شرکت‌های بورسی زیر ذره‌بین

با انتشار صورت‌های مالی ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ در سامانه کدال، این پرسش مطرح می‌شود که شرکت‌های بورسی استخراج کننده کامودیتی ها در مقایسه با مدت مشابه سال قبل چه عملکردی از خود نشان دادند؟ به گزارش رصد روز،در این گزارش EPS و سودسازی ۶ ماهه ...

با انتشار صورت‌های مالی ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ در سامانه کدال، این پرسش مطرح می‌شود که شرکت‌های بورسی استخراج کننده کامودیتی ها در مقایسه با مدت مشابه سال قبل چه عملکردی از خود نشان دادند؟

به گزارش رصد روز،در این گزارش EPS و سودسازی ۶ ماهه نخست سال جاری شرکت‌های سه گروه استخراج نفت و گاز، استخراج سایر معادن و استخراج زغال سنگ با مدت مشابه سال ۱۴۰۰ مقایسه شده است.

کماسه

سود شرکت «تامین‌ ماسه‌ ریخته‌گری» در نیمه نخست امسال حدود ۷۸ درصد افزایش داشت. از این رو این شرکت در نیم‌سال ۱۴۰۱ توانست ۳۱ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان سود بسازد. همچنین EPS این شرکت گروه «استخراج سایر معادن» در این دوره با افزایش ۷۷ درصدی همراه بوده و معادل ۱۷ تومان ثبت شده است.

کزغال

دیگر شرکت بررسی شده در این گزارش «زغال سنگ پروده طبس» است که در این دوره موفق شد جهش ۶۳ درصدی در سودسازی خود ایجاد کند و این عدد را به ۴۹۷ میلیارد تومان برساند. همچنین این شرکت گروه «استخراج زغال سنگ» در نیمه نخست سال جاری به ازای هر سهم ۲۴۸ تومان سود محقق کرده است.

حفاری

شرکت «حفاری شمال» از گروه استخراج نفت و گاز در ۶ ماهه نخست سال جاری توانست ۲۰۴ میلیارد تومان سود بسازد. این عدد در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته حدود ۳۸ درصد افزایش داشت. همچنین EPS این شرکت در این دوره ۲۲ تومان ثبت شده است.

کطبس

«ذغال سنگ نگین طبس» در نیم‌سال ۱۴۰۱ توانست ۸ درصد سودسازی خود را افزایش دهد. به طوری که سود خالص این شرکت از ۶۲ میلیارد تومان در دوره مشابه گذشته به ۶۷ میلیارد و ۳۵۶ میلیون تومان رسید. همچنین این شرکت در این نیمه به ازای هر سهم ۸۵ تومان سود شناسایی کرد.

شساخت

شرکت «مهندسی ساختمان صنایع نفت» در نیمه نخست سال ۱۴۰۱ با کاهش عجیب ۸۴ درصدی مواجه شد. از این رو سود خالص شساخت از هزار و ۹۴ میلیارد تومان در مدت مشابه سال قبل به ۱۷۸ میلیارد تومان رسید. همچنین این شرکت در این دوره موفق شد به ازای هر سهم ۷۱ تومان سود محقق کند.

کپرور

شرکت «فرآوری زغال سنگ پروده طبس» در ۶ ماهه نخست سال جاری توانست ۱۲۹ میلیارد تومان سود بسازد. این عدد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۳۰ درصد کاهش داشت. EPS این شرکت نیز در این دوره ۵۲ تومان ثبت شده است.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار