ساده‌ترین راهکار‌ها برای خلاصی از تعریق پا

تعریق پاها امری طبیعی است اما تداوم آن می‌تواند منجر به مشکلات بهداشتی، نظیر بوی بد پا شود.

به گزارش رصد روز، با گرم شدن هوا پوشیدن کفش‌های رو باز و صندل (sandal) در بین مردم مرسوم است. با این حال، همیشه یک مشکل در این زمینه نادیده انگاشته می‌شود. پوشیدن صندل در فصول گرم سال باعث گرم شدن پاها، تعریق آن‌ها و لیز شدن پا می‌شود. این موضوع می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در راه رفتن و نیز زمین خوردن افراد شود.

برای اجتناب از تعریق پا‌ها در هوای گرم موارد ذیل توصیه می‌شود:

۱– اسپری خوشبو کننده به پاهایتان بزنید

افشانه کردن اسپری‌های خوشبو کننده به پا‌ها شاید در گام نخست کمی عجیب به نظر برسد، اما یکی از ساده‌ترین راهکار‌ها برای خلاصی از تعریق پا‌ها در تابستان است. همانگونه که از این اسپری‌ها برای زیربغل استفاده می‌کنید، افشانه کردن آن‌ها باعث طراوت پا می‌شود. نیازی به زیاده روی در این کار نیست و تنها ایجاد یک لایه اسپری در سطح پا کافی است.

۲– اجتناب از پوشیدن کفش تنگ

به هیچ عنوان از کفش‌های کوچک و تنگ استفاده نکنید. توصیه می‌شود مقدار ناچیزی فضا برای راحتی پا در کفش در نظر گرفته شود. این کار باعث گردش هوا در پا‌ها شده و از تعریق آن جلوگیری می‌کند. به طور معمول پوشیدن کفش‌های تنگ در مدت کوتاهی باعث گرم‌تر شدن پا‌ها و تعریق می‌شود.

۳– پوشیدن جوراب

گرچه بسیاری از افراد عادت به پوشیدن جوراب با صندل ندارند اما این کار به پا‌ها برای جلوگیری از تعریق کمک می‌کند. بدین منظور بهتر است از جوراب‌های نازک استفاده کنید.

۴– به میزان کافی آب بنوشید

با کمال تعجب باید بدانید که هر چه بیشتر آب بنوشید، بدان معناست که کمتر عرق خواهید کرد. زمانی که افراد به دلیل مشغله کاری فراموش می‌کنند که به میزان کافی آب بنوشند، بدن برای پایین آوردن درجه حرارت مجبور به تعریق است. اگر روزانه ۸ لیوان آب بنوشید متوجه خواهید شد که پاهایتان کمتر عرق می‌کند.

تعریق پا

۵- کاهش دادن سطح استرس

محققان می‌گویند یکی از دلایل تعریق پا، افزایش سطح استرس بدن است. به همین دلیل توصیه می‌شود برای کاهش تعریق، سطح استرس خود را کاهش دهید. دلایل بروز اضطراب و استرس خود را شناسایی کرده و سعی کنید با استفاده از تکنیک‌های مختلف آن‌ها را برطرف کنید. در بلند مدت این موضوع می‌تواند منجر به کاهش تعریق پا‌ها شود.

۶- از کفش‌های کاملا باز استفاده کنید

اگر در مدت زمان طولانی شاهد تعریق مداوم پا‌ها هستید، از کفش‌هایی استفاده کنید که دارای سطح باز زیادی است و باعث خنک شدن پا‌ها می‌شود. به ویژه بانوان می‌توانند از کفش‌های مجلسی روباز استفاده کنند.

۷- از پودر‌های خاص استفاده کنید

هم اینک پودر‌های ضدتعریقی در بازار وجود دارد که فاقد تالک (یک کانی منیزیم دار) است. در حقیقت این پودر‌ها با جذب تعریق پا‌ها باعث ایجاد احساس راحتی در زمان پوشیدن کفش و یا راه رفتن می‌شود. با این حال، استفاده از این پودر‌ها زمانی توصیه می‌شود که شما سایر راهکار‌ها مانند پوشیدن کفش مناسب را انجام داده باشید و باز هم شاهد تعریق پا‌ها هستید.

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط

آخرین اخبار