رکود مصرفی ترمز فولادی‌ها را کشید

گرانی آهن‌اسفنجی در معاملات شمش فولاد منعکس نشد؛ به این ترتیب ظرف اولین هفته از زمستان امسال و علی‌رغم قطع گاز بخشی از واحدهای فولادی در کشور از نرخ شمش فولاد در معاملات روز دوشنبه چهارم دی ماه کاسته شد.

به گزارش رصد روز، رونق رینگ آهن‌اسفنجی به معاملات شمش فولاد سرایت نکرد؛ به این ترتیب در شرایطی که کاهش تولید در واحدهای احیا به افت گرانی این محصول انجامید؛ عدم کشش بازار محصولات نهایی، ترمز رشد نرخ شمش فولاد را کشید.

۴۱.۵ درصد عرضه‌ها معامله شد

ظرف روز دوشنبه چهارم دی ماه امسال بالغ بر ۲۵۲ هزار تن شمش فولاد با قیمت پایه‌ای در بازه ۱۷ هزار و ۷۹۰ تومان تا ۱۸ هزار و ۹۷۹ تومان در رینگ صنعتی بورس کالای ایران عرضه شد. برای این محصول تقاضایی بالغ بر ۱۷۶ هزار تن از سوی متقاضیان به ثبت رسید که در نهایت به فروش ۱۰۴ هزار و ۷۰۰ تن شمش فولاد از این بازار انجامید. به این ترتیب نسبت حجم معامله به حجم عرضه در روز دوشنبه چهارم دی ماه به ۴۱.۵ درصد رسید.

میانگین نرخ فروش شمش فولاد از رینگ فیزیکی بورس کالای ایران در روز دوشنبه چهارم دی ماه برابر ۱۸ هزار و ۸۳۸ تومان بود؛ که این رقم نسبت به میانگین نرخ فروش شمش فولاد از این بازار در هفته قبل افتی حدود ۱۰۰ تومانی به ازای هر کیلوگرم داشت.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار