صرفه جویی ارزی ۱۲۵ میلیون یورو حاصل همکاری مشترک زنجیره تامین ایران خودرو با دانش بنیان ها

طبق برنامه ریزی صورت گرفته، با همکاری مشترک زنجیره تامین گروه صنعتی ایران خودرو و مراکز علمی و دانش‌بنیان در پایان امسال، حدود ۱۲۵ میلیون یورو صرفه جویی ارزی محقق خواهد شد.

به گزارش رصد روز ، قطعات تولید شده، حاصل همکاری شرکت‌های دانش بنیان و فناور، در تمامی خودروهای تولیدی جدید نظیر تارا و پروژه k۱۲۵قابل بهره‌برداری است و رویکرد یکسان‌سازی کاربرد این قطعات در انواع خودروهای تولیدی گروه صنعتی ایران خودرو، کاهش هزینه‌های قالب‌سازی و هزینه های سربار تولید را برای بخش صنعت خودرو و قطعه‌سازی کشور در پی خواهد داشت.
در راستای تحقق اهداف و سیاست‌های گروه صنعتی ایران خودرو با رویکرد اقتصاد مقاومتی و اجرای سیاست‌های کلان ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در حوزه تعمیق خودکفایی، علم و فناوری و استفاده حداکثری از توان داخلی، در سال ۹۹ احصای نیازهای فناورانه گروه صنعتی ایران خودرو و شرکت‌های شبکه تامین صنعت قطعه‌سازی در ۹ گروه به تفکیک مگاماژول های پنج گانه خودرو، مواد اولیه، تست و صحه‌گذاری، قالب و ابزار و حوزه اطلاعات مهندسی صورت گرفت.
این شرکت با شدت گرفتن تحریم‌های ظالمانه در سال ۹۹ و به منظور جبران خلأ حضور مراکز علمی در صنعت قطعه‌سازی و تسهیل روند بومی‌سازی فناوری‌های مورد نیاز، زمینه‌سازی حضور شرکت‌های نوپای دانش بنیان و فناور را در حوزه‌های مختلف علم و فناوری، به منظور هم‌رسانی عرضه و تقاضای فناوری در صنعت قطعه‌سازی آغاز کرد.
طی تعاملات صورت پذیرفته با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پارک علم و فناوری پردیس، مراکز رشد دانشگاهی، سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف، ستاد توسعه نانو و سایر نهادهای علمی، تعدادی از شرکت‌های دانش بنیان انتخاب و نیازهای فناورانه شناسایی شدند. به منظور مدون‌سازی نیازهای خودکفایی صنعت قطعه‌سازی در سال ۱۳۹۹، سامانه مکانیزه شناسایی نیازهای فناورانه و نوآورانه به منظور توسعه و تعمیق خودکفایی صنعت قطعه‌سازی طراحی و بانک اطلاعاتی نیازهای فناورانه و نوآورانه نیز ایجاد شد.
شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران‌خودرو، موفق شد در قالب برگزاری رویداد نوآورانه و فناورانه ۲۰۲۰ و در فاز اول، حدود ۳۰۰ نیاز فناورانه را شناسایی و حدود  ۱۵۶ تفاهم‌نامه همکاری با شرکت‌های دانش بنیان را امضا کند، همچنین به منظور توسعه اقتصاد دانش‌محور برای رصد نیازهای دانش‌بنیان و فناورانه، تلاش سازمان‌یافته‌ای را برای تولید قطعاتی نظیر موتور و گیربکس، شیشه بالابرهای برقی، مگنت و زغال‌های مصرفی در انواع موتورهای برقی، کویل جرقه‌زن موتور و اینفلیتور ایربگ، با مشارکت و همکاری مراکز صنعتی و دانشگاهی آغاز کرد.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

ایکوپرس

مطالب مرتبط