سیمان نباید از بورس کالا خارج شود

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان گفت: وزارت صمت، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان امور مالیاتی به واسطه شفافیت بورس کالا، بر توزیع سیمان نظارت کامل دارند، بنابراین اگر سیمان از بورس خارج شود، تبدیل به بهشتی برای لابی‌های دلالا...

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان گفت: وزارت صمت، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان امور مالیاتی به واسطه شفافیت بورس کالا، بر توزیع سیمان نظارت کامل دارند، بنابراین اگر سیمان از بورس خارج شود، تبدیل به بهشتی برای لابی‌های دلالان خواهد شد.

به گزارش رصد روز، به نقل از روابط عمومی گروه توسعه ملی، حمید فرمانی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان با اشاره به اینکه اگر سیمان از بورس خارج شود، موجب سوداگری دلالان می‌شود، گفت: با عرضه مداوم سیمان در بورس، قیمت‌ها از کیسه‌ای ۱۳۰ هزار تومان در تابستان ۱۴۰۰ به کمتر از ۵۰ هزار تومان رسید و خروج سیمان از بورس ممکن است دوباره باعث افزایش قیمت این کالا در بازارهای غیررسمی شود که نفع آن، نه به تولیدکننده می‌رسد و نه مصرف کننده از آن سود می‌برد.

رئیس انجمن کارفرمایان سیمان در ادامه تاکید کرد: بورس یک بازار مدرن در جهان است که با شفافیت خود، مانع از فعالیت‌های واسطه‌گری و دلالی می‌شود. بنابراین با تکیه بر مکانیسم عرضه و تقاضا و با ایجاد فضا برای رقابت سالم در بازار، باید قیمت‌ها کنترل شوند.

وی گفت: در حال حاضر قیمتی که برای هر کیسه سیمان در بورس کشف شده، کمتر از ۵۰ هزار تومان است و من گمان نمی‌کنم کمتر از این قیمت، برای سیمان منطقی باشد.

فرمانی افزود: با توجه به سهم بسیار اندک سیمان در قیمت تمام شده ساخت مسکن، به نظر می رسد حتی اگر سیمان رایگان هم به پروژه‌های ساخت و ساز تحویل داده شود، کمکی به کاهش قیمت مسکن نخواهد کرد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار