زمان استخدام معلمان حق التدریسی اعلام شد

زمان استخدام معلمان حق التدریسی تا پایان اردیبهشت ماه اعلام شد. این موضوع امروز 9 اردیبهشت 1400 در نشست خبری مدیرکل آموزش و پرورش به اطلاع اهالی رسانه رسید.

به گزارش رصد روز ، زمان استخدام معلمان حق التدریسی تا پایان اردیبهشت ماه اعلام شد. این موضوع امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ در نشست خبری مدیرکل آموزش و پرورش به اطلاع اهالی رسانه رسید.

نشست خبری مدیرکل آموزش و پرورش با خبرگزاری‌ها و اهالی رسانه استان صبح امروز در محوطه باز ساختمان شماره یک آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش‌ در این نشست در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم درباره ساماندهی وضعیت استخدامی معلمان حق‌التدریس اظهار داشت: تا پایان سال ۱۳۹۱، ۱۰۷۴ معلم حق‌التدریسی در استان قزوین داشتیم که تاکنون ۱۰۰۱ معلم ساماندهی شده‌اند و ۷۳ معلم هم تا آخر اردیبهشت‌ماه جاری جذب می‌شوند.

 

جزئیات زمان استخدام معلمان حق التدریسی

 

وی اضافه کرد: البته ۲۱۶ مدرس هم داریم که در قالب‌ طرح خرید خدمات‌ آموزشی با شرکت‌های پیمانکار طرف قرارداد با آموزش و پرورش‌ کار می‌کنند که بالطبع هیچ تعهدی برای استخدام آنها نداریم.

اصغری ادامه داد: بنابراین از ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۱ ـ ۱۴۰۰ در مهرماه آتی دیگر هیچ معلم حق‌التدریسی در شبکه آموزش و پرورش استان قزوین وجود نخواهد داشت.

کم‌کاری معلمان؛ زیر یک‌درصد

دبیر شورای آموزش و پرورش استان همچنین در جواب سؤال یکی از خبرنگاران درباره کم‌کاری آموزشی معلمان در دوران کرونا گفت: میزان کم‌کاری آموزشی گزارش‌شده به ما در شبکه‌ شاد زیر یک درصد است؛ اما با توجه به اینکه ۱۷ هزار و ۳۰۰ معلم در استان قزوین داریم، یک درصد هم آمار قابل‌توجهی‌ است‌.

اصغری اضافه کرد: در همین راستا طرح شایستگى و صلاحیت حرفه‌ای معلمان‌ را در استان قزوین اجرا می‌کنیم تا سره را از ناسره تشخیص دهیم و در جهت رفع مشکلات برآییم.

مشکل سوابق آموزشی دانشسرایی‌ها رفع شد

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین در پاسخ به سؤال دیگری از خبرنگار تسنیم درباره محاسبه سوابق شغلی معلمان دانشسرای مقدماتی جامانده از استخدام گفت: ۱۲۰ فارغ‌التحصیل دانشسرا با این وضعیت در استان قزوین داشتیم که مشکل عدم محاسبه سوابق آموزشی در سابقه شغلی آنها رفع شد.

وی در ادامه از افزایش ۸درصدی میزان پذیرش دانش‌آموزان در المپیادهای علمی خبر داد و افزود: علاوه بر این افزایش میزان پراکندگی حضور در المپیاد هم در سطح مناطق محروم و حاشیه‌نشین افزایش یافت، به‌طوری که با مجازی شدن آموزش و توزیع عادلانه‌ منابع درسی امسال برای اولین‌بار از بخش محروم طارم سفلی هم در المپیاد مقدماتی پذیرش داشتیم.

بحران هجوم نخبگان به رشته تجربی

اصغری همچنین با اشاره‌ به وضعیت انتخاب رشته‌ تحصیلی در استان از بحران عجیب گرایش به رشته تجربی انتقاد و تصریح کرد: در زمان حاضر همه دانش‌آموزان نخبه ما به تحصیل در رشته علوم تجربی گرایش دارند و رشته‌ ریاضی بدون متقاضی مانده است.

معلمان حق التدریسی چه کسانی هستند؟ 

معلمان حق التدریسی به گروهی از معلمان مدارس ابتدایی و پیش دبستانی کشور گفته می‌شود که آموزش و پرورش بدون تعهد استخدامی مشخص از آن‌ها برای رفع نیاز به معلم به ویژه در مناطق محروم استفاده می‌کند؛ نیرو‌هایی که در مقایسه با معلم‌های رسمی با دریافتی و مزایایی به مراتب پایین تری مشغول به تحصیل هستند و در غالب موارد حقوق پرداختی به آن‌ها با تأخیر چند ماه پرداخت می‌شود.
چگونه معلم حق التدریسی شویم؟ 
نیروهای حق التدریس و پیش دبستانی برای استخدام ، نیاز به آزمون استخدامی نخواهند داشت. برای استخدام معلم حق التدریس و پیش دبستانی ، لازم است دوره آموزشی دانشگاه فرهنگیان را بگذرانید. معلمان حق التدریس می توانند پس از ابلاغ آئین نامه نهایی جذب بدون آزمون، برای گذراندن دوره آموزشی به دانشگاه فرهنگیان مراجعه نمایند.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار