صدور ۹۷ هزار صورتحساب الکترونیکی در یک ماه

رییس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه تا روز گذشته بیش از ۹۷ هزار صورتحساب الکترونیکی از سوی شرکت‌های بورسی صادر شده است، گفت: صورت حساب‌ها در کارپوشه بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ مودی طرف خرید نیز قرار گرفته است. به گزارش رصد ر...

رییس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه تا روز گذشته بیش از ۹۷ هزار صورتحساب الکترونیکی از سوی شرکت‌های بورسی صادر شده است، گفت: صورت حساب‌ها در کارپوشه بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ مودی طرف خرید نیز قرار گرفته است.

به گزارش رصد روز،محمد برزگری رییس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی  در پاسخ به سوالی در مورد آخرین وضعیت اتصال شرکت‌های بورسی به سامانه مودیان و صدور صورت‌حساب‌های الکترونیکی گفت: مجموع تعداد شرکت‌های بورسی به بیش از ۶۰۰ شرکت می‌رسد و تا روز گذشته بیش از ۹۷ هزار صورتحساب الکترونیکی صادر شده است.

وی با بیان اینکه ۳۷۴ حافظه مالیاتی فعال نیز از سوی شرکت‌های بورسی دریافت شده است، گفت: شرکت‌هایی که حافظه مالیاتی دریافت کرده‌اند امکان صدور صورت حساب الکترونیکی را خواهند داشت.

رییس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی در ادامه گفت: نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که با توجه به صدور صورت حساب‌های الکترونیک از جانب شرکت‌های بورسی، صورت حساب‌ها در کارپوشه بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ مودی طرف خرید نیز قرار گرفته است. به عبارت دیگر قانون پایانه‌های فروشگاهی به مرور زمان زنجیره را کامل خواهد کرد.

وی افزود: البته باید توجه داشت که بخشی از صورت حساب‌های صادر شده مربوط به مصرف کنندگان نهایی بوده است و منظور از ۵ هزار و ۸۰۰ مودی که به عنوان خریدار برای آنها صورتحساب صادر شده همان بنگاه‌های اقتصادی دیگر هستند. این موضوع به معنای شفافیت فعالیت شرکت‌ها و زنجیره کالا خواهد بود.

برزگری با اشاره به اینکه صورت حساب الکترونیکی یک شماره منحصر به فرد ۲۲ کاراکتری دارد که ۶ رقم اول آن مربوط به حافظه مالیاتی است، گفت: براساس این شماره مشخص خواهد شد که کدام شرکت در کدام شعبه خود در حال صدور صورتحساب است. تا زمانی که یک شرکت حافظه مالیاتی را از سازمان امور مالیاتی دریافت نکند، اساسا امکان صدور صورتحساب وجود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه حافظه مالیاتی یک شرکت می‌تواند به تعداد شعبه‌های آن افزایش پیدا کند، گفت: در حال حاضر حدود ۱۰ میلیون کارپوشه برای مودیان ایجاد شده است اما پیش‌بینی این است که تعداد حافظه مالیاتی تا ۲۰ میلیون افزایش پیدا کند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط