سهم های صادرات محور بهترین فرصت سرمایه گذاری تا خرداد

بورس تا خرداد مثبت خواهد ماند و در این بین سهام ها صادرات محور بهترین سهام های بازار سرمایه هستند که سرمایه گذاران باید بر روی آن سرمایه گذاری کنند.

به گزارش رصد روز ، شاخص کل بورس امروز ۱۵ هزار و ۷۶۳ واحد رشد کرد و بر پله یک ‌میلیون و ۲۴۵هزار و ۱۴۰واحدی ایستاد و در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۹میلیارد و ۶۶۹میلیون سهم معامله شد؛ مصطفی صفاری کارشناس بازار سرمایه در خصوص فراز و فرودهای اخیر بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه مانند یک باغ میوه است که درخت های مختلفی درآن است و طبیعی است که زمانی که میوه های زیادی در این باغ هستند ارزش این باغ به بالاترین حد برسد و زمانی که میوه های آن چیده بشود ارزش این باغ نیز کم می شود و همین امر موجب شد تا در سه ماه اول سال جاری رشد هیجانی در قیمت ها داشته باشیم و بعد از آن شاخص کل بازار سرمایه شروع به ریزش کند.

وی در ادامه فروش اوراق قرضه دولتی را عامل اصلی ریزش شاخص کل بورس در ماه های گذشته دانست و گفت: آمارها نشان می دهند که ۱۳ هزار میلیارد معامله ای که صورت گرفته است ۱۰ هزار میلیارد ان از فروش اوراق دولتی بوده است و سه هزار میلیارد از آن از فروش سهام بوده است.

صفاری در ادامه افزود: بعد از آنکه اوراق قرضه فروخته شد تا ۱۸ اسفند روند بازار منفی بوده است چراکه نمی خواستند جذابیت بازار افزایش پیدا کند و از ۱۸ اسفند ماه به بعد روند بازار طبیعی شد و رشد شاخص کل بورس از سرگرفته شد.

توصیه یک کارشناس به سهامداران و سرمایه‌گذاران/ رش بورس تا چه زمانی ادامه دارد؟

پیش بینی این کارشناس بازار سرمایه حاکی از ادامه روند رشد شاخص کل بورس تا خرداد ماه است و طبق گفته وی پس از خرداد ماه نوسانات منفی در بازار سرمایه از سر گرفته خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه معتقد است که سیاست‌گذاران نباید در بازار سرمایه دخالت کنند و اگر اجازه دهند بازار سرمایه روند طبیعی‌اش را طی خواهد کرد و در این خصوص معتقد است که: زمانی که سیاست گذاران بازار را سیاسی می کنند سرمایه‌گذاران از سرمایه‌گذاری در این بازار خواهند ترسید و اگر سیاستمداران در بازار سرمایه دخالت نکنند بازار روند مثبتش را پیش خواهد گرفت.

وی در ادامه در خصوص تغییر روند بورس تحت تاثیر رفتارهای سیاسی و یا رسانه‌ای؟ افزود: خیلی بعید است روند بازار سرمایه تحت تاثیر جو رسانه ای و سیاسی تغییر کند مگر اینکه شوک خیلی شدیدی به بازار وارد شود.

این کارشناس بازار سرمایه پیش بینی کرده است که بازار سرمایه در سال آینده بین ۴۰ تا ۶۰ درصد بازدهی خواهد داشت و به عقیده وی بهترین بازار برای سرمایه گذاری در سال آینده بازار بورس است.

مصطفی صفاری در خصوص بهترین فرصت های بازار سرمایه در حال حاضر افزود: الان بهترین زمان برای خرید سهام در بازار سرمایه است چراکه بورس تا خرداد مثبت خواهد ماند و در این بین سهام ها صادرات محور بهترین سهام های بازار سرمایه هستند که سرمایه گذاران باید بر روی آن سرمایه گذاری کنند.

وی در ادامه افزود در حال حاضر تهدیدهای بازار سرمایه در کمترین میزان قرار گرفته است چراکه قیمت سهام ها پایین است و سود دهی خوبی دارد و احتمال ریزش آن بسیار کم است.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت مناسب شرکت های موجود در بازار سرمایه از لحاظ نقدینگی افزود: لزوما اینطور نیست که شرکت های موجود در بورس در حال حاضر از نظر نقدینگی در شرایط مطلوبی باشند و اتفاقا شرایط طور دیگری است و اگر می بینیم که این شرکت ها در حال عرضه سهام خود در بازار سرمایه هستند به این دلیل است که احتیاج به نقدینگی دارند و در نتیجه این شرکت ها نیز از نوسانات بورس در امان نیستند.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

خبرآنلاین 

مطالب مرتبط