سید حسام الدین آشنا درخصوص حذف رشته نمایش از هنرستان سوره توضیح داد

به گزارش رصد روز ، سید حسام الدین آشنا مسئول ارتباطات و رسانه حوزه هنری در رابطه با حذف رشته نمایش از هنرستان سوره واکنش نشان داد البته این توضیح نیز در اختیار رسانه ها قرار نگرفت و او با یک استوری در این خصوص توضیحاتی را داد. حذف رشته نم...

به گزارش رصد روز ، سید حسام الدین آشنا مسئول ارتباطات و رسانه حوزه هنری در رابطه با حذف رشته نمایش از هنرستان سوره واکنش نشان داد البته این توضیح نیز در اختیار رسانه ها قرار نگرفت و او با یک استوری در این خصوص توضیحاتی را داد. حذف رشته نمایش با واکنش هنرمندان کشور همراه بوده است.

رفقا، اساتید و همکاران عزیز سلام

در خبرها آمده که هنرستان سوره ثبت نام دختران در رشته هنرهای نمایشی را ممنوع کرده! خب شما بهتر می دانید که ما فقط یک هنرستان داریم آن هم مخصوص دختران. پس خبری از تبعیض جنسیتی نیست. باز هم بهتر از من می دانید که در سلطه و سیطره کرونا آموزش تئاتر بیشتر از هر رشته دیگری پیچیده، پرخطر و دشوار شده. مسئولیتش بزرگتر از چیزی است که بتوان به عهده گرفت. گذشته از این با هزار احترام برای شو، بچه ها به تئاتر و دلسردیشان از این خبر، متاسفانه طی سال های گذشته آمار ورود به رشته هنرهای نمایشی در دانشگاه ها از میان هنرجوهای سوره خیلی خیلی کمتر از استاندارد بوده. این یعنی کار ما و کیفیت آموزش ما به اندازه انگیزه این بچه ها خوب نبوده. حالا کرونا و ضعف کیف ما باعث شد فرصتی پیدا کنیم برای فکر کردن دوباره و طراحی برای بهبود شرایط. یک تنفس کوتاه. خلاصه که ما طالبان نیستیم ، ما هم مثل شما عاشق تئاتریم، هر روز صبح تا شبمان با همان دغدغه هایی سپری می شود که روز و شب شما. همین امسال ظرفیت رشته سینما و گرافیک در هنرستان کلی بیشتر شده، رشته برنامه سازی تلویزیونی هم به رشته های قبلی اضافه شده. این یعنی دختران هنرستان سوره با توان بیشتری به کارشان ادامه می دهند. ممنونیم که حواستان به ما هست.

هرچند که این توضیح لازم بود اما با توجه به حجم اعتراضهای شکا گرفته باید از سید حسام الدین آشنا و یا سایر افرادی که در این زمینه آگاهی دارند خواست تا برای تنویر بهتر افکار عمومی و جامعه هنری این توضیحات را در اختیار رسانه ها قرار دهند.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار