ریزش دوباره قیمت طلا و بیت‌کوین

واکنش اولیه طلا به انتشار گزارش بازار کار آمریکا نزولی بود. طلا ساعاتی پس از انتشار این گزارش یک درصد از ارزش خود را از دست داد و به سطح قیمتی ۱۷۸۵ دلار رسید. به گزارش رصد روز،تعداد شغل های اضافه شده به اقتصاد آمریکا در ماه نوامبر بیشتر ا...

واکنش اولیه طلا به انتشار گزارش بازار کار آمریکا نزولی بود. طلا ساعاتی پس از انتشار این گزارش یک درصد از ارزش خود را از دست داد و به سطح قیمتی ۱۷۸۵ دلار رسید.

به گزارش رصد روز،تعداد شغل های اضافه شده به اقتصاد آمریکا در ماه نوامبر بیشتر از پیش بینی ها بوده است و همچنین دستمزدها نیز افزایشی ثبت شده.

تعداد شغل های اضافه شده در این ماه به بزرگ ترین اقتصاد جهان ۲۶۳ هزار مورد بوده است. این گزارش همچنین نشان می دهد که نزدیک به ۱۸۶ هزار نفر بازار کار آمریکا را ترک کرده اند و همین موضوع نیز سبب شده است که نرخ بیکاری در سطح ۳.۷ درصد ثابت بماند. تحلیل اولیه از این گزارش نشان می دهد علی رغم نگرانی ها از رکود اقتصادی هنوز بازار کار آمریکا عملکرد مناسبی دارد.

برخی بر این باورند که این گزارش این سیگنال را می دهد که حداقل شرایط بازار اشتغال آمریکا سنگی بر سر راه فدرال رزرو در نشست ماه دسامبر برای افزایش نرخ بهره نخواهد بود. در حالی ۲۶۳ هزار شغل جدید در ماه نوامبر اضافه شده است که اقتصاددانان پیش بینی رشد ۲۰۰ هزار عددی را می کردند.

تعداد میانگین ماهانه شغل های اضافه شده از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۹۲ هزار بوده است در حالی که سال پیش به طور میانگین ماهانه ۵۶۲ هزار شغل به اقتصاد آمریکا اضافه شده بود.

واکنش اولیه طلا به انتشار گزارش بازار کار آمریکا نزولی بود. طلا ساعاتی پس از انتشار این گزارش یک درصد از ارزش خود را از دست داد و به سطح قیمتی ۱۷۸۵ دلار رسید. این در حالی بود که در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه طلا رشد قیمتی بالایی داشت و حتی برای لحظاتی از مرز قیمتی ۱۸۰۰ دلاری نیز عبور کرده بود. در حقیقت سیگنال این گزارش به بازارها این است که فدرال رزرو ملاحظه ای بابت رکود در نشست ماه دسامبر نخواهد داشت.

بیت کوین نیز که در روز پنج شنبه وارد کانال ۱۷ هزار دلاری شده بود، در ساعات پس از انتشار گزارش نزولی بود و مجددا به کانال ۱۶ هزار دلاری برگشت. افزایش نرخ بهره با افزایش هزینه فرصت نگهداری دارایی های مختلف از جمله طلا و بیت کوین باعث کاهش جذابیت آنها می شود.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط