ساده‌ترین راهکار برای التیام درد‌های آرتروز

متخصصان انگلیسی می‌گویند با برخی اقدامات می‌توان آرتروز دردناک را بهبود بخشید.

به گزارش رصد روز، به نقل از اکسپرس، آرتروز یکی از بیماری‌هایی است که می‌تواند باعث آسیب دائمی به مفاصل شود. این امر بدان معناست که تشخیص سریع و به موقع آن می‌تواند نخستین گام برای درمان موثرش باشد. با این حال، چگونه باید بدانیم که نیازمند مراجعه به پزشک هستیم؟

به طور معمول آرتروز با درد‌های مفاصل خود را نشان می‌دهد. توصیه می‌شود در صورت مشاهده هر گونه علائم مرتبط با مفاصل که بیش از ۳ روز به طول انجامد به پزشک مراجعه کنید. این علائم می‌تواند شامل طیف گسترده‌ای از موارد باشد که مهمترین آن‌ها شامل:

۱- درد، تورم، یا خشکی یکی یا تعداد بیشتری از مفاصل باشد
۲- قرمزی مفاصل
۳- دردناک شدن مفاصل به ویژه در زمان لمس کردن
۴- حساسیت مفصلی یا سفتی آن
۵- سختی در حرکت دادن مفاصل
۶- ایجاد ناراحتی در مفاصل در زمان انجام فعالیت‌های روزانه

غالباً آرتروز با درد‌های شدید همراه است. در این حالت غضروف‌های محافظت کننده در داخل مفاصل از بین می‌روند و انجام حرکات و راه رفتن برای فرد دشوار می‌شود. به طور عمومی ۳ عامل اصلی بروز آرتروز شامل افزایش سن به ویژه پس از میانسالی، جراحت و چاقی می‌شود.

از رایج‌ترین بخش‌های بدن که درگیر آرتروز می‌شود نیز می‌توان به دستان، گردن، بخش پایانی کمر و زانو‌ها اشاره کرد. یکی از علائمی که گویای ابتلا به آرتروز است تلقی می‌شود شنیده شدن صدای شکستگی در زمانی است که مفاصل را خم می‌کنید.

یکی از مواردی که می‌تواند باعث التیام آرتروز شود ورزش است، اما چگونه؟ حقیقت این است که افراد می‌توانند با ورزش کردن باعث ساخت و تقویت عضلات اطراف مفاصل دردناک شوند. این کار به مرور می‌تواند باعث انتقال فشار تحرک به این عضلات و کاهش فشار به مفاصل شود.

برای این کار ۲ تا ۳ بار تمرین با وزنه در هفته الزامی است و هر جلسه دستکم باید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه به طول انجامد. به طور معمول با گذشت ۴ تا ۱۲ هفته فواید این ورزش‌ها در کاهش درد‌های آرتروز خود را نشان می‌دهد.

مرکز آرتروز انگلیس می‌گوید بسیاری از مردم می‌توانند به کمک تمرین با وزنه باعث تقویت ۴۰ درصدی عضلات خود پس از ۶ هفته شوند. تمرین با وزنه می‌تواند شامل اقداماتی مانند دمبل زدن، برداشتن وزنه سبک، و تمرینات بازو باشد. با این حال، بهتر است حرکات ورزشی خود را تحت نظر یک مربی انجام دهید.

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

خبرآنلاین

مطالب مرتبط