صنایع بهداشتی ساینا سود روی مدار نزول / از تبدیل سود به زیان تا کاهش فروش

صنایع بهداشتی ساینا که با نماد ساینا در بازار اول فرابورس فعالیت می کند با انتشار صورتهای مالی جدید خود نگرانی های زیادی را ایجاد کرد این شرکت سود خالص را به زیان تبدیل و میزان فروش خود را نزولی می بیند.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، براساس آنچه که از جدیدترین صورتهای مالی انتشار یافته قابل دریافت است صنایع بهداشتی ساینا که سود واقعی هر سهم آن در دوره ۳ ماهه ۹۹ رقم ۱.۲۵۲ ریال را نشان می داد با در دوره سه ماهه ۱۴۰۰ با نزولی بسیار قابل تأمل به زیان ۸۲۲ ریالی به ازای هر سهم رسید تا از این حیث رکود قابل توجهی را از خود به جا بگذارد.

صنایع بهداشتی ساینا در سه ماهه سال قبل به سود خالص ۱۲۵ میلیارد و ۲۳۲ میلیون ریالی رسیده بود که در سه ماهه سال ۱۴۰۰ این میزان به زیان ۸۲ میلیارد و ۱۶۴ میلیون ریال رسید. آنچه که از آمارهای موجود در صورتهای مالی جدید برمی آید شرکت صنایع شوینده ساینا که با نماد ساینا در بازار اول فرابورس فعالیت می کند بزرگترین سهامدار خود را شرکت مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر با ۶۱ درصد از مالکیت سهام می بیند که از تاریخ ۱۱ اسفند ۹۹ تا ۲۸ تیر سال جاری اقدام به فروش ۸۴۶ هزار و ۵۶۱ سهم کرده است. هرچند دیگر سهامداران این شرکت در همین بازه زمانی خرید خوبی داشتند اما آنچه که در عمل اتفاق افتاده نشانه های خوبی را مخابره نمی کند.

کاهش ۴۶ درصدی سود انباشته شرکت در سه ماهه ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه ، کاهش فروش داخلی همگی از وضعیتی حکایت دارند که باید در مورد آنها تأمل کرد. این شرکت ۹ محصول تولیدی دارد که عمده فروش آن در زمینه انواع مایع ظرفشویی است و کمترین آن نیز مربوط به مایع چند منظوره است.

مطالب مرتبط