شاهین با سه سیستم مولتی‌مدیا

نارنجی‌پوشان جاده مخصوص برای تسریع در تولید شاهین به سراغ سومین شرکت برای تامین سیستم مولتی‌مدیا هم رفته‌اند و در حال حاضر امکان انتخاب برای حواله‌داران این خودرو ایجاد شده است.

به گزارش رصد روز، تا چند سال پیش اصلاً فکرش را هم نمی‌کردیم که روزی خودروهای تولید داخل به نمایشگر شرکتی مجهز شوند. اما در سه سال گذشته خودروسازهای وطنی هم به این موج پیوسته‌اند. در این بین تلاش سایپا جالب توجه بوده. این شرکت که توانست با موفقیت در تیرماه سال گذشته با پراید خداحافظی کند، آپشن سیستم مولتی‌مدیا را به خودروهای اقتصادی بازار هم افزوده است. چند روز پیش درباره تیبا پلاس، وانت ۱۵۱، سایناپلاس و کوییک اتومات پلاس نوشتیم که به این آپشن مهم مجهزند و توانسته‌اند فروش خوبی در بازار داشته باشند. اما نحوه تامین این آپشن در تیراژ انبوه جالب است. به خصوص با توجه به این واقعیت که تحریم‌ها باعث شده تا امکان انتخاب تامین‌کننده برای خودروساز سخت شود.

در حال حاضر سایپا شاهین را با سیستم مولتی‌مدیا روانه بازار می‌کند: سراتویی، کروز و رایان فن‌کاواندیش. اولین نمایشگری که در شاهین نصب شد تولید شرکت کروز است که در حال حاضر بومی‌سازی شده و به صورت صددرصدی در داخل کشور تولید می‌شود. این نمایشگر به سیستم عامل اندرویدی مجهز است. این نمایشگر ۷ اینچی قابلیت هایی چون بلوتوث، پخش فرمت‌های مختلف تصویری و صوتی، اتصال به دوربین عقب، درگاه‌های مختلف، قابلیت نمایش صفحه تلفن‌های همراه اندرویدی بر روی نمایشگر خودرو، رهیاب ماهواره‌ای، قابلیت اتصال به اینترنت، قابلیت نصب نرم‌افزارهای اندروید و… را دارد. در این نمایشگر اطلاعات مربوط به وضعیت درها، باد و دمای تایرها، سرویس های دوره‌ای و اخطار سیستم برقی خودرو به صورت مستقل از جلو آمپر شاهین به نمایش در می‌آید. نمایشگر کروز برای سایپا شاهین از نظر کیفیت در جایگاه قابل قبولی قرار دارد و وضوح تصویر آن را می‌توان خوب عنوان کرد.

سیستم مولتی‌مدیای سراتویی ساخت کره جنوبی است و بر اساس استاندارد کیفی و الکتریکی شرکت کیا طراحی شده است. از نظر ابعاد صفحه نمایش، مانیتور سراتویی مشابه نمایشگر قبلی بوده و قابلیت اتصال به دوربین دنده عقب، درگاه‌های ورودی مختلف، پخش فرمت های مختلف تصویری و صوتی، رهیاب ماهواره‌ای، قابلیت اتصال مستقیم به تلفن‌های همراه آیفون و سیستم عامل های IOS و… را دارد. همچنین قیمت، گارانتی و ضمانت کیفی نمایشگر سراتویی بیشتر از نمایشگر دیگر است. البته در این نمایشگر خبری از ارائه اطلاعات میرور لینک اندروید، سنسور باد تایر، وضعیت درها و… نیست و در این نسخه‌های شاهین، اطلاعات نام برده تنها بر روی نمایشگر جلو آمپر قابل مشاهده است.

سیستم مولتی‌مدیای رایان فن‌کاواندیش که به تازگی نمونه‌هایی از آن بر روی شاهین G نصب شده هنوز به صورت کامل از نظر مزایا و معایب بررسی نشده و تنها نمونه‌هایی محدود از شاهین با آن تحویل داده شده‌اند. اما از آنجایی که این شرکت به عنوان شرکتی فعال با محصولاتی پیشرفته در صنایع دفاعی شناخته می‌شود سطح کیفیت محصولات آن بالاست و می‌توان کیفیت نمایشگر آن را مشابه نمایشگر کروز دانست.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

سایپانیوز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار