگی در بازار آن هم طی ماه های آینده چه تغییراتی خواهد کرد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار